וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר: הצעת חוק להפחתת המיסוי על הדלק

צבי זרחיה

28.2.2012 / 12:37

לפי הצעת החוק של ח"כ מאיר שטרית יבוטל המע"מ שמשלמים האזרחים עבור הבלו המוטל על הדלק. קבלת החוק תביא להוזלה של 50 אגורות במחיר הדלק לליטר

מליאת הכנסת תצביע מחר בקריאה טרומית על הצעת חוק שהגיש ח"כ מאיר שטרית (קדימה) להפחתת מחיר הדלק. לפי ההצעה, יבוטל המע"מ שמשלמים האזרחים עבור הבלו המוטל על הדלק. אם תתקבל הצעת החוק יופחת מחיר הדלק ב-50 אגורות לליטר. ההצעה צפויה להביך את הקואליציה, שהביעה בעבר התנגדות להצעה.

שטרית אמר כי "המצב כיום הוא שקרוב לחצי מהמחיר לליטר דלק לצרכן מורכב ממסים המוטלים על הדלק. אם הממשלה מעוניינת לגבות מס מהאזרחים - שתעשה זאת בצורה שקופה ושתהיה מוכנה לספוג את הביקורת הציבורית. המסים העקיפים פוגעים בעיקר במעמדות הנמוכים, ולכן תיקונים חברתיים צריכים להתחיל בהם".

שטרית הגיש את הצעת החוק לאחר שהתברר לו כטענתו "שהמדינה גובה כפל מס על הדלק שאנו צורכים. התברר כי העלות של הדלק מורכבת מעלות הבנזין, מס בלו (2.96 שקלים לליטר) ובנוסף מתווספים 16% מע"מ". לטענתו "לא ייתכן שמדינה מתוקנת תגבה מס עקיף (מע"מ) על מס עקיף (בלו)".

בדצמבר 2011 עלתה ההצעה בראשונה בכנסת, למרות התנגדות הממשלה. בנאומו מעל בימת הכנסת ניסה שטרית לשכנע את חברי הקואליציה, שביקשו לדחות את ההצבעה כדי שיוכלו לדון בחוק. לאחר ששטרית נוכח כי לא חלה התקדמות במשא ומתן עם הקואליציה, החליט להעלות את החוק להצבעה מחר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully