וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הריכוזיות: יו"ר מגדל לא ימונה ליו"ר פרטנר

ערן אזרן

27.2.2012 / 9:50

אהרון פוגל, החליט שלא להתמנות ליו"ר חברת התקשורת פרטנר מאחר שוועדת הריכוזיות אסרה על כהונה מקבילה של דירקטורים בחברות ריאליות ופיננסיות

כארבעה ימים לאחר הגשת מסקנותיה הסופיות של ועדת הריכוזיות, יו"ר מגדל ביטוח, אהרון פוגל, החליט שלא להתמנות ליו"ר חברת התקשורת פרטנר. פוגל, שהתבקש על ידי בעל השליטה בפרטנר אילן בן דב להתמנות לתפקיד לפני כחודשיים, נימק את החלטתו באיסור שהטילה הוועדה על כהונה מקבילה של דירקטורים בחברות ריאליות ופיננסיות.

לאחר היוודע דבר המגעים למינויו של פוגל כיו"ר פרטנר, נשמעה ביקורת רבה בשוק. נטען כי קיים ניגוד עניינים בסיסי בין שני התפקידים מאחר שמגדל ביטוח מחזיקה בכ-1.7% מחברת פרטנר ובכ-180 מיליון שקל אג"ח של החברה. כלומר, מגדל היא אחת מהנושים הגדולים של פרטנר. בנוסף, מחזיקה חברת הביטוח, שמנהלת עבור הציבור נכסים בהיקף של כ-135 מיליארד שקל, אג"ח נוספים של חברות השייכות לבן דב.

החלטתו של פוגל התקבלה כארבעה ימים לאחר הגשת המלצותיה הסופיות של הוועדה להגברת התחרותיות ("ועדת הריכוזיות"). הוועדה, שהגישה את המלצותיה הסופיות ביום רביעי שעבר, המליצה לאסור כהונה מקבילה של דירקטורים בחברות ריאליות לפיננסיות.

החששות הם כי כהונה מקבילה של דירקטורים כרוכה בניגודי עניינים מובנה בשל העובדה שמדובר בכהונה מקבילה בגוף שהינו ספק אשראי ובגוף שהוא צרכן אשראי. לפי המלצות הוועדה, איסור זה ייכנס לתוקף תוך שנתיים ממועד החלת החוק, וכתוצאה מיישומה ייאלצו 43 דירקטורים להתפטר מכהונתם בגוף הריאלי המשמעותי או מהגוף הפיננסי המשמעותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully