וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן הענק בלקסטון תשקיע עד מיליארד דולר בישראל

אורן פרוינד

19.2.2012 / 12:51

בלקסטון, אחת מקרנות הפריווט אקטיביטי הגדולות בעולם, תבצע את ההשקעות בשיתוף פעולה עם קרן מרקסטון הישראלית. בכך מצטרפת הקרן לקרנות אייפקס ופרימרה הפעילות בארץ

אחרי פרימרה ואייפקס, גם קרן בלקסטון האמריקאית, אחת מקרנות הפריווט אקוויטי הגדולות בעולם, נכנסת להשקעה בישראל. הקרן קיבלה החלטה אסטרטגית להשקיע עד מיליארד דולר בישראל, כאשר את ההשקעות תבצע בלקסטון בשיתוף פעולה עם קרן מרקסטון הישראלית, המנוהלת על ידי דני גילרמן, אמיר קס ורון לובש. ל-The Marker נודע כי הצדדים כבר בוחנים 4 עסקות גדולות שצפויות לצאת לפועל בשבועות הקרובים.

מדובר במשא ומתן שהתנהל במשך קרוב לשנתיים, אותו הוביל גילרמן, לשעבר שגריר ישראל באו"ם, הנחשב למקורב למנהלי הקרן האמריקאית. כפי המסתמן, שתי הקרנות יקימו קרן חדשה תחת מרקסטון, כאשר גילרמן וקס יחפשו השקעות מתאימות לקרן בישראל. גורמים מקורבים טוענים כי הקרן האמריקאית מאמינה כי נוצרו הרבה הזדמנויות השקעה טובות בישראל לנוכח העובדה כי חברות רבות מחפשות דרכים שונות להגדיל נזילות.

שיתוף הפעולה בין שתי הקרנות נוצר לנוכח שתי סיבות עיקריות. הראשונה היא מסקנות ועדת הריכוזיות, המכריחות את החברות הישראליות להפריד החזקות ריאליות ופיננסיות, מה שיוצר עבור בלקסטון הרבה הזדמנויות רכישה בישראל. על פי ההערכות, היקף העסקות עשוי להגיע בשנים הקרובות לשווי של למעלה מ-10 מיליארד דולר.

הסיבה השנייה היא החזרת אמון המשקיעים לקרן מרקסטון הישראלית. לפני שנתיים הואשם יו"ר הקרן לשעבר אליוט ברוידי במתן שוחד לאישי מפתח בארצות הברית בתמורה לסיוע בגיוס כספים לקרן. בתום התהליך נפגע שמה של מרקסטון והיא נאלצה לשלם 18 מיליון דולר לקרן הפנסיה של עובדי מדינת ניו יורק כפשרה, וברוידי הוחלף על ידי דני גילרמן.

על פי ההערכות, גילרמן רקם את הקשר עם הקרן האמריקאית, הנסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי של 19 מיליארד דולר, על מנת להכניס שותף אסטרטגי בינלאומי בכדי להחזיר את אמון המשקיעים בארץ ובעולם.

בלקסטון הוקמה בשנת 1985 כחברת ייעוץ לביצוע מיזוגים ורכישות וכיום מנהלת נכסים בשווי של למעלה מ-150 מיליארד דולר. הקרן עוסקת במגוון רחב של תחומים החל מנדל"ן, תקשורת, היי-טק ועד לתעשייה מסחרית. בלקסטון עלתה לכותרות בישראל לאחרונה לאחר שרכשה עשרות קניונים ומרכזי קניות בארה"ב מידי אקוויטי וואן של חיים כצמן תמורת 473 מיליון דולר ומאלביט הדמיה שבשליטת מוטי זיסר תמורת 600 מיליון דולר.

בלקסטון מצטרפת למספר קרנות פריווט אקוויטי שלאחרונה גילו עניין גדול בישראל. הקרנות הבולטות המשקיעות בישראל הן קרן אייפקס, שרשמה את התשואה הטובה ביותר שלה על ההשקעה בתנובה, וקרן פרימרה, שרכשה באחרונה את השליטה בחברת ההשקיה הישראלית נטפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully