וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ישי: "היצרנים פועלים על גב הצרכן הישראלי"

שר הפנים אלי ישי מצטרף לביקורת שנמתחה על פערי המחירים בין ישראל וחו"ל, על רקע פרסום הפערים במחירי מוצרי שטראוס בישראל ובארה"ב. "התנהלות מבישה"

על רקע הסערה ברשת בנוגע לפערי המחירים בין מוצרי שטראוס בחו"ל ובישראל, תקף היום (ראשון) שר הפנים אלי ישי את התנהלות היצרנים הישראלים הגדולים אל מול הצרכן הישראלי וכינה אותה ?מבישה?. לדבריו ?הגיע הזמן להפסיק עם הסיסמאות ולהתחיל לפעול. על המערכת הפוליטית להתערב יותר בנעשה בשוק הישראלי ולפתוח אותו לתחרות וזאת על ידי הורדה בתשלום המכס לסחורות מחו"ל מחד, והורדת מסים לעסקים וליצרנים המקומיים". עוד אמר ישי כי "היה ניתן לצפות כי היצרנים הישראלים, להם הציבור הישראלי היה מחויב ונאמן שנים, יפעלו למקסם את רווחיהם בעיקר מעבר לים ופחות על גבם של הצרכנים הישראלים".

בימים האחרונים סערה הרשת בעקבות תמונות שהועלו לרשת פייסבוק בהם נראים פערי המחירים הגבוהים בין מוצרי שטראוס בארה"ב ובישראל. אנשי "מחאת הקוטג'" אף שלחו מכתב למנכ"ל חברת שטראוס בו הודיעו כי אם לא תפעל החברה להוזלת המוצרים ייקרא הציבור להחרים את מוצריה החל מה-1 במרץ למשך חודש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

"נדמה כי חברתכם מנצלת את כוחה הריכוזי והמונופוליסטי ואת העדר הרגולציה הממשלתית וכתוצאה מזה הנכם מרשים לעצמכם להפקיע מחירים גם כשברור לכל שהסיבה היא תאבונכם הבלתי נדלה לכספי הצרכנים", נכתב. "אזרחי ישראל משלמים מחיר שערורייתי על מוצריכם בעוד בחו"ל אותו מוצר נמכר במחיר זול משמעותית. התנהלות כזו יוצרת מצב בלתי נסבל בו הציבור, שנאלץ לשלם מחירים מופקעים עבור מוצרי מזון, מצמצם את הצריכה למינימום ההכרחי". לדברי הכותבים, אזרחים רבים פנו אליהם בבקשה להכריז על חרם על מוצרי החברה. "נוכל להסתדר תקופה ללא מוצרי שטראוס, המחירים גם כך יקרים, עדיף לכל אזרח להימנע מקנייתם עד להורדת מחיריהם".

שטראוס: הורדנו מחירים

בשטראוס טוענים כי מחירו הסופי של המוצר נקבע על ידי הקימעונאי וכי לחברה אין שליטה עליו. "החטיפים שנמכרים בניו ג'רזי נמכרים במחיר מבצע עליו החליטו הקמעונאיים המקומיים, ואינם מאפיינים את המחירים לצרכן במהלך השנה. בדומה, ניתן למצוא גם בישראל גם בארץ חטיפים במחיר של 2 שקלים. זו החלטה של הקמעונאי, לא של שטראוס.

עוד מדגישים בחברה כי "בעקבות המחאה, חברת שטראוס ביצעה הוזלות קבועות של כ- 10% בממוצע בלמעלה מ- 50 מוצרים מרכזיים, כולל מוצרי חלב, שוקולד פרה, קפה טורקי, חומוס אחלה ועוד. מדובר בהוזלה קבועה, לא אקט שיווקי, לא הנחות חד פעמיות ולא 'מבצעים', אלא במחירי מחירון מוזלים וקבועים. זאת ועוד, החברה קלטה ביוזמתה את עובדי כוח האדם שעבדו אצלה הרבה לפני השביתה שנערכה באחרונה, קיצצה בשכר ההנהלה והבכירים והטיבה את תנאי עובדיה, כי צדק חברתי אינו מתבטא רק בהורדת מחירים, אלא בדאגה לקיומה של החברה המפרנסת עשרות אלפי עובדים ברחבי הארץ. החברה תמשיך להיות קשובה לצרכניה".

עוד בנושא:

"אם שטראוס לא יורידו המחירים - חרם מה-1 במרץ"
מחאת ה"פסק זמן": המאבק נגד שטראוס מתרחב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully