וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הנפט אישרה לגוליבר רישיון חיפוש גז

ליאור זנו

27.2.2012 / 11:52

הקידוח גוליבר נמצא ברצועת המים הרדודים של הים התיכון. המועצה התנתה את קבלת האישור בביצוע סקרים גיאולוגיים תלת ממדיים נוספים

משקיעי חברות החיפושים הבורסאיות גוליבר והחברה הבת זרח זכו הבוקר לחדשות להן המתינו זמן רב: מועצת הנפט החליטה לאשר להן את קבלת רישיון חיפושי הגז והנפט גוליבר, הנמצא ברצועת המים הרדודים של הים התיכון.

החברות עדיין לא קיבלו את תכנית העבודה המסודרת, אך המועצה התנתה את קבלת האישור בכך שגוליבר וזרח יצטרכו לבצע סקרים גיאולוגיים תלת ממדיים (3D) נוספים במקום, אותם הן מתכננות לבצע בחודשים הקרובים. המכשול העיקרי צפוי בעיקר להיות גיבוש מסמך סביבתי, מכיוון שבניגוד לרישיונות אחרים, הנמצאים בעומק הים, בגוליבר יבצעו השותפות את חיפושיהן קרוב מאוד לקו המים. מנגד, היתרון של החיפוש במים רדודים הוא הוזלת עלויות הקידוח, שמוערכות ב-30 מיליון דולר לעומת 100 מיליון דולר במים עמוקים.

גוליבר נחשב לרישיון המבטיח ביותר של זרח וגוליבר וממוקם ברצועת מים רדודים ברוחב 10 ק"מ, המשתרעת מראשון לציון בדרום ועד חיפה בצפון. הסקרים הסייסמים שבוצעו בגוליבר לצורך עדות על הסתברות להימצאות גז או נפט במקום והכמויות החזויות היו אמורים להתפרסם בספטמבר האחרון, אולם החברה הודיעה כי פרסום הסקרים יידחה למועד אחר בשל נתונים נוספים שעדיין לא התקבלו. כעת, נראה כי היא צריכה לבצעם מחדש. סעיף זה מספק אולי הצצה לעיכוב באיזור הרישיון על ידי המועצה.

בגוליבר יחזיקו שותפות החיפושים זרח (41.5%), גינקו, בה מחזיקה גוליבר ב-100% (41.5%), אשטרום של משפחות משורר, נוסבאום, גירון וליפשיץ (12%), והמפעילה AGR הנורווגית (5%). אשטרום זכתה בחלקה כאשר הסכימה לרתק 55 מיליון דולר לטובת הפרויקט.

רמי קרמין, מנכ"ל גוליבר ואחד מבעלי השליטה, אמר כי "הגילויים ברישיונות הימיים של ישראל נותנים מקום לאופטימיות לגבי הפוטנציאל של רשיון גוליבר. השותפים לרשיון מתכננים להאיץ את קצב הפיתוח של המטרות ברשיון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully