וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה מתכווצת: עליות מתונות באחד העם

ואדים סבידרסקי

15.2.2012 / 17:01

אחרי יום שהתנהל בעליות שערים, הביאו הידיעות על המיתון באירופה לבלימה ולנעילת המסחר בעליות מתונות. ת"א 25 עלה ב-0.1% ות"א 100 עלה ב-0.4%

המסחר בבורסת תל אביב הסתיים במגמה חיובית מתונה לאחר שהתנהל מרבית היום בעליות שערים על רקע הדיווחים הכספיים של החברות הדואליות, בעיקר מתחום הפארמה, ודחייה צפויה של פגישת שרי האוצר האירופים שתוכננה היום בבריסל, בשל עיכובים טכניים הנדרשים על ידי רשויות יוון.

העליות התמתנו לאחר פירסום הנתונים המעידים על התכווצות כלכלות גוש היורו ברבעון הרביעי של 2011 ב-0.3% בממוצע, בהשוואה לרבעון השלישי. זו הפעם הראשונה שבה נרשמת צמיחה שלילית בגוש היורו מאז הרבעון הראשון של 2009. תחזיות הכלכלנים ניבאו צמיחה שלילית של 0.4%. בהשוואה לרבעון המקביל ב-2010, נרשמה צמיחה של 0.7%.

במקביל, מצפים המשקיעים למדד המחירים לצרכן לחודש ינואר שיפורסם הערבץ מדד ת"א 25 עלה ב-0.1%, מדד ת"א 100 הוסיף 0.4% ומדד הבנקים נותר ללא שינוי. ואילו מדד מניות הנדל"ן נסחר בניגוד למגמה הכללית וירד ב-0.9%. מחזורי המסחר הסתכמו ב-1 מיליארד שקל.

שרי האוצר של גוש היורו דחו פעם נוספת את תכנית הצנע שהגישה להם ממשלת יוון, וביטלו את פגישתם שתוכננה היום בבריסל, בטענה שיוון נכשלה בביצוע התיקונים שנדרשו ממנה בחבילת הקיצוצים, לאחר שזו נדחתה בפעם הראשונה ביום חמישי שעבר.

המניה אשר ריכזה עניין רב של המשקיעים הזרים והמקומיים היא של חברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם, טבע. החברה פירסמה הבוקר את דו"חותיה הכספיים לרבעון האחרון של 2011 ולשנה כולה. אלה הדו"חות השנתיים האחרונים עליהם חותם מנכ"ל טבע היוצא שלמה ינאי, המפנה את מקומו לג'רמי לוין. החברה דיווחה על גידול של כ-28% בהכנסותיה לעומת הרבעון האחרון של 2010, אשר הסתכמו בכ-5.7 מיליארד דולר ברבעון הרביעי 2011 - תוצאות שהושפעו בעיקר מהכללת המכירות של החברות שנרכשו בדו"חותיה של טבע. התוצאות תואמות לתחזית החדשה והנמוכה יותר אותה סיפקה החברה בסוף שנת 2011.

בשורה התחתונה, גדל הרווח הנקי המתואם של טבע ב-23% בהשוואה לרבעון המקביל והסתכם בכ-1.4 מיליארד דולר, המתורגם לרווח של כ-1.59 דולר למניה. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת לרבעון הסתכם ב-1.4 מיליארד דולר, שיפור של 30% בהשוואה לרבעון אשתקד. על רקע פרסום התוצאות, החליט דירקטוריון טבע לחלק דיבידנד במזומן לבעלי המניות בסך שקל אחד לכל מניה.

בזירת המקרו האמריקאית, צפויים להתפרסם היום דיווחים רבים, ביניהם אלה המעידים על התמונה בשוק הנדל"ן האמריקאי. מדד שוק הנדל"ן של איגוד הקבלנים לחודש פברואר צפוי, על פי תחזית קונצנזוס הכלכלנים, להראות שיפור מתון ולהסתכם ברמה של 26 נקודות בהשוואה לקריאה קודמת של 25 נקודות בחודש ינואר. כמו כן, יתפרסם המדד התעשייתי אמפייר סטייט, אשר צפוי גם הוא להפגין שיפור קל מרמה של 13.48 נקודות בינואר ל-14.75 נקודות בחודש החולף.

המדד צפוי לרדת

הנפקות אג"ח ממשלתיות ביוון, איטליה וספרד נהנו מירידה בתשואות לעומת הנפקות ניירות ערך דומים בחודשים האחרונים, ורמזו על רגיעה אפשרית בשוקי האג"ח האירופיים. הירידה בתשואה הגיעה למרות הורדת דירוג האשראי ל-6 מדינות באיחוד האירופי על ידי מודי'ס, בהן ספרד, איטליה ופורטוגל.

בזירת המקרו המקומית, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה צפויה לפרסם היום בשעה 18:30 את מדד המחירים לצרכן בחודש ינואר. קונצנזוס הכלכלנים אשר השתתפו בסקר ספקית המידע הפיננסי בלומברג סבור כי המשק חווה ירידת מחירים של 0.1% בחודש הראשון של שנת 2012.

ההתפתחויות הכלכליות במשק הישראלי בחודש דצמבר היו מעורבות, כך מתחילה סקירת משרד האוצר של מצב המשק בחודש ינואר 2011 המכונה "דו"ח אורות אדומים", שפורסמה היום. לצד שיפור בשוק העבודה וביצוא, נרשמה הרעה בפעילות הריאלית ובהלכי הרוח של הציבור. בהתייחס לשוק העבודה המקומי, מציינים באוצר כי נתוני האבטלה במשק ממשיכים להיות נמוכים.

גיוון אימג'ינג , דיווחה הבוקר על תוצאותיה הכספיות בסיכום הרבעון האחרון של 2011 ושל השנה כולה. החברה הציגה עלייה של 8% במכירותיה הרבעוניות, בהשוואה לתקופה אשתקד, לסך 48.5 מיליון דולר. בשורה התחתונה, דיווחה החברה על רווח נקי מתואם (Non-GAAP) של 7.8 מיליון דולר, בסיכום הרבעוני, המבטא שיפור של 36% בהשוואה לרבעון המקביל. כל בעל מניית גיוון אחת הרוויח במהלך הרבעון 25 סנט, לעומת 19 סנט רווח ברבעון אשתקד ו-23.5 סנט הצפי המוקדם בשוק.

חברת התוכנה נייס מערכות דיווחה היום על הכנסות שיא של 797 מיליון דולר בשנת 2011. נייס פיספסה את תחזיות האנליסטים להכנסות ולרווח תפעולי, אולם בשורה התחתונה דיווחה על רווח נקי שנתי של 134.6 מיליון דולר, גבוה ב-20% משנת 2010 וב-10% מתחזיות האנליסטים על פי בלומברג.

חברת פריגו , שמנוהלת על ידי ג'ו פאפא, השיקה את Loratadine-D 12 - גרסה גנרית במותג פרטי של רשתות הפארם לתרופה Claritin של חברת שרינג פלאו, הניתנת בטבליות בשחרור מושהה. התרופה מיועדת לטיפול בסימפטומים של אלרגיה. מכירותיה הסכתמו ב-2011 ב-111 מיליון דולר. פריגו מתכננת להשיק עד לסוף יוני 2012 עוד 6 תרופות שמכירותיהן הן 950 מיליון דולר במונחי מחיר תרופות המקור.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully