וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתוני מקרו גוררים את וול סטריט לירידה ראשונה זה 4 ימים

נמרוד הלפרן

22.2.2012 / 23:08

מניית דל נופלת ב-6% בעקבות דו"חות מאכזבים. הנפט נסגר בשיא של תשעה חודשים. עליות באג"ח הממשלתיות בארה"ב לראשונה זה ארבעה ימים

בורסות וול סטריט נסחרות בירידות לראשונה זה ארבעה ימים על רקע נתוני מקרו כלכליים מאכזבים שפורסמו היום באירופה ונתונים על שוק הדיור בארה"ב.

מדד דאו ג'ונס, אשר חצה אתמול במהלך המסחר את רמת 13,000 נקודות בראשונה מאז חודש מאי 2008, יורד ב-0.1%; מדד S&P 500 נסוג ב-0.3% - ירידה ראשונה זה ארבעה ימי מסחר - אולם עודנו גבוה ב-8% מרמתו בתחילת השנה. מדד נאסד"ק מאבד 0.4%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסחר בעליות בראשונה זה ארבעה ימי מסחר, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים יורדת ב-0.04% לרמה של 2.01%.

בשוק הסחורות: החוזים על הזהב למסירה באפריל נסגרו במחיר של 1,771.3 דולר לאונקייה - הסגירה הגבוהה ביותר מאז ה-16 בנובמבר - לאחר עלייה של 0.7% בבורסת הסחורות של ניו יורק. החוזים על הנפט הגולמי למסירה באפריל נסגרו בניו יורק בעלייה קלה למחיר של 106.28 דולר לחבית - שיא של תשעה חודשים.

נתוני מקרו משני צדי האטלנטי

החזית המקרו כלכלית באירופה סיפקה היום אכזבה לאחר שמדד מנהלי הרכש למגזר השירותים בגוש היורו ירד החודש לרמה של 49.4 נקודות לעומת 50.4 נקודות בינואר. "החזרה אל מתחת לרף של 50 נקודות מאכזבת ומדגישה את הסיכון הקיים שהאזור ישוב וישקע במיתון", אמר הכלכלן כריס ויליאמסון מחברת מרקיט המפרסמת את המדד.

עוד באירופה: חברת דירוג האשראי פיץ' הורידה את דירוג האשראי של יוון מדרגת C לדרגת CCC, והזהירה כי במקרה שייצא לפועל הסדר החוב שעליו הסכימו יוון ונושיה אתמול, תיאלץ להוריד את הדירוג של יוון לרמה של RD (חדלות פירעון מוגבלת). פיץ' העריכה כי קיימת סבירות גבוהה לחדלות פירעון של יוון בטווח הקרוב.

מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי, בארה"ב, מסר היום איגוד סוכני הנדל"ן (NAR) כי המכירות של בתים קיימים גדלו בינואר לרמה הגבוהה ביותר מאז חודש מאי 2010 ומלאי הבתים העומדים למכירה נפל לשפל של כמעט שבע שנים, על רקע גידול בביקוש שנרשם הודות למחירים זולים, מזג אוויר חם מהרגיל ושיפור במצב הכלכלה. עם זאת, נתוני חודש דצמבר תוקנו כלפי מטה בשיעור חד.

מכירות בתים קיימים בארה"ב גדלו בחודש שעבר ב-4.3% לקצב שנתי של 4.57 מיליון בתים לעומת קצב מכירות של 4.38 מיליון בתים בחודש הקודם, מסר היום איגוד סוכני הנדל"ן (NAR). תחזית הכלכלנים היתה לקצב מכירות גבוה יותר של 4.65 מיליון בתים לעומת קצב מכירות של 4.61 מיליון בתים שעליו דווח במקור בחודש דצמבר.

המחיר החציוני של בתים קיימים ירד בינואר ב-2% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת, לרמה של 154,700 דולר. מלאי הבתים הקיימים העומדים למכירה ירד בחודש שעבר ב-0.4% לרמה של 2.31 מיליון - הרמה הנמוכה ביותר מאז חודש מארס 2005.

עונת הדו"חות הרבעוניים בוול סטריט מתקרבת לסיום, ומתוך 418 חברות הנכללות במדד S&P 500 שכבר פירסמו את תוצאותיהן הרבעוניות, 64% דיווחו על רווח גבוה מתחזיות האנליסטים.

דל, יצרנית המחשבים האישיים (PC) השלישית בגודלה בעולם, פירסמה את דו"חותיה הרבעוניים אתמול לאחר סגירת המסחר בוול סטריט, וסיפקה תחזית מכירות מאכזבת. החברה רשמה ברבעון הרביעי רווח של 51 סנט למניה על הכנסות של 16.03 מיליארד דולר לעומת תחזית האנליסטים לרווח של 52 סנט למניה על הכנסות של 15.97 מיליארד דולר.

מתחרתה של דל, HP , צפויה לפרסם היום לאחר סגירת המסחר את תוצאותיה הרבעוניות, ולפי תחזיות האנליסטים תרשום רווח של 87 סנט למניה לעומת רווח של 1.36 דולר למניה בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully