וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון מעוררת תקווה: עליות קלות באחד העם

דרור רייך

20.2.2012 / 17:33

שרי האוצר בגוש היורו נפגשים על מנת לאשר את תכנית החילוץ ליוון ומעוררים תקווה במשקיעי הבורסה התל אביבית. ת"א 25 ו-100 עלו ב-0.5% ואילו מדד הנדל"ן התחזק ב-1%

יום המסחר באחד העם נחתם בעליות שערים קלות, כאשר עייני המשקיעים נשואות לעבר אירופה, שם ברגעים אלו שרי האוצר של 17 מדינות גוש היורו נפגשים על מנת לאשר את חבילת החילוץ השניה ליוון בסך 130 מיליארד יורו.

הבורסה בתל אביב מתאפיינת במגמה חיובית מפתיחת המסחר, ת"א 25 ות"א 100 התחזקו ב-0.5%, מדד ת"א בנקים עלה ב-0.1%, מדד נדל"ן 15 התחזק ב-1% ומדד התל בונד 20 התחזק ב-0.06%.

בולטות בעליות אינטרנט זהב הדואלית שעלתה ב-6.81%, החברה שולטת בבי קומיוניקיישנס שעלתה ב-6.59% השולטת בחברת התקשורת בבזק שעלתה ב-4.5%,השמועות בשוק ההון מדברות על רכישות ערות מצד משקיעים זרים.

עוד ברשימת היורדות היומית, טאואר לאבד גובה לקראת הנפקת האג"ח להמרה של החברה (סדרה ו') בשווי של 40 מיליון דולר שצפויה להתבצע היום למשקיעים מוסדיים וכלל תעשיות שירדה ב-3.87%. גם כלל ביוטכנולגיה ירדה במהלך המסחר בצורה חזקה והשילה 3.04% מערכה

דיסקונט השקעות , שבשליטת נוחי דנקנר, בוחנת הפחתת ערך לשופרסל בגין ירידה מתמשכת של שווי השוק של רשת הקמעונות בבורסה - כך דיווחה הבוקר החברה למשקיעים. אי.די.בי אחזקות נפלה במהלך המסחר ב-6.07%.

דסק"ש הודיעה כי "במסגרת עריכת הדו"חות הכספיים של דסק"ש לשנת 2011, ובשים לב להתמשכות הפער השלילי בין שווי השוק של השקעתה בשופרסל לבין ערכה בספרי דסק"ש, בוחנת דסק"ש בהתאם לכללי החשבונאות את הצורך לרשום הפחתת ערך בגין השקעתה האמורה, וזאת על ידי מעריך שווי בלתי תלוי. נכון למועד הדו"ח, אין ודאות בדבר רישום הפחתה כאמור או היקפה. יצוין כי דסק"ש מחזיקה כ-46% מהון המניות המונפק וכ-50% מזכויות ההצבעה בשופרסל".

גרמניה, הכלכלה הגדולה ביותר בגוש היורו, אותתה בשבוע שעבר כי ממשלתה תהיה מוכנה לאשר את התוכנית, לאחר שבתחילת החודש דחו שרי האוצר האירופיים את חבילת החילוץ בטענה כי הקיצוצים של יוון אינם מספקים.

לפי נתוני בלומברג, הכלכלה מבוססת הטכנולוגיה של ישראל הניבה את התשואות הטובות ביותר, בהתאמה לסיכונים, מקרב בורסות המניות במדינות המפותחות בעשור האחרון, למרות איומי המלחמות הבלתי פוסקים. דירוג התשואות חסרות הסיכון של בלומברג, מראה כי מדד ת"א 25 הניב תשואה של 7.6% בעשור האחרון, לאחר התאמה לתנודתיות. זוהי התשואה הגבוה ביותר מבין 24 שווקים מפותחים שנבדקו. הבורסה השנייה בדירוג היא הונג קונג, שמדד הנג סנג שלה עלה ב-6.7%.

"ב-2011 היקף ההשקעות בחברות ריאליות גדלו ב-35% בהשוואה ל-2007, 2008 ו-2009. הרבה ממהשקעות האלו בוצעו במגזר ההיי-טק, כך אמר הבוקר שר האוצר, יובל שטייניץ, במהלך דברי הפתיחה בכנס Israel Dealmakers של לנדמארק ונצ'רז הנערך הבוקר בהילטון תל אביב.

"מה שחשוב ומיוחד הוא שהצמיחה הישראלית הושגה לא בזכות גידול משמעותי בעשייה - ביצוא או בצריכה הפנימית, אלא, לפחות חלקית, הודות לגידול חסר תקדים בהיקף ההשקעות בחברות ריאליות. זאת היתה אחת המטרות הראשיות שלי כשר האוצר. המטרה שלי היתה להשיג את רמת ההשקעות שהושגה בעבר, לא רק להעלות את היקף הפעילות הכלכלית".

עליות נרשמות באירופה בציפייה להסכם על חילוץ יוון. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי עולה ב-0.6%; לונדון ופרנקפורט מוסיפות 0.5%; פאריס מטפסת ב-0.6%. היורו מתחזק מול הדולר ב-0.3% ונסחר תמורת 1.319 דולר ליורו. החוזים על הנפט הגולמי מסוג טקסס מתוק עולים ב-1.4% ונסחרים תמורת 104.74 דולרל חבית במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות של ניו יורק.

היום לא יתקיים מסחר בארה"ב עקב יום הנשיאים. בורסות וול סטריט ננעלו ביום שישי האחרון במגמה מעורבת: מדד הדאו ג'ונס נסגר בעלייה של 0.4%, S&P 500 עלה ב-0.2% והנאסד"ק נסגר בירידה של 0.3%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.02% לרמה של 2.01%.

מניות במרכז

אירית אילוז, סמנכ"לית הכספים של אמפל, איימה היום על בעלי האג"ח כי אם יעמידו את אמפל לפירעון מיידי, יפסיק בעל השליטה, יוסי מימן, להתאמץ למען צינור הגז של EMG, למרות שהוא מחזיק ב-8% ממנו באופן אישי. "ההסדר יתרום להמשך מעורבותו של בעל השליטה שהוא היחיד שיכול לדבר עם השלטון המצרי, גם החדש. יהיה תמים לחשוב שביום שתעמידו את אמפל לפירעון מיידי הוא ינקוט באותם מאמצים. מהלך של העמדה לפירעון מיידי יפגע גם בפיצויים".

סערה בקהילת האנדרואיד הישראלית, עקב הפרסום ב-TheMarker על מהלכים משפטיים שנקטה סאני, נפתחה קבוצה בפייסבוק הקוראת לחרם על יבואנית מכשירי הסלולר של סמסונג לישראל, שנמצאת בבעלות אילן בן דב.

המהלכים המשפטיים של סאני נגד השוק המקומי כוללים בין היתר תביעה נגד חנות GoMobile ואיום בתביעה נגד אתר הפורומים Android.co.il ואף נגד מפתח האנדרואיד העצמאי המכונה PilotX, שכפי הנראה הפסיק את פעילות הפיתוח שלו אחרי קבלת האיום המשפטי.

"מחאת השוקולד" המתגבשת כנגד יצרנית המזון שטראוס , שבשליטת משפחת שטראוס (68%), נתנה אמש את אותותיה על מניית החברה. בניגוד למגמת הכללית בבורסה, שבה נרשמו עליות, מניית שטראוס צנחה בכ-3.5% וחתכה 170 מיליון שקל משווי החברה. במהלך סוף השבוע החלו להתגבש יוזמות שונות לחרם צרכנים על מוצרי שטראוס-עלית לנוכח פערי מחירים בלתי סבירים שהתגלו בין מוצרים המשווקים בישראל ובעולם.

רק מי שחי בלה לה לנד יכול לחשוב שעורכי הדין של סדרות ד' וה' של דלק נדל"ן כל כך נאיבים שיסכימו להסדר שכזה" כך כותב היום עו"ד גדעון קירש, נאמן מחזיקי אג"ח סדרה ד' המחזיקה ב-7% מחוב דלק נדל"ן לביהמ"ש. לדבריו, על תשובה להיות מצורף להליך כמשיב בשל היותו צד להסדר

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully