וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לישראל כבר אין כנפים? רדבול מצמצמת פעילותה בארץ

עדי דברת-מזריץ

16.2.2012 / 10:22

חברת רדבול העולמית תצמצם את פעילותה בישראל ותפטר עשרות עובדים. ככל הנראה תחזור החברה למודל זכיינות מול חברת הפצה ישראלית, אך יכול להיות שתוותר לחלוטין על ישראל

מוותרת על השוק הישראלי? חברת רדבול העולמית החליטה לצמצם משמעותית את פעילותה בישראל. החברה החליטה להוריד את כמות הפעילויות השיווקיות והמכירתיות שתכננה ואף לפטר עובדים.

לדברי גורם בכיר בענף, תסגור רדבול את החברה שהקימה בישראל ב-2009 - הכוללת מחלקת שיווק, רכש ומכירות - תפטר את עשרות העובדים ותעבור לעבוד במודל של זיכיון הפצה בלעדי לחברת הפצה ישראלית כפי שעשתה בעבר. מודל זיכיון ההפצה הוא מודל בו נוקטת רדבול העולמית במדינות עם צריכה נמוכה.

המהלכים האחרונים הנם תוצאה של ירידה נמשכת בנתחי שוק בשנים האחרונות לאור תחרות מתגברת מול XL ובלו והעובדה כי בעוד הן נקטו במדיניות של מלחמה בזירת המחיר ברדבול העולמית לא אפשרו לחברה בישראל להוריד מחירים ולהתחרות באותה זירה. עם השנים איבדה רדבול גם את המעמד המותגי שלה כך שהצרכנים לא היו מוכנים לשלם את הפרמיה הגדולה שדרשה במחיר – כמעט פי שניים. המצב הביא לכך שכיום רדבול מחזיקה בנתח שוק של אחוזים בודדים בלבד. ככל הנראה החברה טרם החליטה אם לצאת כליל מהשוק בישראל.

רדבול היתה המובילה הבלתי מעורערת של עולם משקאות האנרגיה עם נתח שוק של כ 90%. ב-2005 נכנסה XL לזירה, אך רדבול הצליחה לשמר את מעמדה כמובילת השוק, על אף שאיבדה נתחים ממנו. סכסוך עם חברת ההפצה שלה, תימקו בירה, במאי 2007, גרם לכך שבמשך כמה חודשים מוצרי רדבול לא פקדו את מדפי החנויות.

בתי העסק, שנותרו בלי רדבול, החלו למכור משקאות אנרגיה מתחרים, כשהגדול ביניהם הוא XL. במשך הזמן ראו בעלי העסקים כי הם יכולים לחיות בלי רדבול, ולא רק זאת - המתחרים הציעו להם מחירים הרבה יותר נמוכים. פחיות רדבול חזרו לשוק לאחר כמה חודשים, כשהחברה חתמה על חוזה הפצה עם חברת סידס. ואולם, רדבול לא הצליחה להתגבר על החודשים שבהם נותרה מחוץ למשחק ומאז החלו הדרדרות נמשכת במצבה שכללה בין היתר מעבר בין חברות הפצה שונות.

מרדבול ישראל לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully