וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן הודיעה על עצירת הנפט ומחירו בעולם זינק

רונית דומקה

20.2.2012 / 16:10

החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude למסירה במרץ, עולים ב-2% ל-105.35 דולר לחבית. מדובר במחיר שיא של 9 חודשים

מחיר הנפט מזנק היום בעולם, לאחר שאירן הודיעה כי תפסיק למכור נפט לחברות בריטיות וצרפתיות, בתגובה לסנקציות המערביות שהוטלו עליה, ובציפיה לאישור חבילת חילוץ נוספת ליוון.

החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude למסירה במרץ, עולים ב-2% ל-105.35 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בניו יורק. מדובר ברמה הגבוהה ביותר של הנפט מאז מאי. ביום שישי ננעל מחיר הנפט בניו יורק ברמה של 103.24 דולר לחבית. החוזים מסוג ברנט עולים ב-1% ל-120.80 דולר לחבית בבורסת הסחורות של לונדון.

משרד הנפט האירני הודיע אתמול, כי יפסיק למכור נפט לחברות בריטיות וצרפתיות, בתגובה לסנקציות שהטיל האיחוד האירופי על אירן. הסנקציות שהוטלו כוללות הקפאת נכסים של הבנק המרכזי וחרם נפט שנועד להתחיל ביולי.

הסנקציות האירופיות וסנקציות שנקטה ארה"ב נועדו לבלום את תכנית הגרעין האירנית, שבמערב חוששים כי במסגרתה מפתחת אירן נשק גרעיני. אירן מכחישה האשמות אלה, וטוענת כי פיתוח הגרעין הוא למטרות שלום.

לעליות תורמת גם הציפיה לפגישת שרי האוצר של גוש היורו, בה הם צפויים לדון באישור תכנית החילוץ השניה ליוון בסך 130 מיליארד יורו (170 מיליארד דולר), בתמורה לקיצוצים שאליהם התחייבה יוון.

בנוסף, עולים מחירי הנפט בעקבות הודעת הבנק המרכזי של סין על הפחתת דרישות היתרות מהבנקים הסיניים ב-0.5% החל מ-24 בפברואר. לפי הערכות, מהלך זה הגדיל את יכולת ההלוואה של הבנקים בסין בכ-400-350 מיליארד יואן (55.6-63.5 מיליארד דולר). המהלך עשוי להוביל גם לגידול בביקוש לחומרי גלם בסין, יבואנית האנרגיה הגדולה בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully