וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ניירות ערך קנסה את תנובה ב-15 מיליון שקל

רם עוזרי

19.2.2012 / 13:43

הקנס המנהלי הוטל על מבטח שמיר, תנובה וקרן אייפקס לאחר שאלה לא הציגו את דו"חות תנובה כנדרש. שמיר תשלם 4 מיליון שקל, תנובה תשלם 7 מיליון שקל ואייפקס תשלם 3.5 מיליון

מבטח שמיר, תנובה ואייפקס ישלמו קנס מינהלי של 15 מיליון שקל על אי הצגת דו"חות תנובה כנדרש. הקנס ישולם לרשות ני"ע כחלק מהסדר ראשון מאז ומעולם שנחתם תוך שימוש במסלול האכיפה המינהלי.

ההסדר, בנוסף לפרסום דו"חותיה המתוקנים של מבטח שמיר הכוללים את המידע לגבי תנובה, יאפשר את השבת מניותיה של מבטח שמיר למסחר בבורסה. "ההסדר שולח מסר חשוב לשוק ההון, לפיו חברה ציבורית חייבת לפעול באופן אקטיבי על מנת למלא אחר חובות הגילוי שלה, ועל החברות הפרטיות הקשורות בה לשתף עמה פעולה למטרה זו", אמר יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר. "אמצעי האכיפה שהוטלו במסגרת ההסדר מידתיים וסבירים מצד אחד ויש בהם כדי להרתיע, מצד שני".

היום אישר מותב ועדת האכיפה המינהלית, בראשות השופטת בדימוס ברכה אופיר-תום, וחברי המותב עו"ד רוני טלמור ורו"ח אייל נייגר, את ההסדר שנחתם בין רשות ניירות ערך לבין תנובה, מבטח שמיר ואייפקס.

על פי החלוקה שקבעו ביניהן, מבטח שמיר תשלם 4 מיליון שקל, קבוצת תנובה תשלם 7 מיליון שקל ואייפקס תשלם 3.5 מיליון שקל. בנוסף, התחייבו הצדדים לפעול לתיקון ההפרה בדרך של הצגה מחדש של דו"חותיה הכספיים של מבטח שמיר, החל מן הרבעון הראשון לשנת 2008 ובנוסף, לצרף את דו"חותיה הכספיים של תנובה לשנים 2010 ו-2011. למרות שחוק האכיפה המנהלית מאפשר זאת, לא הוטלו על קנסות אישיים על מנהלי החברות שלקחו חלק בהסדר.

בתחילת שנת 2008 רכשו מבטח שמיר וקרן אייפקס 76% ממניות תנובה באמצעות תאגיד החזקות ייעודי. חלקה של מבטח שמיר הסתכם בקצת יותר מ-20%, ומכיוון שההשקעה הוגדרה כנכס פיננסי זמין למכירה, דרשה רשות ני"ע ממבטח שמיר להציגה בדו"חות הכספיים לפי שווי הוגן ולא לפי עלות, וכנגזר מכך גם לצרף הערכת שווי.

החל מן הרבעון הראשון של 2010 דרשה הרשות ממבטח שמיר לצרף לדו"חותיה גם את דו"חות קבוצת תנובה. חשיבותה הניכרת של ההשקעה בקבוצת תנובה ביחס לעסקי מבטח שמיר, סברו ברשות, הפכה את תוצאות תנובה לפרט חשוב למשקיע הסביר.

על אף דרישת הרשות, במהלך כל התקופה לא צירפה מבטח שמיר את תוצאות תנובה לדו"חותיה ולא פירסמה הערכת שווי לחברה. לאחר דין ודברים בין צוות הרשות ובין החברה, הוחלט ברשות להשעות את מניותיה של מבטח שמיר מן המסחר בבורסה.

קרן אייפקס, שהנה בעלת השליטה בתאגיד ההחזקות, נקנסה מכיוון שלא סיפקה למבטח שמיר את הנתונים והדו"חות הנדרשים לה על מנת לעמוד בחובותיה כתאגיד ציבורי, ועמדה בסירובה לספק את הנתונים גם לאחר קבלת דרישה מפורשת מן הרשות.

את רשות ניירות ערך ייצגו במשא ומתן לכריתת ההסדר ד"ר אילנה מודעי, מנהלת האכיפה המינהלית, ועו"ד שיראל גוטמן עמירה, מנהלת מחלקת תאגידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully