וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הריבית: המסחר באחד העם נסגר בעליות

רם עוזרי

27.2.2012 / 16:52

אחרי שאתמול צנחו המדדים התנהל המסחר בבורסה התל אביבית בעליות שערים. ת"א 25 עלה ב-0.2% ות"א 100 עלה ב-0.3%. מדד הנדל"ן עלה ב-0.1%

לאחר ירידות חדות בהובלת מניות הבנקים אתמול, המסחר בבורסה בתל אביב התנהל לאורך רוב יום המסחר בעליות קלות.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.2% ומדד ת"א 100 הוסיף 0.3%. ת"א בנקים, תיקן ב-0.3% לאחר שאיבד בשני ימי המסחר האחרונים 7.5%, ומדד מניות הנדל"ן רשם עליה קלה של 0.1%.

המסחר התנהל בציפייה להודעת הריבית של בנק ישראל היום לאחר סגירת המסחר. יונתן כץ וצוות כלכלני המקרו של לידר שוקי הון העריכו אתמול כי פחת הסיכוי שבנק ישראל יחליט על הורדת ריבית נוספת פחת.

"שיפור מתון בנתונים הכלכליים, התייצבות והתקדמות בטיפול במשבר החוב ביוון, מדד גבוה יחסית בינואר עם עלייה במחירי הדיור ועלייה בציפיות האינפלציה בשוק ההון ימנעו המשך הורדת ריבית בשלב זה", כתבו כלכלני לידר בסקירתם השבועית. "בהחלט סביר להניח שהשינוי הבא בריבית צפוי להיות דווקא כלפי מעלה, גם אם זה יקרה רק לקראת סוף השנה". על פי תחזית חטיבת המחקר של בנק ישראל, יש לציין, ריבית בנק ישראל צפויה לרדת פעם נוספת עד סוף 2012.

בעולם, המסחר באירופה נפתח בירידות שערים על רקע ההצבעה היום בפרלמנט הגרמני על אישור העברת חבילת החילוץ השנייה ליוון ועל רקע החששות בעולם כי מחירי הנפט הגבוהים עשויים להעיב על התאוששות הכלכלה. בורסת לונדון יורדת ב-0.5%; פאריס מאבדת 0.7%; פרנקפורט נחלשת ב-0.6%; מדד יורוסטוקס 50 יורד ב-0.6%.

הבנקים באירופה עשויים ללוות סכום אדיר של עד טריליון יורו בסבב שני של הזרמת נזילות שיבצע הבנק המרכזי של אירופה מחר. הבנק המרכזי של אירופה יבצע סבב שני של הלוואות לשלוש שנים בריבית של 1% לבנקים המסחריים ביבשת. לאחר שהזרמה ראשונה של מזומנים בדצמבר 2011 סייעה להציל את שוקי המימון באירופה וחיזקה את שוקי המניות והאג"ח סביב העולם, השווקים מחכים בעיקר לדעת כמה כסף ילוו הבנקים האירופיים, ומה תהיה השפעת הזרמת הנזילות חסרת התקדים הזו.

מניות במרכז

יום נוסף של ירידות באיגרות החוב של קבוצת אי.די.בי , שבשליטת נוחי דנקנר. איגרת חוב מסדרה ד' של אי.די.בי אחזקות יורדת הבוקר ב-3.25% וחוצה שוב אף רף 16% תשואה. בשבוע האחרון איבדה הסדרה 6.7%. בולטות הבוקר גם איגרות החוב של כור ודסק"ש - שתי חברות מטה הנמצאות נמוך יותר בפירמידה העסקית של דנקנר (שכבה 3 ושכבה 4), שנסחרות בתשואה מקסימלית הקרובה ל-10%. שתי החברות הודיעו לא מכבר על קידום מהלך למיזוג.

מניות השותפות באתר הקידוח לוויתן נהנות מסנטימנט חיובי היום, לאחר שמועצת הנפט שבמשרד האנרגיה אישרה בשבוע שעבר את הבקשה החוזרת שהגישה קבוצת דלק של יצחק תשובה לשעבד את זכויותיה במאגר הגז. זאת, חמישה שבועות בלבד לאחר שדחתה את הבקשה הראשונה שהגישה דלק בטענה כי זו מנוגדת לתקנות.

תמורת ההלוואה נועדה לממן את חלקן של שותפויות דלק (31.25%), דלק קידוחים ואבנר חיפושי נפט, בפיתוח של שדה הגז תמר, וכן בפעילות אקספלורציה נוספת ברישיונות אחרים של הקבוצה.

אזורים הצליחה לגייס 100 מיליון שקל באמצעות הנפקה של זכויות לבעלי המניות הקיימים של החברה. בעל השליטה בחברה, הרשי פרידמן, הזרים 64 מיליון שקל מתוך הסכום האמור. מי שהוביל את ההנפקה ההיה גוף החיתום לידר הנפקות. הנפקת הזכויות התבצעה בדרך של חבילה שהוצעה למחזיקי המניות הקיימים כך שכל בעל מניות המחזיק במניה של החברה רשאי היה לרכוש חבילה של 3 מניות במחיר של 304 אגורות למניה ובמחיר כולל של 9.12 שקלים.

חברת נביעות שבשליטת החברה המרכזית למשקאות (78%) של מוזי ורטהיים, דיווחה אתמול כי הוגשה נגדה תביעה ייצוגית בסכום של 330 מיליון שקל. התביעה טוענת כי החל מחודש נובמבר האחרון החברה משווקת מי ברז פשוטים שאינם מים מינרליים, זאת לאחר שהחברה עברה להפיק מים מאקוות ההר אשר בגליל העליון.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully