וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי האוצר האירופיים הסכימו על חבילת החילוץ ליוון

21.2.2012 / 8:13

אחרי דיונים שנמשכו 13 שעות הסכימו שרי האוצר האירופיים על חבילת חילוץ שנייה ליוון בסך 130 מיליארד יורו. 53.5% מערך האג"ח שבידי נושיה של יוון יימחק

שרי האוצר של מדינות גוש היורו הגיעו אמש להסכם על חבילת חילוץ שנייה בסך 130 מיליארד יורו (170 מיליארד דולר) ליוון, אשר תמנע ממנה להגיע לחדלות פירעון בחודש הבא.

בתום שיחות ארוכות שנמשכו אל תוך הלילה, הגיעו השרים להסכם שיכלול מחיקה של 53.5% מערך האג"ח שבידי נושיה של יוון - כך אמר הבוקר לכתבים ז'אן קלוד יונקר, ראש פורום שרי האוצר של גוש היורו. התקווה היא כי ההסכם יהווה נקודת מפנה במשבר החובות באירופה, אשר זיעזע את השווקים בשנתיים האחרונות.

הדיונים בין שרי האוצר נמשכו 13 שעות בשל מחלוקת לגבי תנאי חבילת החילוץ החדשה ליוון ותרומה אפשרית של הבנקים המרכזיים. היעד של שרי האוצר הוא להביא את חובותיה של יוון להיקף של 121% מהתמ"ג עד 2020 לעומת יותר מ-160% מהתמ"ג כיום. נגיד הבנק המרכזי של אירופה, מריו דראגי, אמר כי ההסכם הוא "הסכם טוב מאוד".

לדברי יונקר, במסגרת ההסכם, המרת האג"ח תהיה בריבית של 2% ב-2014, אשר תעלה ל-3% ב-2015-2020 ול-4.3%. ראש ממשלת איטליה, מריו מונטי, אמר כי מחזיקי האג"ח הפרטיים הסכימו לספוג מחיקה גדולה יותר על האג"ח שבידיהם לאחר מגעים "אינטנסיביים". תוכנית המרת האג"ח, אשר תמחוק קרוב ל-100 מיליארד יורו מחובותיה של יוון, צריכה להתבצע עד אמצע מארס, כיוון שיוון צריכה לפרוע חובות בסך 14.5 מיליארד יורו כבר ב-20 במארס.

עוד במסגרת ההסכם, תשלם יוון ריבית נמוכה יותר על הלוואות החילוץ. הבנקים המרכזיים של גוש היורו הסכימו לוותר על הרווחים שלהם מאג"ח יווניות שרכשו בהנחה ולתת אותם לממשלת יוון.

בשבוע הבא יתכנסו מנהיגי אירופה לפסגה בבריסל, בה הם צפויים להסכים על "חומת אש" חדשה וגבוהה למדינות גוש היורו, אשר תמנע מהן להיכנס למשבר בנוסח יוון - צעד שהמנהיגים מקווים כי יביא לסיומו של המשבר. מנגנון היציבות הקבוע של גוש היורו בסך 500 מיליארד יורו (660 מיליארד דולר) ייכנס לפעולה ביולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully