וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 92% - החרם המתגבש על שטראוס מוצדק

עדי דברת-מזריץ

21.2.2012 / 9:47

סקר שערך מכון מחקר פאנלס מעלה כי לחרם המתגבש נגד חברת שטראוס בעקבות גילוי פערי המחירים בין מוצריהם בישראל ובחו"ל תמיכה רחבה. 80% ישתתפו בחרם

העם חושב שהמחאה נגד שטראוס מוצדקת ומעוניין להחרים את החברה ¬ כך לפי סקר שנערך בנושא על ידי מכון מחקר פאנלס עבור TheMarker.

92% מהנשאלים בסקר ענו כי הם חושבים שהחרם המתגבש נגד חברת שטראוס, בעקבות הגילוי כי חטיפי שוקולד נמכרים בארה"ב במחיר זול יותר ¬ מוצדק. כמעט 70% מהנשאלים אמרו כי החרם המתגבש מוצדק במידה רבה. רק כ 7% מהנשאלים ענו כי לדעתם, אין זה מוצדק להחרים את שטראוס.

הרוב הגדול של הנשאלים (80%) אמרו כי בכוונתם להחרים במידה כזו או אחרת את שטראוס. יותר מ 43% מהנשאלים אמרו כי יחרימו ולא ירכשו את כלל מוצרי החברה; 31% אמרו כי יחרימו רק את חטיפי השוקולד של החברה, כמו פסק זמן, טוויסט, טעמי וכיף כף; ו 5% ענו כי יחרימו רק את פסק זמן, שמחירו הגבוה לעומת מחירו בארה"ב עורר את המחאה.

לא מן הנמנע כי הצהרות הנשאלים לא יתממשו במלואן ברגע שיצטרכו להחליט אם להכניס מוצר של שטראוס לעגלת הסופרמרקט או לא, אבל נתוני הסקר מלמדים על הלך הרוח בציבור בנוגע לסוגיה וההיענות הכללית למחאה.

עוד עולה מהסקר כי אף שהסערה בנוגע לפסק הזמן פרצה רק לפני כמה ימים, כמעט 90% מהנשאלים העידו כי שמעו על הנושא בדרך כזו או אחרת.

לדברי מנכ"ל פאנלס, ניר אפרימי, שטראוס חשופה לנזק חמור יותר מזה שעמדה בפניו תנובה בחרם הקוטג': "בסקר שעשינו בעקבות חרם הקוטג' מצאנו אחוז דומה של מחרימים אפשריים ברמה זו או אחרת, אבל עיקרם (52% מהציבור) היו ממוקדים בהחרמת הקוטג' בלבד ורק מיעוט (11%) התכוון להחרים את כל מוצרי החברה.

"המצב אצל שטראוס שונה: השיעור העיקרי מצהירים כי בכוונתם להחרים את כלל מוצרי החברה. הדבר נובע מתחומי הפעילות של שטראוס אל מול אלה של תנובה ¬ על החלב והגבינה קשה לצרכן לוותר, אבל מהחטיפים המתוקים של שטראוס הוא מוכן לקחת פסק זמן".

משטראוס סירבו להגיב לתוצאות הסקר.

  • עוד באותו נושא:
  • שטראוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully