וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד דחה שוב את תכנית הקיצוצים של יוון

15.2.2012 / 12:13

הסיכוי ששרי האוצר של אירופה יאשרו היום את הענקת כספי הסיוע ליוון מוערך כקלוש לאחר שאלה דחו את הפגישה שתוכננה בבריסל. דורשים קיצוץ של 325 מיליון יורו נוספים

שרי האוצר של גוש היורו דחו פעם נוספת את תכנית הצנע שהגישה להם ממשלת יוון, וביטלו את פגישתם שתוכננה היום בבריסל, בטענה שיוון נכשלה לבצע את התיקונים שנדרשו ממנה בחבילת הקיצוצים, לאחר שזו נדחתה בפעם הראשונה ביום חמישי שעבר.

נראה שסבלנותם של שרי האוצר בגוש היורו פוקעת, וההחלטה לקיים שיחת ועידה בטלפון במקום פגישה מאותתת כי הסבירות שהם יאשרו היום את הענקת חבילת החילוץ ליוון בגובה 130 מיליארד יורו הינה קלושה. השרים תבעו מממשלת יוון להוסיף עוד 325 מיליון יורו בתכנית הקיצוצים ב-2012, הנאמדת ב-3.3 מיליארד יורו, אך טענו כי היוונים לא פירטו עד היום מאיפה יגיעו הקיצוצים, ובניגוד לסיכומים, מנהיגי המפלגות במדינה טרם חתמו על התחייבות ליישם את תכנית הצנע לאחר הבחירות שיתקיימו בה באפריל הקרוב.

מהומות ברחובות אתונה בעקבות אישור תוכנית הצנע ביוון. רויטרס
הממשלה הצליחה להעביר את תכנית הקיצוצים על רקע המהומות באתונה/רויטרס

עם זאת, מקור בממשלת יוון מסר לרויטרס כי אנטוניס סמארס, מנהיג מפלגת השמרנים שצפוי לזכות ברוב בבחירות ולכהן כראש הממשלה הבא, אמור לחתום על ההתחייבות הבוקר - עם תום המועד שנקבע לכך, מה שעלול להכעיס עוד יותר את מנהיגי האיחוד.

ביום ראשון בלילה הצליחה ממשלת יוון להעביר בפרלמנט תכנית קיצוצים, כשברקע התנגשו מפגינים זועמים עם כוחות המשטרה והציתו בניינים ברחבי אתונה, אך היא הותירה נושא לא סגור - קיצוצים בהיקף 325 מיליון יורו שהאיחוד האירופי וה-IMF רוצים לסגור לפני שהם מאשרים את חבילת החילוץ. המלווים הבינלאומיים מביעים חשדנות כלפי יוון, שעד כה לא הצליחה במיוחד ביישום התחייבויותיה, וכעת אף אינה מבטיחה ליישם את התחייבויותיה הנוכחיות לאחר הבחירות הצפויות במדינה באפריל.

לוק פרידן, שר האוצר של לוקסמבורג אמר ביום שני כי אם יוון לא תעמוד בכל התנאים שהוצבו בפניה, היא תיאלץ לעזוב את גוש היורו. פרידן אמר כי יוון עשויה להחליט שמוטב לה לעזוב את גוש היורו מאשר להתמודד עם קיצוצים כה חריפים בתקציב, "כיוון שזה עשוי לאפשר ליוון לקבל התחלה חדשה, ליצור כלכלה המסוגלת לייצר משרות". הוא ציין כי הוא מעדיף שזה לא יקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully