וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב כניסת HOT לאינטרנט: פרטנר מעכבת דו"חות

אמיתי זיו

22.2.2012 / 9:47

הכניסה של חברת HOT לשוק האינטרנט עלולה להוביל לירידה בערכה של פרטנר. "החברה עדיין בוחנת את הצורך, ככל שיהיה, בירידת ערך הנכסים הלא מוחשיים של המגזר"

דרמה סביב דו"חות פרטנר. החברה אמורה היתה לפרסם הבוקר את הדו"ח המלא שלה לרבעון הרביעי ולשנת 2011 כולה, אך הוציאה הודעה קצרה לבורסה על דחיית פרסום הדו"ח. הסיבה העיקרית: הכניסה החדשה של HOT לשוק אספקת האינטרנט שיכולה להוביל לירידת ערכה של פרטנר.

בהודעת החברה נמסר כי "פרטנר בוחנת בימים אלה את ההתפתחויות בשוק ספקי האינטרנט ואת השפעותיהן האפשריות, ככל שתהיינה, על החברה ועל תוצאותיה. כמו כן, החברה עדיין בוחנת את הצורך, ככל שיהיה, בירידת ערך הנכסים הלא מוחשיים של המגזר".

לאור זאת, פירסמה פרטנר בשלב זה נתונים חלקיים בלבד. גם הנתונים החלקיים חושפים את העלייה בתחרות בשוק הסלולר. פרטנר דיווחה על ירידה של 28% בהכנסות משירותים במגזר הסלולר רבעוניות למיליארד שקל. החברה דיווחה על צניחה של 41% ברווח תפעולי ברבעון הרביעי של 267 מיליון שקל, ירידה של 28% ב-EBITDA ל-478 מיליון שקל ונפילה של 56% ברווח הנקי ל-132 מיליון שקל.

גם הנתונים התפעולים אינם מזהירים. לקוח פרטנר מדבר יותר - 407 דקות מול 375 ברבעון המקביל - אך משלם הרבה פחות: 106 שקל לחודש מול 120 שקל. נתוני הנטישה הרבעוניים של פרטנר עומדים על 8.2% והשנתיים על 29%.

חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר, ציין: "תוצאות שנת 2011 משקפות את תנאי השוק המאתגרים, השפעות השינויים הרגולטורים והתעצמות התחרות בשוק התקשורת. מחויבותנו לרמת השירות הגבוהה ביותר בשוק התקשורת, כמו גם מחויבותנו ללקוחות, לעובדים ולציבור בעלי מניות, ממשיכה להנחות אותנו בפעילותינו, תוך שמירה על נכסי החברה והמשך העשייה לשיפור תהליכים תפעוליים.

"בחודש דצמבר השיקה החברה את מהלך Orange Clear, אשר התקבל באהדה רבה בקרב הלקוחות והביא לידי ביטוי את השקפתה הצרכנית של החברה: פשטות, הוגנות ובהירות בכל נקודות הממשק עם הלקוחות. במסגרת מהלך זה, הושקו תוכניות תעריפים חדשות ללקוחות הפרטיים והעסקיים. כמו כן, פיתחה החברה ערוצים דיגיטליים הנותנים מענה, הדרכה ומידע זמינים ונגישים ללקוח, ומאפשרים לו ליהנות מהפוטנציאל הגלום בעולם הסלולרי (smarty).

"באחרונה, בוצעו מספר שינויים במערך השירות של החברה שהביאו לשיפור חווית הלקוח, לקיצור זמני ההמתנה ולמתן מענה איכותי ומקצועי לשביעות רצונם של הלקוחות. אנו מצויים בעיצומו של תהליך שדרוג הרשת והיערכות לקראת הדור הרביעי, הצפוי לקראת סוף שנת 2012, בכפוף להקצאת תדרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully