וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כסף יוצא מישראל? הדולר מזנק ב-1.3%

רם עוזרי

27.2.2012 / 10:56

שוק המט"ח משקף את הסנטימנט השלילי של משקיעים נגד השוק בישראל. הדולר מזנק לרמה של 3.806 שקלים. גם היורו עולה ב-1.6% ונסחר בשיעור של 5.113 שקלים

הסנטימנט השלילי של משקיעים נגד השוק בישראל בא הבוקר לידי ביטוי גם בשוק המט"ח. הדולר מזנק הבוקר בכ-1.3% במסחר בין הבנקים לרמה של 3.806 שקלים. היורו מזנק אף בשיעור גבוה יותר של 1.6% והוא נסחר בין הבנקים בשער של 5.113 שקלים.

"זה מהלך כללי נגד השקל שנמשך מהשבוע שעבר", אמר הבוקר מיכה קנוף, סוחר מט"ח בבראק קפיטל. "אותם דברים שגורמים לירידות השערים בשוק המניות גורמים גם לשקל להיחלש. אלה יכולים להיות נתוני הצמיחה הפחות טובים, וגם אירן שנמצאת ברקע כל הזמן".

בשמונה החודשים האחרונים של 2011 מימשו הזרים כמעט 9 מיליארד דולר בשוק המק"מ. הגופים המוסדיים בישראל ממשיכים במגמה של הוצאת ההשקעות לשוקי חו"ל והיקף המניות הזרות בתיק הנכסים של הציבור בישראל הוכפל מאז 2007. המגמה באה לידי ביטוי גם בתעשיית קרנות הנאמנות: השבוע גם נרשם הפדיון השבועי הגבוה ביותר מתחילת שנת 2012 בקרנות המנייתיות בישראל. בשבוע האחרון הציבור פדה 40 מיליון שקל מאפיק המניות בישראל והסיט את ההשקעה לקרנות המתמחות במניות חו"ל, שגייסו נטו 25 מיליון שקל בשבוע האחרון.

בנק ישראל יפרסם הערב את גובה הריבית לחודש מרץ, כאשר ההערכות בשוק הן שהריבית תישאר ללא שינוי. "שיפור מתון בנתונים הכלכליים, התייצבות והתקדמות בטיפול במשבר החוב ביוון, מדד גבוה יחסית בינואר עם עלייה במחירי הדיור ועלייה בציפיות האינפלציה בשוק ההון ימנעו המשך הורדת ריבית בשלב זה", כתבו כלכלני לידר שוקי הון בסקירתם השבועית. הורדת ריבית תביא להיחלשות נוספת של השקל.

בעולם, היחס יורו-דולר רושם יציבות. זאת, בהמתנה לתוצאות הסבב השני של המכרז שעורך הבנק המרכזי האירופי, במסגרתו הוא מעניק לבנקים המסחריים הלוואות לשלוש שנים כנגד ביטחונות באג"ח מדינה. בסבב הראשון לקחו הבנקים הלוואות בהיקף של כמעט 500 מיליארד יורו, והסכום אותו ייקחו הבנקים בסבב הקרוב יקבע את כיוונו של המטבע האירופי בשבועות הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully