וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

S&P הורידה דירוגה של יוון לחדלות פירעון סלקטיבית

רויטרס

28.2.2012 / 9:21

בעקבות הסדר הנושים אליו הגיעה יוון עם נושיה הפרטיים הורידה סוכנות הדירוג את דירוג האשראי. לאחר השלמת עסקת המרת האג"ח יוחזר ככל הנראה הדירוג לדרגת CCC

סוכנות דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) הודיעה כי הורידה את דירוגה של יוון ל"חדלות פירעון סלקטיבית" בעקבות הסדר הנושים אליו הגיעה יוון עם נושיה הפרטיים. המהלך היה צפוי, ו-S&P מסרה כי לאחר השלמת עסקת המרת האג"ח, שנועדה להקל את נטל החוב של יוון, היא ככל הנראה תחזיר את דירוג האשראי של יוון לרמת "זבל" של CCC. המהלך הגיע לאחר שבשבוע שעבר ביצעה סוכנות דירוג האשראי פיץ' מהלך דומה.

"הורדנו את דירוג האג"ח הממשלתיות של יוון ל-SD (חדלות פירעון סלקטיבית) בעקבות החלטת הממשלה להוסיף באופן רטרואקטיבי סעיף קיבוצי מחייב (CAC)", נאמר בהצהרת S&P. הסעיפים המדוברים מאלצים נושים שאינם מסכימים מרצונם להסדר לספוג הפסדים. לדברי הסוכנות, מדובר בשינוי בתנאי ההלוואה המקוריים, ולכן מדובר למעשה בארגון מחדש של חובות. דירוג אשראי זה פירושו כי המדינה בחרה באופן סלקטיבי לשמוט חובות מסויימים, אך ממשיכה לשלם אחרים.

יוון החלה בהחלפת האג"ח ביום שישי האחרון. במסגרת הסדר הנושים, מחזיקי אג"ח ממשלתיות של יוון יספגו "תספורת" של 53.5% על שווי האג"ח, כאשר בעקבות גלגול החובות, מדובר יהיה בסופו של דבר בהפסד של כ-74%.

  • עוד באותו נושא:
  • יוון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully