וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ נפגש עם מודי'ס במטרה להעלות דירוג האשראי של ישראל

ערן אזרן

19.2.2012 / 20:35

דירוג האשראי של ישראל לפי מודי'ס עומד על A1 עם תחזית "יציב". בספטמבר האחרון העלתה S&P את דרוג האשראי של ישראל בדרגה אחת מרמה A יציב לרמה A+ יציב

שר האוצר יובל שטייניץ, נפגש בסוף השבוע עם נציגי סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית מודי'ס, במטרה להעלות את דירוג האשראי של ישראל. דירוג האשראי של ישראל לפי מודי'ס עומד על A1(שווה ל-Aפלוס של S&P) עם תחזית "יציב". מודי'ס (Moody's) היא אחת משלוש חברות דרוג האשראי הבינלאומיות הגדולות והחשובות בעולם (שתי האחרות הן S&P ופיטץ').

בפגישתו עם כלכלני מוד'יס הדגיש את האיתנות הפיננסית שגילתה ישראל לנוכח המשבר הבינלאומי, את האבטלה הנמוכה, את תגליות הגז והנפט ויחס החוב התוצר הנמוך ביחס למדינות אירופה. כעת, לאחר ששמעו את טיעוניו של שטייניץ, כלכלני מוד'יס יבצעו התייעצויות שונות, וצפויים לקבל החלטה בעניין בחודשים הבאים.

בחודש ספטמבר האחרון העלתה חברת דרוג האשראי הבינלאומית סטנדרט אנד פורס (S&P) את דרוג האשראי של ישראל בדרגה אחת מרמה Aיציב לרמה A+ יציב. העלאת דרוג האשראי שבוצעה נחשבת להכרה בינלאומית בחוסנה של כלכלת ישראל. היא תביא להגדלת זרם ההשקעות הזרות בארץ, ותאפשר למדינת ישראל ולחברות ישראליות לקבל אשראי בשווקים הבינ"ל בתנאים נוחים יותר.

לפני כארבעה ימים הורידה מודי'ס את הדירוג של שש מדינות אחרות באירופה, כולל איטליה, ספרד ופורטוגל, בשל משבר החובות. כמו כן סוכנות הדירוג הזהירה את צרפת, בריטניה ואוסטריה כי הן בסכנת הורדה של דירוג האשראי המושלם שלהן ושינתה את תחזית האשראי שלהן. שינוי תחזית האשראי לצרפת בריטניה ואוסטריה נעשה בשל לחצי אשראי שיחמירו את פגיעותן לחולשה במאזני הממשלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully