וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת השוקולד: מבצע בשופרסל על חטיפי שטראוס

עדי דברת-מזריץ

20.2.2012 / 15:48

שופרסל נחלצת לעזרת שטראוס? הרשת החליטה להקדים את מבצעי הפורים על חטיפי שטראוס. בוויקטורי ומגה לעומת זאת החליטו שלא לעשות זאת. פעילים יפגינו מול בית עופרה שטראוס

על רקע מחאת השוקולד, בשופרסל החליטו להקדים את מבצעי הפורים על חטיפי השוקולד של שטראוס: ברשת המזון הגדולה בישראל החלו היום במבצע של 3 חטיפי טוויסט וטעמי במחיר של 11 שקל בסניפי שופרסל דיל ו-13 שקל בשופרסל שלי. 3 חטיפי פסק זמן יימכרו תמורת 12 שקל בכל סניפי הרשת. בהמשך, לקראת החג עצמו, תעמיק המבצע לארבעה חטיפי שטראוס ב 9.99 שקל.

ברשת ויקטורי החליטו לא לצאת במבצעים מיוחדים לאור המצב. "שטראוס לא נתנו לנו מבצע על פסק זמן. שאר החטיפים שלהם נמכרים במחיר של 4 חטיפים ב-11 שקל כבר לפני המחאה וזה יימשך עד 9 במארס. מעבר לכך, לא נצא במבצע מיוחד", אמר ל-TheMarker איל רביד, בעלי ויקטורי.

גם במגה ימשיכו עם המבצע הקבוע לקראת הפורים שהחל אתמול ומציע שני חטיפים מתנה ברכישת שלושה חטיפים של שטראוס. המבצע מיועד לחברי מועדון you בלבד ובקניהי מעל 50 שקלים.

מפגינים מול הבית של עופרה שטראוס

בתוך כך, "מחאת השוקולד" נמשכת: תנועת "ישראל יקרה לנו" תקיים ביום חמישי הקרוב בערב הפגנה מול ביתה של יו"ר שטראוס, עופרה שטראוס, בשכונת צהלה בתל אביב.

אייל עופר מ"ישראל יקרה לנו" ציין כי "ננסה להעביר את המסר שעופרה שטראוס עדיין לא הבינה. נגביר פעילותינו מול הסופרמרקטים ונחלק פלאיירים. בקבוצה בפייסבוק 'שטראוס, עלית לנו בבוקר' אנחנו מגיעים לכמעט 10,000 חברים".

4 אמהות הגיעו הבוקר על מנת למסור לידי עופרה שטראוס מכתב הקורא לחברה להוזיל מיידית את מחירי מוצריה. האמהות הגיעו למשרדי החברה, שם פגשה אותם אסנת גולן - סמנכ"לית התקשורת בחברת שטראוס. גולן ביקשה לשוחח עם האמהות לבד ומאנשי התקשורת לעזוב.

הפגישה בין האמהות לנציגי חסרת שטראוס ארכה כרבע שעה. לאחר הפגישה יצאו האמהות ומסרו כי עופרה שטראוס לא נמצאת בארץ. נציגי החברה ביקשו מהאמהות לא לדבר עם התקשורת ולא לספר את פרטי הפגישה. האמהות הסכימו להיעתר לבקשת החברה. כמו כן, בשטראוס הסבירו לאמהות כי יוקר המחיה נובע מעוד גורמים כמו רשתות השיווק. שטראוס לא נתנו הסבר מדוע מחירי החטיפים בחו"ל זולים יותר מאשר בארץ. משטראוס נמסר בנוגע להצהרת 'ישראל יקרה לנו' כי "מעולם לא ביקשנו מאיש לא להתראיין בתקשורת".

"הקסם של עופרה שטראוס לא עובד עלינו יותר". אמרה בת שבע אלקובי, 42, אם לשלושה מרמת השרון, שהיתה בין האמהות מתנועת ישראל יקרה לנו שהגישו את המכתב להנהלת שטראוס. "לפני כמה חודשים שהפגנו מול הבית של שטראוס, היא יצאה אלינו החוצה וישבה איתנו שעתיים. אבל זאת היתה תקופה אחרת - בדיוק התחילו האוהלים של רוטשילד וזה היה משהו חדש. בזמנו היא הבטיחה לנו שתעשה בדק בית, אבל היא לא עשתה כלום. אז, היא עוד חשבה שעם כמה מילים יפות יצליחו למסמס את כל הנושא, אבל היום שטראוס כבר מבינים שיש לציבור כוח חזק והוא לא יהסס להשתמש בו ואי אפשר במתק שפתיים וחיוך לקנות אותנו. אנחנו מייצגים את מעמד הביניים שנשחק בשנים האחרונות".

היא הסבירה את הבחירה בשטראוס כסמל המחאה החדש: "שטראוס מוכרת מוצרים שנמצאים בכל מדף ומקרר בבית ישראלי – החל מהקפה בבוקר ומעדן הדני, חומוס בצהרים וסלטים וכך הלאה. שטראוס היום זה גם דבש ומים ועוד ועוד תחומים. אפילו מקס ברנר".

על הפגישה היום עם סמנכ"ל התתקשורת של שטראוס, אמרה אלקובי: "אמרתי לאסנת גולן (סמנכ"ל התקשורת) שבתור חברת המזון מס 2 בארץ היא לא יכולה להגיד שאין להם כוח. היא הקשיבה ואמרה שתעביר את המסר, והיא מצטערת שעופרה לא כאן ואמרה שהיא בחו"ל".

"היא ביקשה שכל מה שנאמר בחדר ישאר בינינו", סיפרה פטריסיה סיביליה, 49 - טכנאית רפואית ואמא לשתי בנות מכפר סבא, שנכחה גם בפגישה. "אמרו לנו דברים על שטראוס ומצבה ועל עופרה ופועלה ואיך היא רואה את הדברים. הם לא נתנו שום דבר חדש. גולן אמרה שאם נרצה היא תתאם לנו פגישה עם עופרה. נתנו לה את הטלפון שלנו והיא מסרה את שלה".

"אבל לנו יותר חשוב הצרכן והאזרח הישראלי, מאשר חברה שהיא אינטרסנטית לחלוטין ומבקשת מאיתנו דברים כמו לשמור את הדברים בינינו. הצרכן בראש מעיינו כי אנחנו הצרכנים", הוסיפה אלקובי.

"אני באופן אישי לא אשים מוצרי שטראוס עלית במשלוחי מנות שלי השנה. ומבקשת מאמהות אחרות שיעשו כמוני", קוראית לציבור איריס קרן לוי, 45 מקדימה.

במכתב, פרי יוזמת תנועת "ישראל יקרה לנו", נאמר: "אני אמא בישראל, עבדתי כל חיי ואני משתכרת היטב, אך בשנים האחרונות המצב מתחיל להיות חנוק. בכל פעם שאני יוצאת מהסופר אני מגלה שהסכום בחשבונית גדל - אך בעגלת הקניות יש פחות מצרכים. פעם זה לא היה כך.

לפני עליות המחירים של 7 השנים האחרונות ניתן היה לחיות כאן בכבוד. היום אני ובן זוגי עובדים אבל לא גומרים את החודש - ולמחירי המזון המאמירים חלק מרכזי בבעיה. עופרה, החברה שלך היא חברת המזון השנייה בגדלה בישראל. יש לך אחריות על המצב. המחירים של מעדני שטראוס כבדים עלינו, המחירים של עלית כבדים אפילו יותר, ועל מחירי הקפה אין טעם בכלל לדבר.

"אני לא מבינה למה אמא בישראל, צריכה לחשוב פעמיים אם לקנות לילדים שלה מוצרי מזון תוצרת הארץ. לאחרונה, התגלה שהממתקים, הקפה, המעדנים ושאר מוצרי המזון שאתם משווקים בישראל נמכרים במחיר זול הרבה יותר בחו"ל. גם שוקולד תוצרת חוץ - יותר זול ממוצרי הפרה של עלית. איך יhתכן שחברה ישראלית מתייחסת לאזרחים ישראלים כאל פראיירים שיקנו בכל מחיר?

"עופרה. אני מבינה מתי עובדים עלי. אל תגידי לי שיש לכם עלויות גבוהות יותר. בחו"ל משלמים יותר על חשמל, יותר על דלק, והשכר עבור עבודתם גבוה יותר מאשר בישראל. אז איך זה שאחרי כל העלויות הגבוהות הללו את עדיין מצליחה למכור לאמא בריטית או אמריקאית את המוצרים שלך בזול.

"עופרה, אני לא היחידה. יש המוני אימהות בישראל שמרגישות בדיוק כפי שאני מרגישה, שאינן יכולות להמשיך ונמאס להן להיות פראייריות. עד כאן.

"חשוב לנו להבהיר: זה לא רק פסק זמן או חטיפים, הגיע הזמן לכללי משחק חדשים בין חברות המזון לאזרחי מדינת ישראל. אנו האמהות לא ניתן שיגדל כאן דור נוסף של פראיירים. בראש ובראשונה: אנו דורשות מחירים הוגנים. לפחות כמו בחו"ל; הפסקת השימוש באריזות ענק שמחייבות אותנו לקנות חצי קילו ויותר. הבית שלי הוא לא מחסן של שטראוס: תפסיקו את הדרישה של קניית מספר יחידות בשביל לקבל "מחירי מבצע"

"עפרה, את מדברת על אחריות תאגידית ואנו דורשות ממך אחריות אישית - השם שטראוס' אינו רק שם של חברה. אנו מצפות שמחירי מוצרים המיוצרים בישראל ימכרו כאן במחירים הזולים ביותר - בלי תרוצים".

שופרסל כבר מורידה מחירים

על רקע המחאה, שופרסל הודיעה כי היא "מקפידה להיות קשובה לציבור לקוחותיה" ותחל למכור 3 חטיפי טוויסט וטעמי במחיר מבצע של 11 שקל בשופרסל דיל ו-3 חטיפי פסק זמן במחיר של 12 שקל בכל סניפי הרשת.

איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל אמר היום: " מאז ומתמיד מקפידה שופרסל להיות קשובה לציבור לקוחותיה. אנו מציעים מבצעים מצויינים על החטיפים ומתכוונים להעמיק את מבצעי החטיפים לקראת חג הפורים. במסגרת מבצעי החג תמכור שופרסל 4 חטיפים של שטראוס במחיר מבצע של 9.99 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully