וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון הכבידה על אחד העם: ת"א 25 איבד 1% בשבוע

אורן פרוינד

16.2.2012 / 17:10

יום מסחר דליל של 841 מיליון שקל בבורסה התל אביבית חתם שבוע מסחר שלילי. ת"א 25 ות"א 100 ירדו ב-0.8%. מדד הבנקים השיל 0.7% מערכו

יום המסחר האחרון בשבוע המסחר בת"א נחתם בירידות שערים במדדים המובילים במחזור דליל במיוחד של 841 מיליון שקל. המגמה השלילית הושפעה מעיכוב הסיוע לממשלת יוון, שנועד למנוע מהממשלה להגיע לחדלות פירעון.

מדד ת"א 25 נחתם בירידה יומית של 0.8% ונחתם ברמה של 1,105.21 נקודות. בסיכום שבועי איבד המדד 1.05% מערכו. מדד ת"א 100 השיל 0.8% מערכו ונחתם ברמה של 1,010.26 נקודות. בסיכום שבועי איבד המדד 0.5% מערכו. מדד הבנקים השיל 0.7% מערכו ומדד מניות הנדל"ן נחתם בירידות של 0.9%. במרכז המסחר היו מניות טאואר, שאיבדה 2.6% כתגובה לפרסום הדו"חות ומניית אורכית, שקרסה ב-27% על רקע חתימת הסדר החוב.

מדד המחירים לצרכן נותר ללא שינוי בינואר זה החודש השני ברציפות. מחירי שכר הדירה רשמו עלייה של 0.5%, כך פרסמה הלמ"ס אמש. המדד האפסי של ינואר מציב את האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים בדיוק במרכז יעד האינפלציה של בנק ישראל ברמה של 2%. זאת, לאחר שרמת האינפלציה השנתית של 2011 נקבעה ברמה של 2.2%.

משבר החוב באירופה

אישורה של חבילת הסיוע הבינלאומית ליוון עשוי להידחות עד לאחר הבחירות המתוכננות במדינה בחודש אפריל, לדברי גורמים באיחוד האירופי דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס. פגישת שרי האוצר של מדינות גוש היורו שהיתה מתוכננת לאתמול, ואשר בה היו השרים מאורים להחליט על אישור חלק או כל חבילת הסיוע בסך 130 מיליארד יורו (171 מיליארד דולר), צפויה להתקיים רק ב-20 בפברואר, ואולי אף רק לאחר הבחירות ביוון, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג. דובר משרד האוצר של גרמניה סירב להתייחס לדיווחים על ההחלטה על דחיית אישור הסיוע ליוון, אולם אישר כי שרי האוצר של מדינות גוש היורו יקיימו היום שיחת ועידה בעניין.

בתגובה, אמר אתמול שר האוצר של יוון, אוונגלוס וניזלוס כי המדינות העשירות באירופה "משחקות באש" בכך שהן מציבות תנאים נוספים לאישור הסיוע ליוון, ומדברות על אפשרות של יציאת יוון מגוש היורו. "שוב ושוב מציבים בפנינו תנאים חדשים", אמר היום וניזלוס במסיבת עיתונאים באתונה. "יש בגוש היורו רבים שכבר אינם רוצים בנו כשותפים. יש גם כאלה שמשחקים באש, בהן בתוך יוון והן מחוצה לה. חלק משחקים בלפידים וחלק משחקים בגפרורים. אבל הסכנה בשני המקרים גדולה".

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת אילון ציין כי "יש חוסר וודאות לגבי לאן הולך הסיפור היווני. בעבר ראינו כי יש מסורת בזמן פציעות להכרעת העניינים לטובת הסיוע היווני. עם זאת, חשוב לזכור כי קיים חשש שבמידה ויהיה חילוף שלטוני, אז השלטון החדש לא יכבד את ההסכמות. ככל שהזמן עובר המתח גובר".

לגבי השוק ציין פגוט כי "הסקטור של הסלולר חוזר לתוואי שלילי בעקבות התחרות בשוק האינטרנט. הבנקים הולכים בעקבות מה שקורה באירופה והאג"חים והסיפור של משאב אנו רואים את זה באג"ח של אי די בי שנחלשים מחשש שלא יראו את הכסף. השוק הסולידי מגיב למדד באדישות".

מניות במרכז המסחר

לאחר חששות מצד בעלי איגרות החוב של אורכית לתספורות ואי תשלום החוב - פורסם הבוקר (ה') הסכם בו הוחלט על ידי החברה ונציגות בעלי האג"ח על פריסת החוב לתשלומים על פני 26 חודשים. מניית החברה מגיבה בירידות של 28% במסחר.

חברת טאואר , יצרנית השבבים הישראלית ממגדל העמק, דיווחה היום על הכנסות שיא של 611 מיליון דולר לשנת 2011, עלייה של 20% מהשנה הקודמת. ההפסד הנקי GAAP הצטמצם משמעותית ל 19 מיליון דולר או 0.06 דולר למניה, בהשוואה להפסד נקי בסך 42 מיליון דולר ב-2010.

ספקית פתרונות המטרולוגיה נובה , הנסחרת במקביל בנאסד"ק ובתל אביב, דיווחה אתמול על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2011. סך ההכנסות של נובה לשנת 2011 היו הגבוהות אי פעם ועמדו על 102.8 מיליון דולר, בהשוואה ל- 86.6 מיליון דולר בשנת 2010.

ענקית הפרמצבטיקה טבע פירסמה אתמול את דו"חותיה הכספיים לרבעון האחרון של 2011 ולשנה כולה חברה דיווחה על גידול של כ-28% בהכנסותיה לעומת הרבעון האחרון של 2010, אשר הסתכמו בכ-5.7 מיליארד דולר ברבעון הרביעי 2011. בשורה התחתונה, גדל הרווח הנקי המתואם ב-23% בהשוואה לרבעון מקביל והסתכם בכ-1.4 מיליארד דולר המתורגם לרווח של כ-1.59 דולר למניה.

ענקית התכנה הישראלית, נייס מערכות , ספקית תוכנות לניהול קשרי לקוחות וניהול סיכונים בגופים פיננסיים וביטחוניים, דיווחה אתמול על הכנסות שיא של 797.7 מיליון דולר ב-2011. בשורה התחתונה דיווחה על רווח נקי שנתי של 134.6 מיליון דולר, גבוה ב-20% משנת 2010 וב-10% מתחזיות האנליסטים על פי בלומברג.

החברה הדואלית גיוון אימג'ינג , המשווקת גלולות וידיאו זעירות לאבחון מחלקות במערכת העיכול, דיווחה אתמול על תוצאותיה הכספיות בסיכום הרבעון האחרון של 2011 ושל השנה כולה. החברה הציגה עלייה של 8% במכירותיה הרבעוניות, בהשוואה לתקופה אשתקד, לסך 48.5 מיליון דולר. בשורה התחתונה, דיווחה החברה על רווח נקי מתואם (Non-GAAP) של 7.8 מיליון דולר, בסיכום הרבעוני, המבטא שיפור של 36% בהשוואה לרבעון המקביל.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully