וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדרעי בוועדת הכלכלה: "לא ביזינו את בית הדין"

ועדת הכלכלה של הכנסת עורכת דיון בנושא השביתה ברכבת והתנהלות העובדים. בדיון אמרה יו"ר ועד העובדים גילה אדרעי כי לא הופרו צווי בית משפט. "הודענו על השביתה מראש"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר , עריכה: גדי וינסטוק)

בעוד תנועת הרכבות חזרה לסדרה נערך הבוקר (רביעי) בוועדת הכלכלה של הכנסת דיון בנושא שביתת עובדי הרכבת. במהלך הדיון התעקשה יו"ר ועד הועבדים גילה אדרעי כי העובדים לא ביזו את בית הדין. "באנו לכאן כואבים. לאורך כל המאבק הוכחנו מעל לכל ספק, בדו"חות כלכליים ואחרים שמיקודי חוץ ברכבת עולים יותר ויעילים הרבה פחות", אמרה אדרעי. לדבריה, "כל המתווה שהתווה השר כשל. ניהלנו משא ומתן והוא כשל. לא נותרה לנו ברירה, לא ביזינו את בית הדין, נתנו הנחייה לכל העובדים לשוב לעבודה. אנחנו עומדים בכל צווי בית הדין".

עוד טענה אדרעי כי העובדים הודיעו להנהלת הרכבת על השביתה 48 שעות מראש כנדרש. "מנכ"ל הרכבת אמר לי: 'מתאים לי שביתה'", טענה אדרעי.

אדרעי יצאה גם נגד החלטת הנהלת הרכבת להשעות חלק מהעובדים מעבודתם. "אנחנו מבקשים את עזרת חברי הכנסת למנוע את השעייתם של 8 העובדים שההנהלה השעתה הבוקר כדי להלהיט את הרוחות ברכבת", אמרה אדרעי.

נציגים מטעם עובדי הרכבת בבית הדין לעבודה, בתמונה: גילה אדרעי, פברואר 2012. דרור עינב
"אנחנו מבקשים את עזרת חברי הכנסת למנוע את השעייתם של 8 העובדים שההנהלה השעתה הבוקר כדי להלהיט את הרוחות ברכבת". ג/דרור עינב

הדיון בוועדה מתקיים לאחר שאתמול התחוללה סערה בבית הדין לעבודה בתל אביב. בית הדין הטיל על אדרעי ועל שני בכירים נוספים בוועד עובדי הרכבת קנס בגובה של 10,000 שקלים לאחר שהואשמו בביזוי בית המשפט והפרת צווי מניעה שהוצאו נגד השביתה.

מוקדם יותר נקטע הדיון בבית הדין לעבודה מספר פעמים לאחר שאדרעי התפרצה מספר פעמים והפריעה למהלך הדיון. "אתם שקרנים", הטיחה אדרעי בנציגי ההנהלה, מה שהוביל את השופטת להוציא אותה מהאולם יחד עם שאר חברי הוועד, שהשתעלו והרעישו ובכך הפריעו למהלכו התקין של הדיון. בנוסף, גידפו חברי הוועד את חברי ההנהלה ועורכי דינם. בהמשך הוחזרו לדיון אך הוצאו ממנו שוב בשל הפרעות נוספות.
חברי הוועד לא הגיעו גם לדיון שנקבע לשעות הבוקר, והתייצבו רק כמה שעות מאוחר יותר. אדרעי הסבירה כי "אני גרה בחיפה. אין לי כנפיים, גם אם אני אחראית על הרכבת לוקח לי זמן להגיע". היא המשיכה ואמרה כי היא "מאוד מצטערת שבסוף ה'ש.ג אשם'. אנחנו עושים הכול לפי החוק, מבקשים קצת סבלנות כמו שהיה כששבתנו ארבעה ימים עבור האוכלוסייה היותר חלשה. תהיו סבלניים גם כלפינו".

בהתייחסה לטענות לפיהן הפר ועד העובדים את צו המניעה שהוצא אחרי שבחרו להשבית את מערך הרכבות, אמרה אדרעי כי עובדי החברה נהגו כחוק ועל פי סיכום עם ההסתדרות ומשרד התחבורה, הודיעו על השביתה 48 שעות מראש.

עוד בנושא השביתה ברכבת:

קנס של 10,000 שקלים הוטל על יו"ר ועד הרכבת
סערה בבית הדין: חברי ועד הרכבת הוצאו מהדיון
ההסתדרות הודיעה על חידוש הרכבות - ההנהלה מכחישה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully