וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה ייצוגית נגד נביעות: מוכרת מי ברז

ואדים סבידרסקי

26.2.2012 / 16:25

לטענת התביעה, על סך 330 מיליון שקל, החל מחודש נובמבר האחרון החברה משווקת מי ברז פשוטים שאינם מים מינרליים מכיוון שהיא מפיקה מים מאקוות ההר שבגליל העליון

חברת נביעות , שבשליטת החברה המרכזית למשקאות (78%) של מוזי ורטהיים, העוסקת בייצור ושיווק מים מינרליים בכדים ובבקבוקים, דיווחה היום כי הוגשה נגדה תביעה ייצוגית. התביעה טוענת כי החל מחודש נובמבר האחרון החברה משווקת מי ברז פשוטים שאינם מים מינרליים, זאת לאחר שהחברה עברה להפיק מים מאקוות ההר אשר בגליל העליון.

התובעים סבורים כי הקידוח של אקוות ההר הינו קידוח רגיל של מקורות. סכום התביעה עומד על כ-330 מיליון שקל והחברה בוחנת את כתב התביעה יחד עם יועציה המשפטיים.

במהלך 9 חודשים הראשונים של שנת 2011 הסתכמו הכנסותיה של החברה בכ-202 מיליון שקל אשר הובילו לרווח נקי של כ-6 מיליון שקל. באותה העת ציינו בחברה כי נרשם קיטון בהכנסות בשל התגברות התחרות בתחום.

מנביעות נמסר בתגובה: "מדובר בטענות סרק הנובעות מבורות מוחלטת בנושא המים המינרליים. כל המים לשימושים השונים במדינת ישראל מסופקים על פי הסכם עם מקורות. ולכן האמירה כי גם המים המינרליים של נביעות מקורם ב"מקורות" היא אמירה שאין בה מאום. המים המינרליים הטבעיים של נביעות פורצים מעצמם לאחר קידוח ממעבה האדמה. הם עומדים בכל תנאי תקנות המים המינרלים ואושרו ככאלה על ידי משרד הבריאות. שיטת הקידוח בה משתמשת נביעות היא שיטה בטוחה הנפוצה ביותר והמקובלת אצל רוב חברות המים המינרלים המובילות באירופה ובעולם.

לעומת זאת, מי ברז הינם מים המסופקים ממקורות שונים ומשתנים, הם עוברים הכלרה ועלולים לספוח אליהם חומרים שונים במהלך מסעם בצינורות עד לפתח הברז הביתי. רמת הפיקוח על מים מינרליים, שהם תמיד מאותו מקור, גבוהה בהרבה מרמת הניטור של מי ברז.

כדי לשמור על איכותם הגבוהה של המים המינרלים הטבעיים של נביעות, מתקיים פיקוח הדוק על תהליך המילוי הכולל 150 בדיקות איכות ביום. הפיקוח מתחיל במקור המים ומסתיים לאחר המילוי. מדובר בתהליך סטרילי, ללא מגע יד אדם ובאמצעות טכנולוגיה מתקדמת, כל זה תחת בקרה קפדנית משולבת של חברת נביעות, חברת מקורות ושל משרד הבריאות הישראלי".

  • עוד באותו נושא:
  • נביעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully