וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חברות ישראליות מוכרות ב-50% פחות מבישראל"

עדי דברת-מזריץ

22.2.2012 / 8:30

בעלים לשעבר של סופרמרקט בארה"ב מספר כי חברות המזון הישראליות המבקשות להיכנס לשוק האמריקאי מוכרות את מוצריהן בזול למפיצים. "הם צריכים להתיישר למחירים של המתחרים"

"שחקנים ישראלים רבים, כמו שטראוס או יוניליוור, שהרבה פעמים היו מוכרים לי סחורה לארה"ב במחירון ישראל פחות 50%" - כך סיפר ל-TheMarker בעלים לשעבר של סופרמרקט בארה"ב על התופעה שלפיה מוצרים ישראלים שונים נמכרים לעיתים במחירים נמוכים יותר בחו"ל.

"הייתי מוכר מוצרים של 'בייגל אנד בייגל' ודגני 'כריות' במחיר זול יותר מאשר בישראל", הוא אומר, ומסביר את הפערים ברצון של חברות ישראליות לחדור לשווקים בחו"ל. לדבריו, "בשורה התחתונה - הישראלים רוצים להיכנס לשוק הגלובלי. ישראל היא מדינה קטנה, והיצרנים הישראלים רוצים לשחק בזירה של הגדולים.

"צריך גם לזכור שבישראל אין הרבה שחקנים גדולים בכל קטגוריה, ובחו"ל הם צריכים להתיישר למחירים של המתחרים המקומיים. פתאום ויסוצקי היא לא מובילת שוק, אלא ליפטון, ופסק זמן צריך להתתחרות מול מרס וסניקרס, שנמכרים בעשרות סנטים בודדים".

גורם ביוניליוור אמר כי הסיבה לפער שנוצר לעתים במחירים היא ש"יוניליוור אינה משווקת את מוצריה ישירות לחו"ל ואינה מעורבת כלל במחירי המוצרים שם. להבדיל מישראל, שבה יוניליוור נושאת בכל עלויות השינוע, ההפצה והשיווק לקמעונאים המקומיים, מוצרים לחו"ל נמכרים למפיצים, שאחראים בלעדית על תמחור המוצר בשווקים הרלוונטיים, והם גם אלה שנושאים בכל ההוצאות".

בכיר לשעבר באחת מחברות המזון הגדולות המייצאות מוצרים מספר כי אכן המחיר של המוצר הישראלי נמוך יותר במקום שבו המחירים בשוק המקומי נמוכים יותר. "בניו יורק וסביבתה הרבה פעמים המחירים של מוצרים ישראלים יותר נמוכים. היסטורית המוצרים הכשרים בחו"ל היו יקרים יותר. כיום אותו יצרן גדול בינלאומי מייצר הן מוצר כשר והן מוצר לא כשר, כך שאם המחיר של מוצר בארה"ב הוא זול אז גם במדף הכשר הוא יהיה זול.

"אני מבין את הצבעוניות בלהגיד ש'דופקים' את האזרח הישראלי, אבל אין מה לעשות, כשמוכרים למקום מסויים צריך להתיישר לפי המחיר שם. בנוסף, חברות המפיצות מוצרים כשרים, כמו מנישביץ, קדם וגליל, הפכו למתוחכמות ומודרניות יותר ולא יהססו לבוא לחברה כמו שטראוס ולהגיד לה ו'המחירים בניו ג'רזי נמוכים אז תורידי מחיר בהתאם'. יש סיכוי טוב שבפלורידה ימכרו את אותם מוצרים במחיר גבוה יותר מבניו יורק וסביבתה".

לדבריו, סיבה נוספת לפערי המחיר היא שיצרני המזון בישראל שמוכרים בחו"ל לא צריכים להוציא כסף על שיווק ופרסום או הנחות לקמעונאים. "צריך לזכור שלפעמים יצרן ישראלי רוצה להיפטר מסחורה, והוא ירצה לעשות זאת בחו"ל, כדי לא לפגוע במותג שבנה או ביחסים שיש לו עם חלק מהקמעונאים".

"המחירים של סחורה ישראלית במקומות שקרובים לניו יורק זולים מבישראל פעמים רבות. קשה להרים שם את המחירים, כי מחירי השוק נמוכים יותר. בקליפורניה או מיאמי יקר יותר", אומר משה וידברג, מבעלי השחר העולה, ומוסיף כי "בלי קשר, האשמה במחירים הגבוהים בישראל היא של רשתות השיווק והמחירים שהן גובות. לא ברור למה פסק זמן צריך להימכר בכל כך הרבה כסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully