וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המסים מגבירה פעילות: 3.5 מיליון שקל בשבוע

מוטי בסוק

23.2.2012 / 12:38

תחת הכותרת "מעלימים - משלמים", מתכוונת רשות המסים לבצע במהלך השנה מבצעי גבייה וביקורת רחבי היקף. השבוע התקיים מבצע כזה במחוז השרון

רשות המסים מגבירה את הפעילות בשטח נגד מעלימי, סרבני וחייבי מס. תחת הכותרת "מעלימים - משלמים", תבצע הרשות במהלך 2012 סדרה של מבצעי ביקורת וגבייה מחוזיים רחבי היקף במתכונת חדשה. הרשות תלווה את סדרת המבצעים בקמפיין תקשורתי בעיתונות, באינטרנט וברדיו, שידגיש את המחיר שישלם מי שייתפס בהעלמת מס.

לפי המתכונת החדשה, בכל מבצע מחוזי ישתתפו כל משרדי המס במחוז, מכל מערכי המס, מתוגברים בכוחות ממשרדים נוספים - אנשי היחידה לאכיפת הגבייה, אנשי היחידה לניהול ספרים וחוקרי מס. הכמות המאסיבית של הכוחות והגברת הנוכחות בשטח, תאפשר הגעה למספר רב של עסקים, בדיקת הציות שלהם לחוקי המס והרתעה אפקטיבית. רוב המבצעים יתמקדו בענפים או מתחמים נבחרים. המבצעים המחוזיים ייערכו בנוסף לפעילות המס השוטפת.

מנהל רשות המסים בפועל, דורון ארבלי, הדגיש כי ככלל, הרשות שואפת לתת אמון באזרחים ואף מאפשרת באמצעות מנגנונים שונים למי שכשלו, להסדיר את עניינם לפני שננקטו ההליכים נגדם. עם זאת, הרשות נחושה להגיע למי שמתעלמים מחובתם האזרחית לתשלום מס על חשבון אזרחים שומרי חוק, ולוודא כי המעלים ישלם.

המבצע הראשון כבר התקיים השבוע במחוז השרון והמרכז. במהלך הפעילות נערכו כ-500 ביקורות בעסקים המשתייכים לענפי המוסכים, ההסעדה ואולמות השמחה, נגבו כ-3.5 מיליון שקל מחייבי מס, נתפסו עשרה כלי רכב ועוקלו מיטלטלין בשני עסקים.

בעל מוסך באום אל-פחם נתפס במהלך המבצע בחשד להעלמת קניותיו מספקים. על פי החשד, סך ההעלמה נאמד ב-50 אלף שקל. תיקו הועבר לטיפול אגף חקירות. באולם אירועים בפתח תקוה לא נרשמו צ'קים בסך של כ-250 אלף שקל. בעל האולם טען כי מדובר בצ'קים לביטחון. במקרה אחר, בעל אולם אירועים באזור הוציא חשבונית רק על מחצית מהכספים ששולמו לו (מצד החתן), והעלים את התשלום מצד הכלה.

במהלך הפעילות אותר חייב מס מכפר קרע, עורך דין לשעבר, שטען כי אי-אפשר לעקל את הרכב שבו הוא נוהג, הואיל והרכב לא שלו. הוא התבקש להמציא את הרישיונות ואז התברר כי הוא נוהג בזמן פסילת רישיון. השוטרים שהתלוו לאנשי הגבייה עצרו אותו. בחדרה נעצר בן של חייב במס שניסה לדרוס את אנשי הגבייה שבאו לעקל את הרכב של אביו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully