וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלחץ אמריקאי: יפן תקצץ 11% מיבוא הנפט מאירן

רויטרס

21.2.2012 / 12:24

למרות התלות הגוברת של יפן בנפט האירני, אומרים שרים בממשלת יפן כי בקרוב ייחתם הסכם בין המדינה לארה"ב לפיו יצומצם יבוא הנפט מאירן בכ-34,430 חביות ביום

יפן קרובה להסכם עם ארה"ב בנוגע להיקף הקיצוצים שעל חברות זיקוק הנפט שלה לבצע ביבוא הנפט מאירן, על מנת להימנע מסנקציות של ממשלת ארה"ב, כך טוענים שרים בממשלת יפן. העיתון היפני "יומיאורי" אמר כי הצדדים הסכימו על קיצוץ של 11% - כ-34,430 חביות ביום. המגזר הפיננסי ביפן זקוק להסכם, על מנת להימנע מסנקציות אמריקאיות על פעילותו מחוץ למדינה, אך התלות של יפן ביבוא נפט גברה עוד יותר מאז שנה שעברה, לאחר השבתת מרבית כורי האנרגיה הגרעינים במדינה בעקבות הצונאמי שפגע בפוקושימה.

ארה"ב קוראת להגברת הסנקציות מחשש שאירן תנצל את תכנית הגרעין שלה לפיתוח נשק גרעיני. אירן מכחישה את הטענות כי לתכנית הגרעין שלה יעדים צבאיים. האיחוד האירופי הטיל אמברגו משלו על יבוא נפט מאירן, שייכנס לתוקף ב-1 ביולי. בתגובה, הורתה אירן על עצירת מכירת הנפט לבריטניה ולצרפת ביום ראשון, במהלך סמלי המצביע על זעמה כלפי המערב.

סוכנות הידיעות אי.פי ציטטה אתמול דיווחים של סוכנות ידיעות אירנית רשמית למחצה, לפיהם אירן עשויה להרחיב את החרם על יצוא נפט למדינות אירופיות נוספות מעבר לחרם על בריטניה וצרפת שעליו כבר הכריזה. יום לאחר שאירן הודיעה על הפסקת יצוא הנפט הגולמי לצרפת ובריטניה, אמר ראש חברת הנפט הממשלתית של אירן כי במקרה שמדינות אירופיות אחרות ימשיכו לנקוט ב"פעולות עוינות", תפסיק ארצו את יצוא הנפט גם למדינות אלו. בעקבות ההכרזה, זינק מחיר הנפט במסחר האלקטרוני בניו יורק אל מעל ל-105 דולר לחבית.

עוד דווח אתמול כי סין הגדילה בחודשים האחרונים את רכישות הנפט מאירן ב-200 אלף חביות ביום, לפי נתוני סוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA). סין, צרכנית הנפט הגולמי השנייה בגודלה בעולם, עשויה להמשיך להגדיל את היקף יבוא הנפט מאירן, אמר ראש מחלקת שוקי אנרגיה וני"ע בסוכנות, דידיה חוסין, בכנס שנערך בלונדון.

"סין רוכשת כעת יותר נפט גולמי ועשויה להמשיך בכך", אמר חוסין בכנס של שבוע הנפט הבינלאומי. צריכת הנפט של סין צפויה לגדול השנה בכ-4% לרמה של 9.9 מיליון חביות ביום, לפי הדו"ח החודשי האחרון של סוכנות האנרגיה הבינ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully