וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר הסדר הטיעון: גאידמק ישלם 3 מיליון שקלים למדינה

גלעד גרוסמן

15.2.2012 / 9:58

ארקדי גאידמק ושלושה בכירים נוספים הורשעו בקבלת דבר בתחבולה, לאחר שסעיפי הלבנת הון וקבלת דבר במרמה נמחקו. מלבד התשלום למדינה יושת עליו עונש של מאסר על תנאי וקנס

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע הבוקר (רביעי) את ארקדי גאידמק, נחום גלמור ושלמה רכט בפרשה שכונתה "פרשת הלבנת ההון בבנק הפועלים". האישומים כנגד שני נאשמים, קרן ללום ורם לוי, נמחקו. בית המשפט צפוי לגזור בהמשך היום מאסר על תנאי וקנסות נמוכים על הנאשמים.

הפרקליטות הגישה כתב אישום מתוקן, במסגרתו הודו חברת הנאמנות של בנק הפועלים, יו"ר הדירקטוריון של החברה שלמה רכט וחיים שמיר, בכיר נוסף, בעבירה של אי גילוי מידע. גאידמק ואיש הקש בפרשה, נחום גלמור הודו בקבלת דבר בתחבולה. זאת, לעומת אישומים חמורים בהרבה של הלבנת הון וקבלת דבר במרמה בהן נאשמו גאידמק וגלמור במקור.

בהתאם להסדר, בית המשפט גזר על גאידמק, גלמור ורכט מאסר על תנאי של שנה וקנס בגובה 21 אלף שקל. כמו כן,סוכם שגאידמק וגלמור יתרמו כשלושה מיליון שקלים כל אחד למדינה. בנק הפועלים יתרום תשעה מיליון שקלים. על שמיר צפוי להגזר קנס של 15 אלף שקל.

בכתב האישום המקורי נטען שגאידמק רכש חברת פוספטים הולנדית, כאשר גלמור משמש כאיש קש כדי שההולנדים לא יידעו שגאידמק עומד מאחורי הקניה. העסקה התבצעה בסיוע הבנק.

גאידמק אמר כי "זהו ניצחון למשפט הישראלי. הסיבה היחידה שהגישו נגדי כתב אישום היא מפני שאני גאידמק. שנים סירבו בנקים ומוסדות אחרים לעבוד איתי בגלל התיק הזה, אבל אני שמח מאוד שיש צדק בישראל. מעולם לא עזבתי וגם היום תרמתי שלושה מיליון שקלים לצדקה".

פרקליטו של גאידמק, עורך הדין דוד ליבאי, אמר הבוקר כי "ההר הגבוה הזה הוליד עכבר".

עורכי הדין נוית נגב, גל הררי-גולדמן ורונן מנשה המייצגים את חיים שמיר מסרו כי "במסגרת הסדר הטיעון התביעה חזרה בה מכל ששת האישומים בעבירת איסור הלבנת הון. מחיקת האישומים משמעותית ביותר ומחזירה את התיק למידתו הראויה, עבירה מתחום סדרי המנהל הגובלת בעבירת משמעת. לחיים שמיר נגרם סבל רב כתוצאה מההליכים, ואנו שמחים כי כעת הוא יוכל לחזור לשגרת חייו".

עוד על פרדת גאידמק:

הסדר טיעון לגאידמק: יוסר האישום בהלבנת הון
גאידמק על אישור נוסח האישום נגדו: "לא מוטרד"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully