וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענף ראיית החשבון: ירידה בהיצע המשרות - ובשכר

לאן מועדות פניו של שוק ראיית החשבון והכלכלה? לפי נתוני אתר ג'ובסיטי בתפקידים רבים ניכרת מגמה של ירידה בהיצע המשרות ביחס לביקוש וכתוצאה מכך רמות השכר יורדות

תחום הכספים והכלכלה נחשב בדרך כלל ליציב מבחינת היצע המשרות והביטחון התעסוקתי אותו הוא מספק אך נראה שבשנה האחרונה יציבות זו מתערערת. על פי נתוני אתר הדרושים ג'ובסיטי, הביקוש למשרות בתחום הולך וגובר ביחס להיצע המשרות. במהלך השנה האחרונה נרשמה עליה של 20% בכמות הגשות המועמדות למשרות בתחום כאשר למשרות של הנהלת חשבונות מגיעים מעל 100 קורות חיים למשרה באזור המרכז.

לפי אופיר בקרמן מנכ"ל ובעלים של "בקרמן בית השמה לגיוס אנשי כספים", בשנים האחרונות נרשמו מספר מגמות בולטות בתחום הגיוס לתפקידי כספים וכלכלה. "מגמה בולטת בשנה האחרונה הינה מחסור חמור בתפקידים לבוגרי ראיית חשבון, משלב ההתמחות ואילך. מתמחים מתקשים למצוא משרדים להתמחות ורשימת ההמתנה במשרדים הולכת וגדלה". לדבריו, "מתוך כך, גם לאחר ההתמחות, נראית ירידה ברמות השכר ומלחמה על תפקידים בשל היצע נמוך של משרות בתחום. התופעה משפיעה על כלכלנים אשר מאבדים תפקידים שבעבר ביצעו לטובת רואי חשבון אשר מקבלים תפקידים אלה באותם תנאים".

כמו כן, לפי הנתונים ניתן לראות ירידה במספר המשרות המיועדות לכלכלנים מתחילים בשנה האחרונה. קצב הגידול בהיצע המשרות בתחום זה לא הדביק את קצב הגידול הגבוה בהיצע של מועמדים בוגרים ללא ניסיון. על פי נתוני חברת ההשמה קבוצת נישה, מתמודדים 56% יותר כלכלנים מתחילים בשנה האחרונה עם עליה של 13% בלבד בהיצע המשרות.

שינויים בממוצעי השכר בתחום הכספים והכלכלה על פי נישה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תחום נוסף בו גדל היצע המועמדים בצורה משמעותית הינו הנהלת חשבונות. כמות המועמדים לכל משרה בתחום תלויה במיקום המשרה, כאשר אזור המרכז מוביל מבחינת מספר המועמדים עבור כל משרה מפורסמת. על פי נתוני נישה ניתן לראות עליה בדרישה לעובדים דוברי אנגלית ברמה גבוהה וניסיון בשוק הבינלאומי. כמו כן בנישה מציינים כי היצע המועמדים גדל ב 65% לעומת גידול של 25% בהיצע המשרות בתחום.

ואכן, נתוני השכר בתחום משקפים מגמה זו. על פי נתוני נישה ניתן לראות ירידה רוחבית ברמות השכר בשיעור ממוצע של 17% במהלך השנה האחרונה. השכר של עוזר חשב, כתפקיד ראשון לאחר ההתמחות, עמד עד לאחרונה על רמה של 12-14 אלף שקל לחודש. כיום עומדות המשכורות על רמה 9-11 אלף שקל לאותן משרות. מנהלי כספים שבעבר משכורתם עמדה על 18-25 אלף שקל עומדת היום על רמה של 15-20 אלף שקל.

בתחום סמנכ"לי הכספים, הירידה בשכר פחות משמעותית, מדובר במשרת אמון ולכן, השכר בהן בדרך כלל אינו נפגע. עם זאת על פי נתוני ג'ובסיטי, כיום נפתחות פחות משרות וזמן חיפוש העבודה של מועמד בתחום גדל מממוצע של 4-6 חודשים ל-9-12 חודשים בממוצע.

בתפקידים בתחום האנליסטים הכלכליים, אשראי ומערכות מידע המגמה דווקא הפוכה. על פי בקרמן, בתחום זה, חברות מרבות להשתמש בשירותי מיקור חוץ בשנה האחרונה. כתוצאה מכך, עולה השכר בתחום זה בשל הביקוש וכך אנליסט מערכות מידע בעל ותק של שנים ירוויח היום 15-18 אלף שקל לחודש כשבעבר עמד השכר על 13-15 אלף שקל בחודש. העלייה בשכר והגידול בתחום מוביל רואי חשבון להיכנס אליו.

בקרמן מציין כי תחום נוסף בו קיים ביקוש לעובדים הינו חשבות השכר, תפקיד הדורש רמה גבוהה של מקצועיות וראיה מערכתית וארגונית. בשל המחסור בחשבי שכר, וניסיון החברות לצמצם כוח אדם בשנה האחרונה גברה הנטיה של החברות לאחד את הנהלת החשבונות עם חשבות השכר. למרות זאת, אין שינוי ברמות השכר בתחום ושכר חשב שכר מתחיל עומד על 7-8 אלף שקל כאשר שכר בעל/ת ותק של 3-4 שנים עומד על 10-15 אלף שקל.


הנתונים נאספו על ידי אתר ג'ובסיטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully