וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כץ התקפל: הורה לא לחתום על הסכם שמיים פתוחים

זוהר בלומנקרנץ

27.2.2012 / 16:32

שעות מספר אחרי שחברות התעופה הישראליות הכריזו על סכסוך עבודה, הורה שר התחבורה לעכב את החתימה על הסכם השמיים הפתוחים עד לבחינה מחודשת של הנושא

לחץ חברות התעופה הועיל: שר התחבורה ישראל כץ הנחה היום את רשות התעופה האזרחית שלא לחתום על הסכם השמיים הפתוחים עם האיחוד האירופי, בטרם יבחן את השפעתו על חוסנן של חברות התעופה הישראליות. כץ נפגש היום עם מנהלי החברות הישראליות ואמר כי במידה שיושגו הבנות עם האיחוד האירופי, יובאו הסיכומים בפניו כדי שיוכל לבחון אם ניתן לחתום על ההסכם.

ההסתדרות הכריזה היום (ב') על סכסוך עבודה בחברות אל על , ארקיע וישראייר על רקע הכוונה לחתום הסכם תעופה בין ישראל לאיחוד האירופי על פתיחת השמיים לתחרות מלאה. השיחות על הסכם התעופה נקבעו ל-20 במארס. החברות הישראליות מתנגדות במתכונתו המתגבשת וטוענות לאפליה מול 3 בריתות התעופה הבינלאומיות.

במקביל, ועד עוברי ארקיע מאיים להשבית את החברה בעוד שבועיים, באם הנהלת החברה לא תחזור בה מ"שורת צעדים חד צדדיים", כהגדרתו, שנקטה נגד העובדים. ההסתדרות הכריזה היום על סכסוך עבודה בארקיע, לבקשת מגזרי הטייסים והדיילים בחברה.

יו"ר ועד עובדי ארקיע, יגאל כהן, אמר היום ל-TheMarker, לאחר אישור סכסוך העבודה על ידי ועדת התיאום וביצוע ההסתדרות, כי העובדים מרגישים פגועים ונבגדים על ידי הנהלת החברה. "אנו רואים בחומרה רבה את נסיונות ההנהלה לפגוע בשכר העובדים, דווקא לאחר תקופה בה הראנו מסירות ולויאליות. באמצעותנו 14 יום למו"מ עם ההנהלה, ואנו דורשים כי תחזור בה מהצעדים החד צדדים שנקטה ולא ננקוט בכל הצעדים האירגוניים העומדים לרשותנו".

לדברי כהן, מדובר בביטול מכירות הדיוטי פרי בטיסות החברה, ומיקור חוץ במגזר הטייסים הפוגעים בעובדיה. לפיו, המתיחות בין ההנהלה לוועד העובדים החלה בעקבות מכתב תלונה של הוועד לסמנכ"ל משאבי האנוש על שורת התנכלויות לכאורה מצד ההנהלה כלפי העובדים. עוד טוען כהן כי הפסקת המכירות בדיוטי פרי פוגעות בהכנסותיהם של דיילי החברה בשיעור של 20%-30%.

עניין נוסף הוא מיקור חוץ של טייסי החברה. לטענת יו"ר העובדים, הנהלת החברה העבירה ביצוע חלק מטיסותיה לידי חברות התעופה אל על וישראייר. צוותי טייסים של חברות אל על וישראייר ביצעו לדבריו טיסות לאילת (אל על) וליעדים בחו"ל (ישראייר).

מחברת ארקיע נמסר בתגובה, כי "הנהלת החברה לא נוהגת לנהל את יחסי העבודה באמצעות כלי התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully