וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק ששינסקי הכניס למדינה 125 מיליון שקל ב-2011

צבי זרחיה

26.2.2012 / 8:59

ח"כ אורי אריאל עתר נגד המדינה בגין אי הקמת הקרן לניהול כספים שהתקבלו מההיטל על חברות הגז וכך נחשף הנתון בדבר רווחי המדינה. הסכום התקבל כמקדמה להכנסות

החל ממועד תחילת חוק ששינסקי באמצע 2011 ועד סוף השנה גבתה המדינה מכוח החוק 125 מיליון שקל - כך נחשף בעקבות עתירה שהגיש ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) לבג"ץ נגד המדינה, בגין אי הקמת הקרן לניהול כספים שהתקבלו מההיטל.

הנתונים נמסרו על ידי הממונה על התקציבים באוצר, גל הרשקוביץ, לעו"ד איתי הכהן, שייצג את ח"כ אריאל בעתירה.

הסכום התקבל כמקדמה להכנסות בגין שנת המס 2011, בהתאם לתקנה שתוקנה מכוח החוק, שלפיה בעלי מיזם הנפט ישלמו מקדמות היטל בשיעור שלא יפחת מ-8% מהתקבולים השוטפים.

בשבוע שעבר החליטה הממשלה על הקמת קרן לניהול כספים שהתקבלו מהיטל על רווחי הנפט, אך ההחלטה לא סיפקה את אריאל. הוא תבע כי כל הכספים שנגבו עד כה יופנו לקרן שמורה - ולא ייבלעו בקופת האוצר. "על הממשלה והאוצר להודיע באופן מפורש שכל הרווחים אותם גרפה עד כה ושתגרוף עד שתוקם הקרן יוחזרו לקרן באופן מיידי", אמר אריאל.

בדיון שקיימה בשבוע שעבר ועדת הכספים על הקמת הקרן דרש אריאל מפרופ' יוג'ין קנדל, העומד בראש הוועדה לגיבוש העקרונות להקמה וניהול הקרן, להגדיר זמן ברור להגשת החוק להקמתה - זאת, לאחר שעברו כבר ארבעה חודשים שבהם לא הוגשה הצעת החוק בעניין לכנסת. "אתם לא יכולים לדרוש מהציבור לעמוד בדרישות החוק, בזמן שאתם נוהגים כעבריינים", אמר אריאל.

כבר לפני ארבעה שבועות הגיש אריאל בג"ץ נגד הממשלה על אי הקמת הקרן, ובימים הקרובים עליה להשיב לעתירה. לדברי אריאל, על פי הודעת הממשלה, היא פועלת בניגוד לחוק המפורש "חוק מיסוי רווחי גז ונפט". לדבריו, על פי ההודעה, רק מחצית מהרווחים יועברו לקרן שתוקם, ובכך ירוקן החוק מתוכנו המקורי.

אריאל הוסיף כי "על פי 'חוק ששינסקי' על הממשלה להקים קרן לניהול כספים שהתקבלו מהיטל על רווחי הגז והנפט - לא מחצית מהכספים אלא כל הכספים. הכספים מיועדים לטובת מטרות חברתיות-כלכליות ולא ביטחוניות, ובשום פנים ואופן לא ניתן שכך יקרה. לא יעלה על הדעת שבוועדות כלכליות אחרות יינתן זכות שימוע לבעלי עניין וכאן הציבור מודר, על הממשלה לתת זכות שימוע לציבור הרחב כדי שיוכל להביע דעתו על החוק המוצע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully