וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העובדים הסוציאלים מחדשים המאבק? "להחליף ההנהגה"

הילה ויסברג

23.2.2012 / 8:34

מאבקם של העובדים הסוציאליים הסתיים לפני כמעט שנה - בהסכם שרבים מהעובדים ראו בו אכזבה גדולה. כעת פועלים חלק מהעובדים להקדים את החלפת יו"ר האיגוד

כמעט שנה לאחר שהסתיים מאבק העובדים הסוציאלים בקול ענות חלושה, עם החתימה על הסכם השכר מול האוצר - שנתפש כאכזבה גדולה - הודיע "פורום מאבק העובדים הסוציאלים" כי מאבקם מתחדש. מטרת המאבק היא להביא להקדמת הבחירות עבור הנהגת איגוד העובדים הסוציאלים, כדי להחליף את ההנהגה הנוכחית ואת היו"ר, איציק פרי. פרי נתפש בעיני העובדים הסוציאלים כמי ש"מכר אותם בזול" והיה רחוק מלהיות קשוב לרחשי העובדים שאותם הוא מייצג. עוד מאשים הפורום את האיגוד בכך שפעל לדיכוי העובדים הסוציאלים שהביעו ביקורת נגדו בחודשים האחרונים.

מובילות המאבק, שבו תומכים אלפי עובדים סוציאלים, הן העובדות הסוציאליות תמי פרבר ועינת הצמרי-שביט. הן מסבירות כי המטרה היא להקדים את הבחירות כך שיתקיימו בעוד חצי שנה ולא ב-2014, כפי שמתוכנן כעת. גם הצהרות פרי כי יעזוב את תפקידו בינואר 2013 לא מספקות אותן, מכיוון שמדובר לדבריהן ב"הצהרות בלבד. אנחנו רוצים שדברים יקרו עכשיו".

צעד ראשון שאותו הן מתכננות כדי להשיג את המטרה, הוא להפגין ביום שלישי הבא מהצהריים עד הערב מול מכללת בית ברל, שם תתכנס ועידת האיגוד לצורך הצבעה על תיקונים בתקנון האיגוד. "המטרה היא להפעיל לחץ כדי שוועידת האיגוד תכניס לתקנון סעיף האומר שהאיגוד יכול לבקש את הקדמת הבחירות", מסבירה הצמרי-שביט. "אם לא תהיה תמיכה בכך - נמשיך להפעיל לחץ באפיקים נוספים. אנחנו לא נגד האיגוד, אלא נגד ההנהגה מכיוון שהשטח איבד את האמון בה. כינוס הוועידה הוא אירוע מכונן מבחינתנו".

הפורום החל להתארגן כבר לפני שנה, עם סיומו של המאבק שהותיר את העובדים הסוציאלים כדברי הצמרי-שביט "מוכים ומודכאים. היו שפשוט הרימו ידיים ועזבו את המקצוע. ספגנו מכה איומה מהיו"ר שלנו".

ההתמרמרות של העובדים הסוציאלים מגיעה לאחר שנאבקו לראשונה זה 17 כדי להביא לשינוי בתנאי העסקתם - רבים מהם משתכרים סביב 5,000 שקל בחודש ואינם מקודמים, ואחרים עובדים כעובדי קבלן בתנאים קשים עוד יותר. בסופו של דבר, לאחר חצי שנה של מאבק ושביתות, ההישג הבולט של ההסכם שעליו חתמו הוא תוספת של 1,000 שקל לשכר בארבע פעימות עד 2014, והפרשה לפנסיה שתגדל מ-2% ל-19.5%.

הסכם העובדים הסוציאליים. TheMarker
הסכם העובדים הסוציאליים/TheMarker

"התוספת לשכר היתה קלושה, טבלאות השכר לא נחשפו וסוגיית ההפרטה ירדה מהפרק. השטח פשוט זעם", אומרת הצמרי-שביט, "התחננו בפני פרי שלא יחתום על ההסכם הזה. הוא מכר אותנו מאוד בזול. בכל זאת, בעיניו ההסכם היה מצוין והוא לא מוכן ללכת הביתה".

עוד מספרות פרבר והצמרי-שביט כי מיד לאחר חתימת ההסכם האיגוד החל להשתיק קולות מורדים. "האיגוד התנהל כמשטר סובייטי אפל, הוא מחק תגובות ואנשים מדף הפייסבוק שפתח כי כתבו שם ביקורת, והעמוד הזה פשוט נסגר אחרי שנחתם ההסכם. במקומו פתחנו עמוד פייסבוק חדש: 'מאבק העובדים הסוציאלים - האיגוד לא יסתום לנו את הפה', הפעיל גם כיום ומונה אלפי חברים. גם את מקום הוועידה העבירו מתל אביב למכללת בית ברל כדי שלא נוכל להפגין".

אל 2015 מתכוונים העובדים הסוציאלים להגיע עם הנהגה חדשה ועם רוח לחימה. "אנחנו מתכוונים להגיע מוכנים אל ההסכם הבא", אומרות פרבר והצמרי-שביט. "זו ריצת מרתון מבחינתנו".

מאיגוד העובדים הסוציאלים נמסר: "קומץ העובדים הסוציאלים, שקורא לעצמו 'פורום העובדים הסוציאלים', אינו גוף שנבחר מעולם ואינו גוף מייצג, אלא קבוצה שמובלת על ידי בעלי אינטרסים זרים ופוליטיים, שאינם כלל עובדים סוציאלים. איגוד העובדים הסוציאלים הוא ארגון דמוקרטי, כך נהגנו בעת החזרה מהשביתה וכך ננהג כשההצעה להקדמת הבחירות תועלה להצבעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully