וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר לנדאו: "סכנה ממשית להפסקות חשמל בקיץ"

: איתי טרילניק

15.2.2012 / 12:59

במסיבת עיתונאים הזהיר שר האנרגיה והמים עוזי לנדאו מפני מצוקת החשמל הקרבה. המצוקה נגרמת לדבריו ממחסור בגז ומעיכובים בבניית תחנות כוח

שר האנרגיה והמים, עוזי לנדאו, טוען כי קיימת סכנה ממשית להפסקות חשמל בקיץ. זאת, בשל מצוקת ייצור החשמל והביקושים הצפויים בקיץ, שצפויים להוביל לרזרבת חשמל של 3%-4%. המשרד השיק היום פרויקט לפתרון מצוקת החשמל הנגרמת בשל המחסור בגז המצרי, וכן בשל עיכובים בבניית תחנות כוח. הדברים נאמרו במסיבת עיתונאים, בה הושק פרוייקט מכירת נורות חסכוניות מסובסדות, שנרכשו על ידי המשרד בעלות של 4.25 מיליון שקל.

"הצלחנו לפרוץ את הדרך ליצרני החשמל הפרטיים", אמר לנדאו. "במשרד יש היום תקציב של יותר מ-300 מיליון שקל להתייעלות אנרגטית. ב-2008, כאשר החליטה על כך הממשלה, היו 0 שקלים מוקדשים לכך. כיום מותקנים כ-200 מגה-וואט אנרגיות מתחדשות. לפני כשלוש שנים - אפס. יצרני החשמל הפרטיים ממשיכים בהקמת התחנות, המבצעים בהתייעלות האנרגטית יצאו לדרך והרישיונות הסולאריים ממשיכים להיחתם".

לנדאו התייחס לביקורת על משרדו, ותלה את הביקורת על המחסור בחשמל באי אישורן של תחנות הכוח באשקלון ובאלון תבור. בנוסף, קבל השר על אי הסכמת השר להגנת הסביבה להגביר את ייצור החשמל במזוט המזהם.

לנדאו הודיע כי יטוס מחר ביחד עם ראש הממשלה לקפריסין על מנת לקדם את כבל החשמל שיחבר את ישראל לאי, ובהמשך לרשת החשמל האירופית. בנוסף אמר לנדאו, כי ינסה לקדם בביקורו פרוייקטים משותפים בתחום הגז הטבעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully