וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקוות להסדר ביוון גוברות: יום חיובי באחד העם

ואדים סבידרסקי

19.2.2012 / 17:21

גוברות ההערכות כי תכנית החילוץ האירופית ליוון תאושר והמסחר בבורסה התל אביבית הגיב בעליות. ת"א 25 עלה ב-0.6% ואילו ת"א 100 עלה ב-0.4%

המסחר בבורסה בתל אביב נחתם היום במגמה חיובית על רקע הערכות גוברות כי תכנית החילוץ האירופית ליוון, בהיקף 170 מיליארד דולר, תאושר.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.6% ומדד ת"א 100 הוסיף 0.4%. מדד הבנקים עולה ב-1% ומדד מניות הנדל"ן מתחזק ב-1.1%. מחזורי המסחר נותרו נמוכים מן הרגיל והסתכמו ב-660 מיליון שקל בלבד.

ממשלת יוון הציגה תוכנית קיצוצים בסך 325 מיליון יורו (427 מיליון דולר) שנדרשים כתנאי לחבילת החילוץ הבינלאומית שתמנע מהמדינה להגיע לחדלות פירעון. מחר (ב') ייפגשו שרי האוצר של 17 מדינות גוש היורו בבריסל, על מנת לאשר את חבילת החילוץ השנייה ליוון בסך 130 מיליארד יורו. גרמניה, הכלכלה הגדולה ביותר בגוש היורו, אותתה בשבוע שעבר כי ממשלתה תהיה מוכנה לאשר את התכנית, לאחר שבתחילת החודש דחו שרי האוצר האירופיים את חבילת החילוץ בטענה שהקיצוצים של יוון אינם מספקים.

כלכלני בנק הפועלים סבורים כי הכלכלה המקומית עודנה חזקה וכי תוצאות החברות בשנה הנוכחית תצגנה שיפור. זאת למרות שגורמי הסיכון טרם נעלמו כליל, ובראשם הסכנה של אי הצלחתם של קובעי המדיניות באירופה לחלץ את הכלכלה האירופית מהמשבר והחשש מפני חידוש ההאטה בכלכלה האמריקאית. יחד עם רמות מחירים נוחות להשקעה במניות רבות, ממשיכים וממליצים בבנק להגדיל הדרגתית ואופן מדוד את החשיפה המנייתית בתיקים בראיה לטווח הבינוני והארוך.

האנליסטים מבנק לאומי צופים כי ההתרחשויות באירופה ימשיכו לעמוד במוקד תשומת הלב של המשקיעים ורמת המחזורים הנמוכה תשפיע על המסחר. לטענתם, התמחור הנוכחי משקף נאמנה את האתגרים הרבים העומדים בפני החברות בשוק המקומי ובראשן התמודדות עם ההידוק הרגולטורי וקושי במימון הפעילות. אמנם, רמת המחירים הנוכחית נראית אטרקטיבית למשקיעים ארוכי טווח שאינם חוששים מתנודתיות, סבורים בבנק. במבט ענפי, ממליצים בלאומי להחזיק בסקטור האנרגיה והפרמצבטיקה מעל למשקל השוק.

בורסות וול סטריט ננעלו ביום שישי האחרון במגמה מעורבת, כאשר מדד S&P 500 נסגר קרוב לשיא של 3 שנים, לקראת סוף השבוע ארוך מעט. מדד דאו ג'ונס נסגר בעלייה של 0.4%; מדד S&P 500 עלה ב-0.2%, ונאסד"ק נסגר בירידה של 0.3%, אולם עודנו מרוחק ב-50 נקודות בלבד מרמת 3,000 נקודות - רף שהמדד לא חצה מאז ה-17 בנובמבר 2000, בסופה של בועת ההיי-טק. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.02% לרמה של 2.01%.

בזירת המקרו המקומית: ההרעה במאזן הסחר של ישראל, באה לידי ביטוי בנתונים שמפרסמת היום הלמ"ס. מהנתונים עולה כי היצוא של ישראל ירד בינואר, היבוא גדל והגירעון המסחרי החודשי צמח לשיא של 1.7 מיליארד דולר. סך היצוא בינואר 2012 הסתכם ב-4.8 מיליארד דולר, ירידה של 6% ביחס לינואר 2011 וירידה של 15% ביחס לממוצע החודשי בשנת 2011. סך היבוא הסתכם בינואר האחרון ב-6.5 מיליארד דולר, עלייה של 17% ביחס לינואר בשנה שעברה, וגידול של 6% ביחס לממוצע החודשי בשנת 2011.

מניות במרכז המסחר

לידר שוקי הון , חתמה עם על מסמך הבנות לרכישת החברה הפרטית אי.אל .אס ברוקרס (ILSB) העוסקת בפעילות בין-בנקאית במט"ח, ריביות ונגזרים פיננסים, לה נתח של 40% מפעילות המט"ח בשוק הישראלי. על פי ההסכם, בשלב הראשון תרכוש לידר כ-75% ממניות ILSB תמורת 10 מיליון שקל, ובעלי המניות ב-ILSB יקבלו 7% מהון מניות לידר.

אל על , חתמה על הסכם לפיו תמכור שני מנועים מסוג CFM 56-7B משנות ייצור 1998 ו-2000, לחברה בינלאומית העוסקת בהחכרת מנועים בתמורה ל-14-13 מיליון דולר ותחכור אותם בחזרה מהרוכשת במשך 7 שנים בריבית של 0.75%-1.2% לחודש (9%-14.4% לשנה). אל על אף קיבלה אופציה להארכת תקופת החכירה ב-2 תקופות הארכה נוספות בנות 3 שנים ושנתיים.

קרן ההשקעות הגלובלית Battery Ventures המתמחה בחברות טכנולוגיה, שגייסה הון ממשקיעים בהיקף של כ-4 מיליארד דולר, תרכוש 17% מהון מניותיה של ביטוח ישיר אחזקות בתמורה ל-136 מיליון שקל לפי שווי של 800 מיליון שקל לחברת הביטוח. מועד השלמת העסקה נקבע לרבעון השני של שנת 2012. עבור השלמת העיסקה, צפויה ביטוח ישירI להכריז על חלוקת דיווידנד למוכרת בסכום ההשקעה של באטרי בסך כ-12 מיליון שקל המהווים חלק מהתמורה בגין המניות הנרכשות.

צחי סולטן, מבעלי השליטה בשותפות חיפושי גז, מודיעין, רכש כ-5.3% מחברת אולטרה שייפ אשר לאחרונה הפכה לשלד בורסאי לאחר שפעילותה נמכרה לחברת סינרון מדיקל. סולטן רכש מניות החברה מחוץ לבורסה במחיר של 1.3 אגורות ליחידה ובסך ההיקף של 3.4 מיליון שקל.

סאגת דלק נדל"ן בעיצומה. בעל השליטה בחברה, יצחק תשובה, חתם ביום חמישי האחרון על כך שהוא מודע להסדר העקרונות ולהתחייבויות של החברות הפרטיות בבעלותו, אך אינו צד בהסכם - כך הוצהר היום במכתב שקיבלה השופטת ורדה אלשיך, ועד כה נשמר בידיהם של עורכי דינו של תשובה - פנחס רובין ועופר צור ממשרד גרונציקי.

חברת אי.די.בי אחזקות, שבשליטת נוחי דנקנר, דיווחה ביום שישי האחרון כי היא בוחנת אפשרות של גיוס הון בדרך של הצעה לציבור של מניות רגילות של החברה, יחד עם כתבי אופציה הניתנים להמרה למניות. החברה הוסיפה כי בעלי השליטה בחברה הודיעו שישתתפו בגיוס. אי.די.בי מוחזקת מוחזקת על ידי גנדן הולדינגס (54.8%) של משפחת נוחי דנקנר, משפחת לבנת (13.3%), המצויה בימים אלה בדרכה החוצה מאי.די.בי, משפחת מנור (13.3%), שלי ברגמן (דנקנר), אחותו של נוחי דנקנר המחזיקה ב-4.17%, יצחק דנקנר, אביו של נוחי דנקנר, המחזיק ב-3.28% ובעלי המניות בקרב הציבור המחזיקים בכ-11.1% מהון המניות של אי.די.בי אחזקות הנסחרת לפי שווי שוק של כ- 1.6 מיליארד שקל. אי.די.בי אחזקות מציינת בדיווח כי ההנפקה כפופה להחלטה סופית של דירקטוריון החברה, שבו יוחלט על היקף הגיוס.

הדו"ח השנתי המלא של חברת טבע מגלה כי עובדיה של החברה מימשו 2.3 מיליון אופציות ברווח של 35 מיליון דולר בלבד, בהשוואה ל-222 מיליון דולר ב-2010, ו-161 מיליון דולר ב-2009 (המחיר הממוצע של המניה ב-2011, בניכוי מחיר המימוש הממוצע של האופציות). יתרה מזו, עובדי החברה ויתרו על מימוש של 2.1 מיליון אופציות נוספות - פי 3 ממספר האופציות עליהן ויתרו ב 2010, בעיקר משום שמחיר המימוש שלהן היה גבוה מ 45.5 דולר, שהוא המחיר הממוצע של המניה ב-2011.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully