וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום מעורב באחד העם: מניות הביטוח צנחו ב-3.5%

ערן אזרן

21.2.2012 / 16:50

ההחלטה להוריד את דמי הניהול על קרנות הפנסיה ל-1.05% עד 2014 הפילה את מניות חברות הביטוח. הבורסה התל אביבית התנהלה במגמה מעורבת. ת"א 25 עלה ב-0.3%

המשקיעים בבורסת תל אביב הגיבו היום להחלטה מאמש של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר יובל שטייניץ והמפקח על הביטוח עודד שריג להגביל את דמי ניהול בקופות הגמל ל-1.05%. מניות הביטוח צנחו במהלך המסחר בכ-6%, אך ננעלו בסופו של יום בירידה מתונה יותר של 3.5%.

מלבד התזזית במגזר הביטוח, המדדים בבורסה נעו לסירוגין בין עליות שערים מתונות לירידות מתונות, כשבסיום ננעלו בעליות קלות של עד 0.3%. ברקע למסחר עמד ההסכם שהושג הלילה בין שרי האוצר של 17 מדינות גוש היורו, בעניין חבילת חילוץ שנייה ליוון בסך 130 מיליארד יורו.

ת"א 25 ננעל בעלייה של 0.3%, ות"א 100 התחזק ב-0.1%. לעומתם, מדד ת"א בנקים ירד ב-0.5%, ומדד נדל"ן 15 איבד 0.8%.מחזור המסחר היומי עמד על 1.08 מיליארד שקל. בלטו במסחר: מניית סרגון שעלתה ב-5% על רקע חוזה חדש; ומניית כיל שהוסיפה 4% לאחר שנכנסה לרשימת חמש המתמודדות הסופיות בהליך הפרטת נמל אילת.

"השוק הגיב במתינות לחדשות שהגיעו הלילה מאירופה", אמר היום ארז גולן, מנהל חדר המסחר בבנק דיסקונט. "ההסכם הוא אמנם בגדר חדשות טובות, אך ההשפעות שלו כבר מתומחרות בשוק. המשקיעים צפו מבעוד מועד את ההסכם, והדבר התבטא בעליות השערים בימים האחרונים", הסביר.

"בנוסף, לא מעט גופים מוסדיים ישראליים, שכבר היום חשופים בשיעורים של 60%-40% לחו"ל, מוכרים אחזקות בארץ ומגדילים החשיפה שלהם מעבר לים. זאת, למרות שהשוק המקומי הראה ביצועי חסר בחודשים האחרונים ביחס לשווקים בעולם", הוסיף גולן.

מניות הביטוח במרכז

הסיפור המרכזי היום בבורסה הגיע ממגזר הביטוח. שוק ההון הופתע אתמול מהחלטתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר יובל שטייניץ והמפקח על הביטוח עודד שריג להגביל דמי ניהול בקופות הגמל ל-1.05%.

בתום דיון ארוך, נקבע שדמי הניהול יירדו בהדרגה, כך שבינואר 2013 יוגבלו בתקרה של 1.1% ובינואר 2014 יוגבלו דמי הניהול בתקרה של 1.05%. בנוסף, הוחלט כי דמי הניהול בקופות הגמלאים (מעל גיל 67) יוגבלו בתקרה של 0.6% וכי תקרת ההפקדות לקופות הגמל תרד מ-5%, כפי שביקש האוצר, ותעמוד על 4%.

לאור ההחלטה, חברות הביטוח הגדולות הנסחרות בתל אביב רשמו ירידות חדות: כלל ביטוח ירדה ב-5%; הראל ב-3.4%, מנורה - 3.3%; מגדל - 3%; והפניקס 2.6%. מדד הביטוח נפל בכ-3.6%.

"מניות הביטוח יורדות כתוצאה מהתערבות הרגולטור בקביעת תקרה חדשה לדמי הניהול בקופות הגמל", אמר גולן. "דמי הניהול הם מרכיב מרכזי בהכנסות של חברות הביטוח, ולכן אנחנו רואים היום זרם של מוכרים. גם בעבר כשהרגולטור החליט להעלות את הלימות ההון של הבנקים, המניות הגיבו לכך בירידות חדות".

בשוק האג"ח, מדד איגרות החוב הקונצרניות תל בונד 20, 40, 60 נסחרו בעליות של עד 0.2%. תל בונד שקלי נסחר ביציבות. בלטו במסחר איגרות החוב של אייס דיפו שקרסו ב-20%. אתמול המליצו נאמני החברה לבית המשפט לקבל את הצעתה של אלקטרה מוצרי צריכה לרכוש את רשת אייס תמורת 120 מיליון שקל.

בגזרת איגרות החוב הממשלתיות, השחרים (איגרות חוב ממשלתיות שאינן צמודות למדד) והגלילים (איגרות חבו צמודות) רשמו ירידות שערים. שחר במח"מ של 10 שנים ירדה ב-0.17% ועלתה לתשואה של 5.02%. גליל עם מח"מ זהה ירד ב-0.21% לתשואה של 2.06%.

אנחת רווחה באירופה

שרי האוצר של מדינות גוש היורו הגיעו אמש להסכם על חבילת חילוץ שנייה ליוון, אשר תמנע ממנה להגיע לחדלות פירעון בחודש הבא. בתום שיחות ארוכות שנמשכו אל תוך הלילה, הגיעו השרים להסכם שיכלול מחיקה של 53.5% מערך האג"ח שבידי נושיה של יוון. התקווה היא כי ההסכם יהווה נקודת מפנה במשבר החובות באירופה, אשר זיעזע את השווקים בשנתיים האחרונות.

הדיונים בין שרי האוצר נמשכו 13 שעות בשל מחלוקת לגבי תנאי חבילת החילוץ החדשה ליוון ותרומה אפשרית של הבנקים המרכזיים. היעד של שרי האוצר הוא להביא את חובותיה של יוון להיקף של 121% מהתמ"ג עד 2020 לעומת יותר מ-160% מהתמ"ג כיום. נגיד הבנק המרכזי של אירופה, מריו דראגי, אמר כי ההסכם הוא "הסכם טוב מאוד".

הבורסות בארה"ב חזרו הערב לפעול, לאחר שאתמול לא התקיים מסחר עקב חג הנשיאים. החוזים העתידייםטרם המסחר הצביעו על עליות קלות של 0.1%-0.2%.

מניות בולטות במסחר

רומן אלטמן, בעל מניות בחברת אורמת תעשיות , הגיש לבית המשפט לעניינים כלכליים בקשה לאישור תביעה נגזרת נגד שתי חברות מקבוצת גזית, שבשליטת עו"ד חיים כצמן, בסכום של 365 מיליון שקל. אלטמן מבקש מבית המשפט לאשר לו לנהל הליך משפטי בשמה של אורמת נגד נורסטאר (לשעבר גזית אינק) וגזית ישראל. אלטמן טוען כי במהלך איסוף מניות חשאי לצורך ניסיון השתלטות עוינת על חברת אורמת תעשיות עשתה קבוצת גזית שימוש במידע פנים.

אתמול הזהירה דיסקונט השקעות, חברת האחזקות מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר (73%), כי היא עשויה לבצע הפחתת ערך לשופרסל בדו"חותיה הכספיים הקרובים, בגין ירידה מתמשכת בשווי השוק של חברת הקמעונות בבורסה. במהלך 12 החודשים האחרונים איבדה מניית שופרסל כ-30% מערכה, ושווי החברה נחתך מ-4.4 מיליארד שקל ל-3.09 מיליארד שקל. דסק"ש מחזיקה כ-46% מהון המניות המונפק של שופרסל.

בהמשך להודעת דסק"ש, ישראלום שבשליטת שולם פישר ומתיו ברונפן, דיווחה לאחר סיום המסחר על הפחתה עתידית שתידרש לבצע בשווי שופרסל בספרי. ישראלום מחזיקה בכ-18.5% ממניות שופרסל. נכון לסוף הרבעון השלישי, שווי מניות ישראלום בשופרסל עמד על 616 מיליון שקל בהתאם למחיר הבורסה.

מניית שטראוס תמשיך לרכז עניין על רקע מחאת הצרכנים המתגבשת בימים האחרונים כנגד מוצריה. אתמול דווח כי עפרה שטרוס, בעלת השליטה בחברה, שבה ארצה.

קרן הנדל"ן ריט 1 דיווחה היום כי בכוונתה לצאת לגיוס חוב בהיקף של עד 46 מיליון שקל. הקרן תבצע הרחבה של סדרת אג"ח ג ', שנסחרת כעת בבורסה במח"מ (זמן ממוצע להחזר החוב) של 5.46 שנים, ובתשואה של 3.2%. תמורת הגיוס תשמש להחלפת חוב קיים. בתגובה להודעת החברה יורדת כעת האיגרת במסחר ב-1%.

יום המסחר בזכויות של חברת הנדל"ן אזורים, של הרשי פרידמן (64%) מתקיים היום. בשל כך, מניית החברה מרכזת מחזור המסחר גבוה של כ-12 מיליון שקל ומוסיפה כ-11% לערכה במהלך המסחר בבורסת ת"א. בחברה צופים כי ההנפקה תכניס לקופתה הון נוסף בהיקף של כ-100 מיליון שקל.

מועצת המנהלים של חברת קרדן אן.וי המליצה אתמול לאסיפה הכללית של בעלי המניות בקרדן למנות את שוקי אורן, לשעבר החשב הכללי במשרד האוצר, כמנכ"ל החברה. המינוי יובא לאישור האסיפה הכללית השנתית של בעלי המניות ב-31 במאי. עם זאת, אורן יחל בהליך החפיפה מחר (ד').

בנק הפועלים ופועלים שוקי הון מקימים קרן השקעות שתתמחה בהשקעה בחברות היי-טק פיננסי. הקרן תקצה ב-5-3 השנים הקרובות סכום של כ-80 מיליון שקל להשקעה בחברות אלה. צוות משותף של חטיבת הטכנולוגיה והמחשוב, חטיבת האסטרטגיה והיחידות העסקיות בבנק ביחד עם פועלים שוקי הון, יבחן חברות המפתחות טכנולוגיות שהבנק מגלה בהן עניין.

סרגון דיווחה היום כי נבחרה על ידי ענקית התקשורת טלפוניקה תיעזר בשירותיה כספק בינלאומי של שירותי תקשורת. בשלב ראשון צפויה סרגון לקבל הזמנות לפעילות של הקבוצה בצ'ילה, פנמה, ונצואלה, בהן כ-25 מיליון מינויים. המניה עולה בתגובה לדיווח.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully