וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופטימיות ביוון הקפיצה את וול סטריט

נמרוד הלפרן, אורן פרוינד

16.2.2012 / 23:11

S&P 500 קרוב לשיא של 3 שנים, GM זינקה ב-9% על רקע רווח שיא שנתי, מיקרוסופט בשיא של 22 חודשים, האג"ח בארה"ב ירדו בראשונה זה 5 ימים

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית זו הפעם השנייה בחמישה ימי המסחר האחרונים, ומדד S&P 500 התקרב לרמתו הגבוהה ביותר זה למעלה משלוש שנים, על רקע נתוני מקרו כלכליים טובים מהצפוי שפורסמו היום בארה"ב, ואופטימיות לגבי אישור תוכנית החילוץ של יוון.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-1%; מדד S&P 500 טיפס ב-1.1% ונמצא כעת במרחק של נקודות בודדות משיא של 1,363.6 נקודות שרשם לפני תשעה חודשים, ואשר היה רמתו הגבוהה ביותר של המדד מאז חודש יוני 2008. מדד נאסד"ק הוסיף 1.5%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות בראשונה זה חמישה ימים, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.06% לרמה של 1.99%.

אזהרת דירוג לבנקים עקב המשבר באירופה

חברת דירוג האשראי מודי'ס הזהירה היום מפני אפשרות של הורדת דירוג האשראי של 17 בנקים גדולים בעולם ו-114 מוסדות פיננסים באירופה, על רקע השלכות אפשרויות של משבר החוב בגוש היורו על המגזר הפיננסי הגלובלי וחשש מהתייקרות עלויות המימון.

מודי'ס הזהירה מפני הורדת בת שלוש דרגות של דירוג האשראי של בנק מורגן סטנלי האמריקאי ושל הבנקים השווייצים קרדיט סוויס ו-UBS. חברת דירוג האשראי שוקלת להוריד בשתי דרגות את דירוג האשראי של סיטי, ג'י.פי מורגן צ'ייס וגולדמן סאקס האמריקאים, של הבנקים הבריטיים HSBC וברקליס, וכן את הדירוג של דויטשה בנק - הבנק הגדול בגרמניה - ודירוג BNP פאריבה, הבנק הגדול בצרפת. מודי'ס הזהירה גם במפני הורדת דירוג האשראי של בנק אוף אמריקה בדרגה אחת.

הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הסכים להמיר את החזקותיו באג"ח ממשלתיות של יוון בהיקף של 50 מיליארד יורו, באג"ח חדשות של יוון, לדברי גורם בבנק המרכזי שביקש לשמור על עילום שם, דיווח העיתון הגרמני "די וולט".

המרת האג"ח תושלם ב-20 בפברואר, לפי דיווח "די וולט". המרת האג"ח על ידי הבנק המרכזי מתבצעת בשוויין הנומינלי, ועל כן מניבה רווח שכן האג"ח נרכשו במחיר מוזל. הרווחים מהמרת האג"ח יופצו באמצעות בנקים מרכזיים במדינות אירופה לממשלות ביבשת אשר יוכלו לעשות בהם כל שימוש שירצו, דיווח העיתון.

"די וולט" ציין כי מדובר במהלך טכני שנועד להבטיח שהבנק המרכזי של אירופה לא יצטרף להשתתף בהסדר החובות של ממשלת יוון עם המגזר הפרטי.

בה בעת, נמשכים מאמצי מדינות גוש היורו לגשר על הפערים ביניהן לגבי תוכנית הסיוע לממשלת יוון, שנועדה למנוע מהמדינה להגיע לחדלות פירעון. שרי האוצר של גוש היורו החליטו אתמול לדחות עד ל-20 בפברואר את החלטתם לגבי תוכנית הסיוע ליוון שהיקפה 130 מיליארד יורו (170 מיליארד דולר).

"כנראה שהחששות לגבי יוון ממשיכים להכביד על השווקים", אמר פיטר דיקסון, כלכלן המניות הגלובלי של קומרצבנק, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "מתחיל להתעורר רושם כי העניינים עלולים להיות הרבה יותר מסובכים משהעריכו עד כה".

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת אילון, ציין כי "יש חוסר ודאות לגבי לאן הולך הסיפור היווני. בעבר ראינו כי יש מסורת להכרעת העניינים בזמן פציעות לטובת הסיוע היווני. עם זאת, חשוב לזכור כי קיים חשש שאם יהיה חילוף שלטוני, השלטון החדש לא יכבד את ההסכמות. ככל שהזמן עובר המתח גובר".

בה בעת, בצל משבר החוב, ממשלות אירופה ממשיכות בגיוסי אג"ח. צרפת וספרד גייסו 14.2 מיליארד יורו בהנפקת אג"ח למרות הורדת הדירוג ואיום הורדת הדירוג שספגו ממודי'ס השבוע ולמרות הסכנה לחבילת החילוץ של יוון. הביקוש להנפקות היה גבוה מההיצע. התשואה על האג"ח הצרפתיות ירדה לעומת הנפקה קודמת בעוד שזו של ספרד עלתה.

צרפת מכרה אג"ח לשנתיים ב-2.09 מיליארד יורו, בתשואה של 0.89% לעומת 1.05% בהנפקה קודמת. היא מכרה 1.34 מיליארד יורו באג"ח לשלוש שנים ו-5.03 מיליארד יורו באג"ח לחמש שנים. ספרד מכרה אג"ח ב-2.27 מיליארדיורו לפירעון ביולי 2015 בתשואה של 3.332% לעומת 2.861% בהנפקה קודמת בפברואר. בנוסף, מכרה אג"ח לינואר 2015 בתשואה של 2.966% ול-2019 ב-4.832%.

נתוני מקרו כלכליים מעודדים בארה"ב

החזית המקרו כלכלית בארה"ב סיפקה היום חדשות מעודדות, לאחר שמספר תביעות האבטלה נפל במפתיע לשפל של כמעט ארבע שנים, ועל רקע גידול חד מהצפוי בהתחלות הבנייה בארה"ב ובפעילות הייצור באזור פילדלפיה.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-13 אלף לרמה של 348 אלף - הרמה הנמוכה ביותר מאז חודש מארס 2008 - מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה במספר התביעות השבועי לרמה של 368 אלף תביעות.

מספר התחלות הבנייה בארה"ב גדל בינואר ב-1.5% לקצב שנתי של 699 אלף, לפי נתונים שפורסמו היום בארה"ב. תחזית הכלכלנים היתה לקצב נמוך יותר של 675 אלף בתים. מספר היתרי הבנייה אף הוא גדל.

מדד פעילות הייצור באזור פילדלפיה עלה בפברואר לרמה של 10.2 נקודות - רמתו הגבוהה ביותר מאז אוקטובר - לעומת רמה של 7.3 נקודות בינואר, מסר היום הבנק הפדרלי של פילדלפיה. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר של המדד לרמה של 9.5 נקודות.

מדד המחירים ליצרן (PPI) בארה"ב עלה בינואר ב-0.1% לאחר ירידה של 0.1% בחודש הקודם, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה חדה יותר של 0.4%. מדד הליבה, אשר אינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה הנחשבים לתנודתיים, עלה בחודש שעבר ב-0.4% לאחר עלייה של 0.3% בדצמבר. העלייה היתה חדה מתחזיות הכלכלנים אשר צפו עלייה של 0.2% במדד הליבה.

מחר יפורסם בארה"ב מדד המחירים לצרכן (CPI) לחודש ינואר. כלכלנים צופים כי המדד עלה בחודש שעבר ב-0.3% לאחר שנותר כמעט ללא שינוי בדצמבר.

מניות במרכז

ענקית הרכב האמריקאי ג'נרל מוטורס דיווחה היום על רווח שיא שנתי, אולם רשמה ברבעון הרביעי של 2011 רווח נמוך מהצפוי של 39 סנט למניה. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 41 סנט למניה. GM, השיבה לעצמה בשנה שעברה את תואר יצרנית הרכב הגדולה בעולם שאותו איבדה לטובת טויוטה היפנית בשנת 2008, רשמה בסיכום שנתי ב-2011 את הרווח השנתי הגבוה ביותר מאז נוסדה החברה לפני למעלה מ-100 שנים - 7.6 מיליארד דולר.

חברת טאואר יצרנית השבבים הישראלית ממגדל העמק, דיווחה היום על ההכנסות שיא של 611 מיליון דולר לשנת 2011, עלייה של 20% מהשנה הקודמת. ההפסד הנקי GAAP הצטמצם משמעותית ל 19 מיליון דולר או 0.06 דולר למניה, בהשוואה להפסד נקי בסך 42 מיליון דולר ב-2010.

"תוצאות הרבעון הרביעי של נייס מצביעות על גידול חד בהכנסות וברווח הנקי", אומר אביעד שימון, אנליסט פסגות. "התוצאות התפעוליות החמיצו את תחזיותינו אולם הרווח למניה עלה עליהן כמו גם על תחזית הקונצנזוס". החברה רשמה צמיחה בהכנסות של 14.3% לעומת רבעון מקביל אשתקד. ההכנסות הגבוהות נתמכו בצבר הזמנות גדול ברבעון השלישי ובעונתיות. תמהיל המכירות שמר על יציבות יחסית מול רבעון מקביל וקודם, כאשר מגזר המוצרים הרווחי יותר היווה כ-46% מסך המכירות.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully