וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מכה לשטראוס: צפויה ירידת ערך מוניטין

ערן אזרן

26.2.2012 / 10:41

יצרנית המזון דיווחה כי היא עתידה לבצע בדו"חותיה השנתיים הפחתת מוניטין לפעילות הקפה בהיקף של 43 מיליון שקל. עם זאת מציינים בחברה כי מדובר בנתונים לא סופיים

אם המחאה החברתית שהתפתחה בשבועיים האחרונים אינה מספיקה, יצרנית המזון שטראוס-עלית הזהירה הבוקר כי תבצע בדו"חותיה השנתיים הפחתת מוניטין לפעילות הקפה בהיקף של 43 מיליון שקל. שתי החברות הבנות העוסקות בפעילות הקפה יבצעו הפחתת מוניטין של 58 מיליון שקל, כאשר שטראוס תיאלץ לרשום את ההפחתה על פי חלקה במניות של החברות הבנות.

החברה ציינה בהודעתה כי "דירקטוריון חברת הבת שטראוס קפה בי.וי קיבל החלטה לבצע ירידת ערך מוניטין בשטראוס אדריאטיק ובשטראוס קפה ישראל, בסך של כ-46 מיליון שקל ו-12 מיליון שקל בהתאמה". חלקה של שטראוס בירידת הערך עומד על כ-43 מיליון שקל. כמו כן, ציינה כי הנתונים אינם סופיים וכי החברה תמסור דיווח מפורט על ירידת הערך במסגרת הדו"ח התקופתי לשנת 2011.

מוניטין הינו "נכס בלתי מוחשי", המהווה חלק מהערכת השווי הכוללת של חברה. הערכת השווי מתבססת על קריטריונים תזרימיים כמו ההכנסות או רווחים צפויים, אך בו בזמן היא משקללת גם אלמנטים שאינם ניתנים למדידה מדויקת - כמוערך המותג בשוק, היקף החדירה, בסיס לקוחות וכו'.

באם חלה הרעה בנתונים הללו, מחויבת החברה לבצע הפחתה של שווי החברה, שהתבטא בירידה בצד הנכסים במאזן הכספי, ומצד שני - ירידה גם בהון העצמי. מלבד זאת, גם בדו"ח הרווח וההפסד תיאלץ להירשם הפחתה - מה שעלול לפגוע בזרם הדיבידנד אם יוחלט על חלוקה.

בשבועיים האחרונים סובלת שטראוס מגל מחאה צרכני, ובאיום לחרם על מוצרי עלית בחג פורים בשל פערי מחירים בלתי סבירים שהתגלו בין ישראל לעולם. עם זאת, עד עתה הנהלת שטראוס סירבה לבצע הפחתת מחירים. דף המחאה כנגד החברה בפייסבוק חצה אמש את רף 20 אלף המשתתפים.

  • עוד באותו נושא:
  • שטראוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully