וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום אדום באחד העם: ת"א 25 השיל מערכו 1.8%

שלי אפלברג

23.2.2012 / 16:54

שבוע המסחר בבורסה התל אביבית נסגר במגמה שלילית על רקע פירסום המלצות ועדת הריכוזיות וגיוס ההון של אי. די. בי. ת" 25 ירד ב-0.7% במהלך השבוע ואילו ת"א 100 ירד ב-1%

המסחר בתל אביב נסגר היום בירידות שערים על רקע החלטות ועדת הריכוזיות, גיוס ההון של אי.די.בי והסערה המתחוללת בשוק התקשורת.

מדד ת"א 25 השיל מערכו כ-1.8%, וסגר את השבוע בירידה של 0.7%; מדד ת"א 100 השיל 1.7%, וסגר את השבוע עם ירידה של 1%; מדד ת"א בנקים הוביל את הירידות כשאיבד 3.2% מערכו, וסגר שבוע שלילי בירידה של 3.6%; מדד התקשורת נחבט מטה עם ירידה של 2.3%, אך סיים את השבוע ללא שינוי ניכר; מדד נדל"ן 15 ירד ב-1.7%, וסגר את השבוע עם ירידה של 0.8%; מדדי התל בונד נסחרו היום ללא שינוי אך את השבוע סגרו בעליות של עד כ-0.2%.

על רקע ההנפקה לציבור, מניית אי.די.בי יורדת ב-7.4% במחזור של 25 מיליון שקל; מניית דסק"ש משילה מערכה כ-2% על רקע תוצאות ועדת הריכוזיות, מניית קבוצת דלק יורדת ב-2.4% מערכה במחזור של 20 מיליון שקל.

היום נערך יום פקיעת האופציות על מדד ת"א 25 ומדד הבנקים, כמו גם על המניות המובילות בתל אביב. האופציות על מדד ת"א 25 פקעו על מחיר 1,109.01. האופציות על מדד הבנקים פקעו ב-974.68.

מחירי הפקיעה הקובעים למימוש אופציות על מניית כיל לחודש פברואר נקבעו על 4,325 אגורות. המחיר הקובע למניית הפועלים הינו 1,270 אגורות, לאומי 1,182 אגורות, טבע 16,550 אגורות, דיסקונט 515 אגורות, מזרחי 3,215 אגורות, אבנר 257.1 אגורות, ישראמקו 52.8 אגורות ורציו 35.8 אגורות.

זיו פניני, מנהל חדר המסחר במגדל שוקי הון, טוען כי "פקיעת האופציות היוותה אקורד סיום לשבוע פקיעה וחודש מסחר מהעלובים שהשוק ידע, שמספר הפוזיציות הפתוחות עמד על כ-350 אלף בלבד במקום 650 אלף בחודש רגיל, המחזור הממוצע באופציות עמד על כ-200 אלף אופציות, במקום 350 אלף וגם מחזור הפקיעה היה כ-600 מיליון שקל בלבד במקום 1.2 מליארד".

עוד הדגיש פניני כי "כל חודש המסחר נשחקו האופציות בקצב מהיר מהממוצע, כשמעט שחקנים פותחים מעט פוזיציות, למעשה גם שחקני הארביטארז' ותעודות הסל מחזיקים באופן מינורי בחוזים סינטטים, והם אלו שקנו היום בבוקר מגופים גדולים שממשיכים למכור נכס בשוק הישראלי. הירידה במסחר באופציות הינה שילוב של סיבות רבות שהעיקריות בינהן מעבר של גופים גדולים לחו"ל, רגולציה נשכנית על הסוחרים לצד עליית המס על רווחי הון ויציאת עושי שוק ומכונות מסחר מהשוק וכן החזקה נמוכה של חוזים סינטטיים אצל תעודות הסל והגופים הגדולים".

הסוחרים בשוק ההון קיבלו אתמול מספר ידיעות אשר ישפיעו בזמן הקרוב על המסחר בתל אביב. ועדת הריכוזיות המליצה על מגבלה של שלוש קומות בחברות פירמידה קיימות, כאשר על החברה השלישית יחולו מגבלות של חברת פער, כמו בהמלצות הביניים. דו"ח הביניים קבע מיגבלות על חברות פער ללא מגבלת קומות הפירמידה. עוד המליצה הוועדה להוריד את הרף של חברה ריאלית גדולה מ-8 מיליארד שקל ל-6 מיליארד שקל.

בין החברות שיושפעו מהמהלכים עליהם החליטה ועדת הריכוזיות נכללות קבוצת דלק של יצחק תשובה, אי.די.בי של נוחי דנקנר, מליסרון של ליאורה עופר, פז והבינלאומי צדיק בינו וקרן איפקס שייאלצו למכור נכסים ולמזג פעילויות עסקיות. על פי נתוני בנק ישראל, כ-20 משפחות שולטות ב-25% מהחברות הרשומות בבורסה בארץ וב-50% מסך שוק המניות, אחד מהריכוזים הגבוהים ביותר בין המדינות המפותחות.

"פירוק הפירמידות יכניס דינמיות במשק, יגביר תחרות, יוריד מחירים ויאיץ השקעות זרות", אמר לבלומברג גלן יאגו, מנהל בכיר במכון מילקן. "תהליך הארגון מחדש במשק יעלה את מספר החברות הרשומות בבורסה בתל אביב, יעלה את הנזילות בשוק וכתוצאה מכך - יגביר את השקיפות".

עוד התבשרו אתמול החברות כי ועדת הכלכלה בראשות כרמל שאמה הכהן, החליטה כי רשות ההגבלים העסקיים תוכל להטיל קנסות (עיצומים מינהליים) עד גובה של 24 מיליון שקל על חברה שהפרה את חוק ההגבלים העסקיים.

במרכז המסחר

מזור רובוטיקה מזנקת ב-15% על רקע מכירה נוספת בארה"ב. בנוסף נודע כי בנק ההשקעות לדנבורג טלמן החל לסקר את החברה ונתן למשקיעים המלצת "קנייה" במחיר של 10.5 מיליון שקל - כיום המניה נסחרת במחיר של 3.74 שקלים.

די פארם מתקנת ב -8.8% מטה את העליות של 30% שביצעה אתמול המניה, זאת על רקע משא ומתן לרכישה טרומבוטק המעורבת בתחום פיתוח תרופות לשבץ מוחי.

לידר שוקי הון מזנקת ב-7%.

מניות ואג"ח מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר ומשפחות מנור ולבנת נסחרות על רקע ההנפקה המוצלחת אתמול למוסדיים. החברה הצליחה לגייס 286 מיליון שקל והיום נמשך גיוס של סכום נוסף בהיקף של כמה עשרות מילוני שקלים מהציבור.

הסכומים הללו אמורים להספיק לאי.די.בי בכדי לפצות על החוסרים באמצעים נזילים וזאת לצורך תשלומי האג"ח והחובות לבנקים במהלך 2012 בהיקף של 250 מיליון שקל, ובנוסף להרגיע במעט את מחזיקי האג"ח.

אג"ח סדרה ג' של אי.די.בי. נסחרת בעלייה של 2% בתשואה של 9.5%,ס דרה ה' של החברה נסחרת בעלייה של 1% בתשואה של 12.7%.

אתמול נסחרה מניית אי.די.בי במחזור גבוה פי 45 מהמחזור היומי הממוצע במניה. מנהל השקעות בכיר בשוק ההון הסביר אתמול את המחזור הענק במניה: "יש גופים מוסדיים שרוצים לעזור לנוחי דנקנר בהנפקה אבל מתביישים. הם לא יכולים להרשות לעצמם להופיע בתשקיף ההנפקה ולהצטייר כמי שרוכש סחורה ביוקר. לכן הם קונים בשוק ממגה סוחרים שעושים ארביטראז' ענק, ויוצרים מסלול עוקף ביקורת. אחרת אין הסבר מי קנה היום מניות אי.די.בי במחיר הגבוה מ-5% מזה שאפשר להשיג בהנפקה".

מניות התקשורת ממשיכות להיסחר על רקע הדרמה שחוללה אתמול חברת פרטנר שמנייתה השילה 5% וגררה את המתחרה סלקום לירידה של 3% במחזור גבוה.בזק איבדה 1% במחזור הגבוה בבורסה.

פרטנר אמורה היתה לפרסם אתמול את הדו"ח המלא שלה לרבעון הרביעי ולשנת 2011 כולה, אך הוציאה הודעה קצרה לבורסה על דחיית פרסום הדו"ח. הסיבה העיקרית: הכניסה החדשה של HOT לשוק אספקת האינטרנט שיכולה להוביל לירידת ערכה של פרטנר. בהודעת החברה נמסר כי "פרטנר בוחנת בימים אלה את ההתפתחויות בשוק ספקי האינטרנט ואת השפעותיהן האפשריות על החברה ועל תוצאותיה. כמו כן, החברה עדיין בוחנת את הצורך בירידת ערך הנכסים הלא מוחשיים של המגזר".

מניית שטראוס תמשיך להיסחר על רקע סערת פסק הזמן בה גילו הצרכנים הישראלים כי חטיפי החברה נמכרים בישראל במחירים הגבוהים ממחירים בהם משווקת החברה את המוצרים בחו"ל.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully