וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות חדות באחד העם: מדד הבנקים נפל ב-4.1%

אורן פרוינד

26.2.2012 / 16:49

יום המסחר בבורסה התל אביבית אומנם נפתח בעליות אך המגמה התהפכה והמדדים המובילים נסגרו בירידות חדות. ת"א 25 איבד 2.3% מערכו ומדד ת"א 100 ירד ב-0.8%

למרות שנפתח בעליות שערים הסתיים יום המסחר בת"א בירידות שערים חדות במדדים המובילים. מי שהובילו את הירידות בת"א היו מניות הבנקים על רקע התבהרות התמונה משיחות הוועידה באירופה שלא הניבו פירות וע ל רקע חששות המשקיעים מהשלכותיה של וועדת הריכוזיות על שוק האשראי. מחזור המסחר המשיך להיות נמוך מהממוצע והסתכם בכ-1.05 מיליארד שקל.

ת"א 25 ,שנפתח בעלייה של 0.5%, נסגר בירידה של 2.3%. ת"א 100 איבד 1.8%, ת"א בנקים , שהוביל את הירידות בחמישי כשאיבד 3.2% מערכו, החסיר 4.1% נוספים מערכו ומדד נדל"ן 15 נפל ב-1.9%.

במרכז המסחר היום מניית אי.די בי אחזקות שאיבדה כ-10% מערכה יום מסחר אחד לאחר השלמת הנפקת מניות ובהמשך לירידות שרשמו בשבוע שעבר. המסחר באג"חים של אי.די.בי מתנהל במגמה מעורבת - אג"ח ד' יורדות ב-1.8%, אג"ח ה' יורדות ב-0.3% וסדרה ג' עולה ב-0.6%.

גם מניות הגז והנפט נמצאות היום בטריטוריה האדומה עם הדיווח של גלוב אקספלוריישן כי קידוח הנפט אופק 1 הסמוך לעיר לוד נמצא יבש וננטש. מניות רציו ומודיעין נסחרות בירידות של 5%.

"אנחנו רואים היום ירידות שערים במסחר שיכלו להגיע עד 1.5% לולא פערי הארביטראז' מארה"ב. הירידות נובעות מחששם של המשקיעים למצב הגיאו פוליטי בישראל ותוצאה ממעבר של משקיעים ישראלים לשוקי ההון בחו"ל", מסביר אלעד בורשטיין, מנהל חדר העסקות באקסלנס.

נתוני מקרו טובים בארה"ב

ביטחון הצרכנים בארה"ב עלה בשיעור חד מהצפוי החודש ומכירות בתים חדשים בארה"ב בינואר עלו על התחזיות, לפי נתוני מקרו כלכליים שפורסמו במהלך הסופ"ש. מדד ביטחון הצרכנים בארה"ב של ספקית המידע הפיננסי תומפסון רויטרס ואוניברסיטת מישיגן עלה החודש לרמה של 75.3 נקודות לעומת רמה של 75 נקודות בינואר. תחזית הכלכלנים היתה למדד של 73 נקודות לאחר נתונים ראשוניים שהצביעו על מדד של 72.5 נקודות בפברואר.

עם זאת, המדד עודנו מרמתו הממוצעת של 89 נקודות בחמש השנים שקדמו לתקופת המיתון הכלכלי האחרונה בארה"ב שהחלה בדצמבר 2007 והסתיימה ביוני 2009. מכירות בתים חדשים בארה"ב ירדו בינואר ב-0.9% לקצב שנתי של 321 אלף בתים לעומת רמה של 324 אלף בתים בדצמבר - הרמה הגבוהה ביותר זה שנה - מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לקצב מכירות של 315 אלף בתים בינואר לעומת קצב מכירות של 307 אלף בתים עליו דווח במקור בחודש דצמבר.

משבר החובות האירופי

שרי האוצר של 20 הכלכלות הגדולות בעולם נפגשו בסוף השבוע במקסיקו סיטי וניסו למצוא דרך לגייס 2 טריליון דולר עד אפריל כדי לשכנע את השווקים הפיננסים בעולם שהם יכולים למנוע מהבעיות בגוש היורו להשפיע על הכלכלה הגלובלית הרעועה. בניגוד לעמדת רוב המדינות החברות ניסתה גרמניה להעביר את מירב תשומת הלב לשינויים המבניים הדרושים באיחוד האירופי.

גוש היורו לא יפתור את הבעיות רק בעזרת הזרמת כספים לקרנות חילוץ או הדפסת שטרות למימון הכלכלות, אמר ולפגנג שויבלה. גרמניה מנסה להרגיע את הלחץ לגיוס כספים נוספים להצלת הכלכלה הגלובלית ולהדגיש את הצורך בשינוי מבני באיחוד האירופי.

ארה"ב הודיעה בעבר כי לא תעניק סיוע נוסף לקרן המטבע. "הממשל האמריקאי הבהיר לשותפים הבינלאומיים שלנו כי לא נעניק מימון נוסף לקרן המטבע", אמר החודש לאל בריינרד, תת שר האוצר האמריקאי ליחסים בינלאומיים. "ארה"ב רוצה כי צעדים נוספים ייעשו על ידי אירופה כדי לחזק את חומת האש נגד המשבר", אמר השבוע ג'יי קרני, ראש מערך הדוברות בבית הלבן.

בנקים ברחבי גוש היורו צפויים לבקש בשבוע הבא מהבנק המרכזי של אירופה (ECB) להזרים להם הון נוסף בהיקף דומה לזה שביקשו בחודש דצמבר, במסגרת תוכנית ההלוואות של הבנק המרכזי שנועדה לתמוך בשוקי האג"ח ביבשת, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

מניות במרכז

הבוקר התקיים הדיון על הסכם הסדר החוב בחברת דלק נדל"ן בבית המשפט המחוזי בתל אביב. סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי, השופטת ורדה אלשיך, תצטרך להחליט אם תתקיים אסיפה אחת לאישור ההסדר - כפי שגורס כונס הנכסים הרשמי (הכנ"ר) של מחוז תל אביב והמרכז, ובהתאם לעמדת רשות ני"ע שתומכת בכך אם ייקבע כי דלק נדל"ן חדלת פירעון - או שתתקבל טענת נציגות כ"ה כי יש לקיים אסיפות נפרדות לכל אחת מהסדרות.

על רקע אחת השנים הגרועות מאז שנרכשה על ידי דנקנר ושותפיו, הוחלט בקבוצת אי.די.בי כי לא יחולקו בונוסים למנהלים הבכירים בגין שנת 2011. בין הבכירים שלא יזכו לבונוסים: חיים גבריאלי, מנכ"ל אי.די.בי אחזקות, עמי אראל, נשיא ומנהל העסקים הראשי של דסק"ש , ליאור חנס יו"ר כור תעשיות ומופקד על הפעילות הבינלאומית של אי.די.בי, אייל סולגניק, המשנה למנכ"ל ומנהל הכספים הראשי של אי.די.בי וכן למנהלים נוספים.

חודש אחד לפני מועד הפירעון של אג"ח מסדרה 7 בהיקף של 175 מיליון שקל (קרן וריבית), הצליחה חברת אזורים לגייס 100 מיליון שקל בגין הנפקה של זכויות לבעלי המניות הקיימים של החברה. בעל השליטה בחברה, הרשי פרידמן, הזרים 64 מיליון שקל מתוך הסכום האמור.

יצרנית המזון שטראוס הזהירה הבוקר כי תבצע בדו"חותיה השנתיים הפחתת מוניטין לפעילות הקפה בהיקף של 43 מיליון שקל. שתי החברות הבנות העוסקות בפעילות הקפה יבצעו הפחתת מוניטין של 58 מיליון שקל, כאשר שטראוס תיאלץ לרשום את ההפחתה על פי חלקה במניות של החברות הבנות.

קידוח הנפט אופק 1 הסמוך לעיר לוד נמצא יבש וננטש - כך עולה מהודעתה של שותפות חיפושי הגז והנפט גלוב אקספלוריישן , בניהולו של הגיאולוג ברוך דרין, שפורסמה בשישי. יחידות ההשתתפות של גלוב איבדו 17.5% מערכן בבורסה מתחילת 2012.

קמן אחזקות , חברת האחזקות של רוני אלרואי, חתנו של יצחק תשובה, מכינה עצמה להסדר החוב עם הבנקים ומחזיקי האג"ח מסדרה ג' . לאחר שהשלימה לפני שבוע את עסקת מנדלסון, שהניבה לה 65 מיליון שקל, דיווחה אתמול החברה כי חתמה על מזכר הבנות למכירת קמן טכנולוגיות ב-5.7 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully