וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: איסור מכירת סלולר לקטינים

צבי זרחיה

19.2.2012 / 8:44

הצעת חוק שיזמו 12 חברי כנסת תאסור על מכירת מכשירים סלולריים לקטינים מתחת לגיל 16 כמו גם על פרסום מכשירים סלולריים המכוון לילדים

חברות הסלולר לא ימכרו מכשירי סלולר לקטינים מתחת לגיל 16, וכן לא יעשה פעולות שיווק או פרסום של מכשיר טלפון נייד בין היתר בעיתון ובתוכנית טלוויזיה המיועדים לילדים עד גיל 16 - כך עולה מהצעת חוק שיזמו 12 חברי כנסת בראשות ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ (קדימה), ח"כ אמנון כהן (ש"ס) וח"כ אופיר אקוניס (ליכוד).

ההצעה, שתוגש היום לוועדת השרים לענייני חקיקה, מחייבת את החברות ליידע את לקוחותיהן על סכנות השימוש במכשירי הסלולר.

בכנסת מעריכים שחברות הסלולר יפעלו לדחות את הצעת החוק בשל השלכותיה עליהן. פורום חברות הסלולר שוכר לוביסטים הפועלים עבורו בכנסת ובממשלה.

על פי הצעת החוק, למכשיר הסלולר יצורף עלון בנוסח אחיד, שייקבע על ידי שר התקשורת בהתייעצות עם שר הבריאות, ובו תפורסם אזהרה בדבר השימוש בטלפון נייד, גם על ידי ילדים. המוכר מכשירי סלולר יציג בפני הקונה טבלה המפרטת את נתוני פליטת הקרינה בהם. עוסק לא ימכור טלפון נייד אלא אם כן יידע את הקונה בדבר הקרינה שפולט המכשיר ויחתים אותו על מסמך נפרד, שהעתק ממנו ישאר בידי הקונה, ובו מידע בעניין הקרינה. במסמך תופיע אזהרה בדבר השימוש במכשיר הסלולר, וכן הנחיות לשימוש בו.

מעבר לכך, עוסק לא יוכל למכור ולשווק מכשיר סלולר בלא אוזנייה, ובלא שתוצג בעת הפתיחה והסגירה של צג המכשיר אזהרה בדבר הסכנות כפי שיקבע בחוק. עוד מוצע לקבוע שאחת ליום, ישלח בעל רישיון להפעלת שירותי סלולר אזהרה בצג המכשיר המפרטת את הסכנה שבשימוש במכשירי סלולר. מהצעת החוק עולה כי כל חברת סלולר תקצה מדי שנה 15% מתקציב הפרסום והשיווק שלה לפרסום המחנך לשימוש נכון מדוד ואחראי במכשיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully