וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלי חברות הביטוח מושכים משכורות של מיליונים

אורן פרוינד

24.2.2012 / 19:43

ח"כ כץ התעמת עם יו"ר אפסילון בדיון שהתקיים הבוקר בנושא גובה דמי הניהול בישראל. יו"ר אפסילון: "הגבלת דמי הניהול היא החלטה פופוליסטית וקומוניסטית"

יו"ר ועדת הרווחה ח"כ חיים כץ, מתח הבוקר (ו') ביקורת חריפה על התנהלותם של מנהלי חברות הביטוח בישראל. "לא ייתכן שבשנה שבה מפסידות חברות הביטוח מנהלי ההשקעות ימשכו משכורות של 30 מיליון שקל ללא כל בושה". עוד אמר כץ כי "אחד ממנהלי קופות הגמל אמר לי פעם שאני לא מבין, כשהוא יצא ונהג בפורשה חדשה הבנתי שאני באמת לא מבין כלום".

את הדברים אמר כץ בדיון שהתנהל הבוקר בנושא דמי הניהול על החיסכון הפנסיוני בישראל, במסגרת כנס שישי כלכלי בקתדרה במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב. שמואל פרנקל, יו"ר ומנכ"ל משותף של חברת אפסילון שייצג את בתי ההשקעות בדיון, לא נשאר חייב וענה לכץ כי קופות הגמל במצב הנוכחי הן לא דבר רווחי עבור בתי ההשקעות הקטנים. "אתם גורמים לריכוזיות בשוק הפנסיוני כאשר רק גופים שינהלו למעלה מ-5 מיליארד שקל יוכלו להרוויח" אמר פרנקל.

פרנקל כינה את הצעתו של כץ כפופוליסטית וקומוניסטית והציע כי כוחות השוק הם אלו שיקבעו את גובה דמי הניהול ולא הרגולטור. "במצב הנוכחי של ריבוי קוםות גמל בישראל אין מקום לחקיקה קומוניסטית שכזו" אמר. פרנקל גם מתח ביקורת על הרגולציה הקפדנית וכינה גם אותה כפופוליסטית. "בגלל הרגולציה אני מחזיק שני עורכי דין וארבעה אנליסטים שעולים לי המון כסף בשנה ומצדיקים את גובה דמי הניהול" אמר.

"חברות הביטוח מרוויחות מספיק"

הדיון התנהל על רקע החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל את עמדתו של כץ השבוע בנוגע להגבלת דמי הניהול על קופות הגמל בתקרה של 1.05% עד שנת 2014. בהתאם להחלטה, ירדו דמי הניהול בהדרגה כך שבינואר 2013 יוגבלו בתקרה של 1.1% ובינואר 2014 יוגבלו דמי הניהול בתקרה של 1.05%.

כשנשאל יו"ר וועדת הרווחה מדוע נקבע הרף של דמי הניהול לתקרה של 1.05% ענה כץ כי "לאחר בדיקות ארוכות עם צדדים נוספים הגענו למסקנה שגם עם דמי ניהול בגובה של 1.05%, חברות הביטוח וסוכני הביטוח מרוויחים מספיק כסף". אחד המשתתפים בקהל הצטרף לדבריו של כץ ואמר כי "אשתי היא סוכנת ביטוח, וגם אם יקצצו לה בחצי את ההכנסות היא עדין תהיה מסודרת".

"רוצה שהאזרחים יוכלו לחיות בגיל הפנסיה בכבוד"

נחמיה שטרסלר שהנחה את הפאנל, שאל את ח"כ כץ האם אין הגיון בטענה כי צריך לשלם יותר דמי ניהול בכדי שקופות הגמל יניבו תשואה טובה יותר. כץ טען כי בזמן הדיונים הורצו סימולציות המראות כי קופות הגמל מרוויחות מספיק כסף מדמי ניהול בכדי לייצר תשואה לחוסכים. "אני לא רוצה שהחברות לא ירוויחו אני רוצה שהאזרחים יוכלו לחיות בגיל הפנסיה בכבוד" אמר.

משה פרל, מנכ"ל איגוד הבנקים ועורך כלכלי לשעבר בעיתון מעריב נכח אף הוא באולם וציין כי "סוגית דמי הניהול היא משמעותית אבל היא רק קצה הקרחון. אי אפשר לתת לשאלה של כמה אנו משלמים למוצרי הפנסיה לטשטש את השאלה של מה האיכות של המוצר שלנו".

עוד אמר פרל כי "חשוב שהמוצר יהיה זול אבל גם איכותי. אני חושב שחייבים לקיים מערכת נוספת למכירה של מוצרים פנסיונים מעבר למערכת הקיימת כיום". בכך רמז פרל כי יש לאפשר גם לבנקים למכור קופות גמל בניגוד להמלצות ועדת בכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully