וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל הותיר את הריבית ברמה של 2.5%

רם עוזרי

27.2.2012 / 17:43

בהתאם לציפיות הכלכלנים החליט בנק ישראל שלא לשנות את שיעור הריבית ולהותירה ברמה של 2.5%. בין הגורמים להחלטה ציינו בבנק ישראל את העלייה בציפיות האינפלציה

ריבית הבסיס של בנק ישראל תישאר ברמה של 2.5% גם בחודש מרץ. כך הודיע היום בנק ישראל. ההחלטה התקבלה בהתאם לציפיות הכלכלנים.

בין הגורמים שעמדו בבסיס ההחלטה ציינו בבנק ישראל את העלייה בציפיות האינפלציה לטווחים של שנה ומעלה, את ההאטה בקצב הגידול בפעילות הריאלית ואת ההתפתחויות החיוביות בשווקים הפיננסיים ברחבי העולם.

כמו כן ציינו בבנק ישראל את רמות הריבית הנמוכות במשקים המובילים ואת העובדה שהשווקים לא מתמחרים העלאת ריבית בשנה זאת באף אחד מהבנקים המרכזיים של המדינות המפותחות הגדולות. "כזכור, לפי הכרזת ה-Fed, הריבית בארה"ב צפויה להישאר ברמתה האפסית לכל הפחות עד לאמצע 2014; הבנק המרכזי של אנגליה וה-ECB ממשיכים את פעולותיהם להגברת הנזילות", ציינו בבנק ישראל.

"העלייה בציפיות האינפלציה הביאה למעשה את הציפיות לריבית הריאלית של בנק ישראל ל-0%", אמר אמיר כהנוביץ, הכלכלן הראשי של כלל פיננסים, לקראת פרסום ההחלטה. "במידה ובנק ישראל יחליט להמשיך בהפחתה הוא יביא את הריבית הריאלית לטריטוריה השלילית. ריבית שלילית יחד עם צמיחה צפויה של 3% היא כמעט ובלתי מתקבלת על הדעת, היא עלולה להביא לחזרה של עליות חדות במחירים של נכסים ריאליים ומיוחד מחירי הנדל"ן".

מצד שני, הוסיף כהנוביץ, בנק ישראל גם לא ממש יכול להעלות ריבית, זאת בזמן שבשאר העולם בנקים מרכזיים פועלים במדיניות מוניטארית מרחיבה ועדיין יש כאן גם סימני האטה. "כמו המשקיעים שמחכים על הגדר, מה שבא לידי ביטוי במחזורי המסחר הנמוכים בבורסה, כך נאלץ גם בנק ישראל לטפס על הגדר ולחכות בסבלנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully