וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשר תחוייב לפרסם את כלל מחירי המלט ללקוחותיה?

16.2.2012 / 13:43

לאחר שבבדיקה התגלה כי נשר מעניקה לחלק מלקוחותיה הטבות מעבר למותר לה על פי הפיקוח, הודיע הממונה על ההגבלים העסקיים כי הוא שוקל להפעיל את סמכותו

הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופסור דיויד גילה, הודיע אתמול (רביעי) למונופול המלט נשר כי הוא שוקל לעשות שימוש בסמכותו ולהורות לחברה לחדול ממתן הטבות שונות הניתנות ללקוחותיה, לרבות חלק מהנחות הכמות הניתנות ללקוחות נשר, ולפרסם את מחירי המלט ותנאי אספקתו לכלל הלקוחות.

נשר, בעלת מונופולין מוכרז באספקת מלט, חולשת על רובה המכריע של אספקת המלט בישראל. בשנים האחרונות היקף היבוא של מלט לישראל הוא קטן ועומד על אחוזים בודדים מכלל אספקת המלט. יבוא של מלט לישראל כרוך בקשיים שונים, כגון קושי באיתור ספק מלט בחו"ל, עלויות הובלה גבוהות ביחס למחיר המלט, תשתיות מוגבלות ותלות בנמל, המקשות על הבטחת אספקה רציפה. עם זאת, נשר רואה ביבוא איום תחרותי שעשוי לגרוע ממעמדה. המחירים של נשר הם תחת פיקוח. נשר שמרה, לאורך השנים, על רמת הרווחיות המקסימלית שהותרה לה: רווחיות של 12% על ההון הפעיל.

הפיקוח על נשר מאשר לה גם לתת הנחות כתלות בכמות הנרכשת על ידי הלקוחות. בבדיקתה מצאה רשות ההגבלים העסקיים כי נשר נוהגת לתת לחלק מסוים מלקוחותיה הטבות נוספות לאלה שהותרו לה על ידי הפיקוח. לצד הלקוחות המקבלים הטבות אלה, לקוחות אחרים של נשר נאלצים לשלם מחירים גבוהים בהרבה. הממונה סבור כי הטבות אלו עלולות להקטין באופן משמעותי את התמריץ ליבוא אפקטיבי של מלט לישראל - יבוא שהיה יכול ליצור תחרות לנשר.

כמו כן סבור הממונה כי הטבות אלו פוגעות בתחרות או עלולות לפגוע באופן משמעותי בתחרות בשוק הבטון המובא ולסייע בייצוב מחירים מעל למחירים התחרותיים בשוק האמור. בהתאם, ללא התערבות הממונה, התנהגות נשר גורמת לעליית מחירי הבטון או עלולה לגרום לעלייה משמעותית במחירי הבטון. לאור דברים אלו, ביקש הממונה מנשר להביא בפניו את עמדתה בהקשר זה, בטרם יכריע בסוגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully