וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאמה-הכהן: "ביקשתי מארגוני הצרכנים לא להחרים את שטראוס"

פנחס וולף

27.2.2012 / 14:38

ועדת הכלכלה של הכנסת ערכה דיון מיוחד בפערי מחירים בין מוצרים בארץ ובחו"ל. יו"ר הוועדה קרא לנהוג במידה בפרשה: "שטראוס מעסיקה אלפי עובדים בישראל"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף)

"ביקשתי מארגוני הצרכנים לא ללכת על צעד של החרמת שטראוס", כך אמר היום (שני) יו"ר ועדת הכלכלה כרמל שאמה-הכהן בדיון שערכה הוועדה בנושא פערי המחירים של מוצרים בין הארץ וחו"ל. "בסך הכל זו חברה טובה שמעסיקה אלפי ישראלים והדברים צריכים להיעשות במידה. אבל אם שטראוס לא תניח את דעתו של הציבור שהפער מקומם - הוא יהיה רשאי להמשיך", הוסיף שאמה-הכהן. לדבריו, לא נמסרו לידיו כל הנתונים לגבי החטיף "פסק זמן", ולכן הוא לא יכול להעריך האם פערי המחירים מוצדקים.

מנכ"ל שטראוס, ציון בלס, שנכח בוועדה, אמר כי "בסוגיה הזאת של המחאה הצרכנית, ומה שקרה במדינה בחודשים האחרונים, ביצענו צעדים מאוד משמעותיים. הוזלנו למעלה מ-50 מוצרים בחודשים האחרונים, בעלות של עשרות מיליוני שקלים. גם מוצרי המזון בישראל יקרים ביחס לעולם. אבל זה מושפע מסוגיות נוספות כמו המע"מ". לדבריו, "רק הבוקר הודיעו שהדלק יתייקר לשמונה שקלים. הסוגיה המבנית של המע"מ, תשומות הייצור, הארנונות. דיברנו על הדברים האלו ולא ראיתי שיש אג'נדה שמקדמת את הדברים. אם רוצים להוזיל את המזון בישראל, נדרש טיפול מבני. אם רוצים להתרומם מעל סוגיית ה'פסק זמן', נדרש משהו יותר גדול מהדבר הזה. אל תגלגלו זאת לחברת שטראוס. לא כל יוקר המזון מתגלגל לפתחה של שטראוס. כל החברות הבינלאומיות, כל המוצרים הבינלאומיים נמצאים בכל סופר".

בלס התייחס ישירות גם לסוגיית ה'פסק זמן'. "שטראוס מייצאת 180 מוצרים לעולם הגדול, 170 מתוכם יקרים משמעותית במחיר הקמעוני. 10 מוצרים המחיר יותר נמוך. אנחנו עושים זאת מתוך אמונה שאנחנו יכולים להוזיל את עלויות הייצור כדי שזה יתגלגל גם לישראל". את פערי המחיר של החטיף הסביר בלס במהלך חדירה לשוק אותו מבצעת החברה. "אנחנו עושים מהלך חדירה לארה"ב שנמשך ויימשך עוד מספר חודשים", אמר.

עוד בנושא פערי המחירים:

מחאת השוקולד: ועדת הכלכלה זימנה ראשי שטראוס
החרם על שטראוס הגיע למרכולים: "המחירים הם אסון"
"היצרנים הם האשמים העיקריים בעליית מחירי הממתקים"


לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully