וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרופת אווסטין מזוייפת נמצאת בשימוש בישראל

רוני לינדר-גנץ

21.2.2012 / 14:00

משלוח מזוייף של התרופה אווסטין המשמשת לטיפול בסוגים שונים של סרטן ומחלות עיניים הגיע לישראל ב-2010. משרד הבריאות: עד כה לא דווח על תופעות לוואי"

משלוח (אצווה) מזויפת של התרופה הביולוגית לסרטן אווסטין יובאה לישראל ונמצאת בשימוש במרכזים הרפואיים - כך נודע ל-TheMarker. אווסטין של חברת רוש היא תרופה לטיפול בסוגים שונים של סרטן, ובהם סרטן המעי הגס, השד, הריאות והמוח. בנוסף, ניתנת התרופה לחולים במחלת העיניים הנפוצה ניוון מקולרי (AMD). מדובר בעשרות אלפי חולים שמקבלים את התרופה בישראל, בהיקף כספי של יותר מ-100 מיליון שקל.

ממשרד הבריאות נמסר כי "חברת רוש בשוויץ וה-FDA (מינהל המזון והתרופות האמריקאי) פירסמו הודעה בדבר חשד לזיוף תרופת אווסטין. מדובר בשלוש אצוות B6011B02, B6010, B86017, אשר לגביהן נמצא כי מספרי האצווה המופיעים על קופסת האריזה אינם תואמים למספרי האצווה המופיעים על האמפולה. אחת האצוות זהה לאצווה מקורית שיובאה ושווקה בישראל ביולי 2010. משרד הבריאות בודק הימצאותם של אצוות אלה בבתי החולים בארץ. עד כה לא דווח על תופעות לוואי חריגות מהשימוש בתרופה אווסטין".

מדובר בתרופה אשפוזית אשר אינה נמצאת בידי החולים עצמם אלא ניתנת להם במרכזים הרפואיים וקופות החולים. במכתב ששיגר הבוקר משרד הבריאות לבתי החולים והגיע לידי TheMarker, נמסר כי המלאי באצווה החשודה מ-2010 אזל כולו, כלומר נמצא בשימוש המרכזים הרפואיים בפועל.

משרד הבראות מבקש מהמרכזים הרפואיים לדווח לו מיידית ולהימנע מכל שימוש בתרופה אשר שייכת לאצווה. בנוסף, מתבקשים המרכזים הרפואיים לדווח למשרד אם נעשה בעבר שימוש בתרופה מאצווה זו, כולל רשימת החולים שטופלו בה. במשרד הבריאות מבקשים לדווח על כל מקרה של תופעות לוואי.

  • עוד באותו נושא:
  • אווסטין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully