וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: איש ההשקעות נפתלי מנדלוביץ' התאבד

שלי אפלברג וליאור זנו

23.2.2012 / 8:50

ביום שלישי נמצא נפתלי מנדלוביץ' במשרדו במכללת מגמות כשהוא ללא רוח חיים. לפי ההשערות פירוקה של חברת הנדל"ן דוראה הכריע אותו

מותו של איש ההשקעות והמרצה נפתלי מנדלביץ' (מנדי) הותיר שלשום בתדהמה את מכללת מגמות ללימודי שוק ההון שהקים ואת משקיעיו. מנדלוביץ', שככל הנראה שם קץ לחייו שלשום, נקבר שעות ספורות לאחר מכן בבית העלמין סגולה שבפתח תקוה, מבלי שבוצעה נתיחה שלאחר המוות בגופתו. בהלוויה השתתפו כ-100 בני משפחה, חברים ותלמידים לשעבר.

היה מנדלוביץ' היה בן 63 במותו, נשוי במשך 45 שנה, אב לשני ילדים וסב לכמה נכדים. למנדלוביץ' היה ותק של 34 שנה בתפקידים שונים בשוק ההון הישראלי, בעיקר כמרצה ומורה כריזמתי ומוערך. ב-2009 הקים מנדלוביץ' את מועדון ההשקעות יו-טרנד, שבו השקיע את כספם של חברים, בעיקר תלמידיו לשעבר בהשקעות מסוכנות - אג"ח של חברות הנמצאות בהסדרי חוב וחברות סטארט-אפ שאינן נסחרות. המצב בשווקים בשנה האחרונה גרם להפסדים כבדים למשקיעי יו-טרנד.

במכללה מגמות הוכשרו עם השנים כמה עשרות אלפי יועצי השקעות, בהם השאר מנכ"ל פסגות לשעבר רועי ורמוס ואפילו ראש הממשלה בנימין נתניהו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
במכללה מגמות הוכשרו עם השנים כמה עשרות אלפי יועצי השקעות. נפתלי מנדלוביץ'/מערכת וואלה, צילום מסך

ביום שלישי הגיע מנדלוביץ' למכללה, הסתגר באחד החדרים ומאוחר יותר נמצא ללא רוח חיים. לצוות מד"א שהגיע למקום נותר רק לקבוע את מותו. מנדלוביץ' לא השאיר אחריו סיבה או הסבר למעשה, והסובבים אותו משערים כי פירוקה של חברת הנדל"ן דוראה, שעליו הוכרז ביום שני ובה היה מושקע - הכריע אותו.

במכללת מגמות שבפתח תקוה שרר אתמול בצהרי היום שקט מופתי והנמצאים המעטים בה סירבו בכל תוקף לדבר עם התקשורת. כמה משיעורי הערב התקיימו, בהתאם להחלטתו של כל מרצה, אך הדיון על עתידה של המכללה עוד ממתין לתום תקופת השבעה.

ביום שני התקבלה החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, שבה נקבע כי חברת הנדל"ן דוראה, שבה החזיקו מנדלוביץ' ומשקיעיו ב-15%, תפורק חרף התנגדותו. מנדלוביץ' ניסה בכל כוחו להציל את השקעתו בדוראה, ובמבזק האחרון שפירסם לתלמידיו תחת הכותרת "הטיפ היומי" עוד השבוע, כתב: "יזמתי מבצע להכרעה אמיתית בין פירוק במחדל, או הבראה על ידי מעשה. תוכנית ההבראה פורסמה במאיה בקישור המצורף. מחזיקי אג"ח המעוניינים לקדם את היוזמה מתבקשים לבקש זימון אסיפה".

דוראה הסתבכה בקשיים בשל השקעותיה בפרויקטי נדל"ן שונים בחו"ל. החברה חייבת לבעלי אג"ח 210 מיליון שקל, ובקופתה מצויים 56 מיליון שקל בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully