וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים גררו את אחד העם לירידות: נפלו ב-2%

ערן אזרן

28.2.2012 / 16:47

למרות שיום המסחר בבורסה התל אביבית נפתח בעליות, התהפכה המגמה בהמשך ובסופו איבדו המדדים העיקריים מערכם. ת"א 25 ירד ב-0.9%, ת"א 100 ירד ב-0.8%

יום המסחר בתל אביב נפתח אמנם בעליות שערים של עד 0.7%, אולם בשעות המסחר האחרונות עברו המדדים להיסחר בירידות. מדד הבנקים הוביל את המגמה השלילית לאחר שאיבד יותר מ-2% בתוך שעה. המשקיעים המשיכו גם היום לעקוב בדריכות אחר האירועים באירופה, ובהם הורדת הדירוג ליוון לרמה של "חדלות פירעון" חלקית, ואישור תוכנית הסיוע ליוון בפרלמנט הגרמני.

מדד ת"א 25 איבד 0.9%, ומדד ת"א 100 החסיר 0.8%. ת"א בנקים ירד ב-2% לאחר שאיבד בשלושת ימי המסחר האחרונים יות מ-7%, ומדד נדל"ן 15 נחלש בכ-1.7%. מדד התקשורת נחלש ב-1.6%. מחזור המסחר עמד על 1.2 מיליארד שקל.

היום חלה הפקיעה על אופציות המט"ח. המחיר הקובע למימוש ולפקיעה על הדולר - 3.785 שקלים; וליורו - 5.092 שקלים.

בניגוד למגמה הכללית בעולם, בשבועיים האחרונים רשמה הבורסה ירידות שערים על רקע הסטת כספי משקיעים מהארץ לחו"ל. מגמה זו צפויה להמשיך לבלוט ולהשפיע על כיוון המסחר הכללי. "ימי הירידות מתאפיינים במחזורים גבוהים, בעוד שבימי העליות יש מחזורים נמוכים - המודל אומר שזה מנבא שחורות. זה לא טוב למשקיע", הסביר היום ארז גולן מנהל חדר המסחר בבנק דיסקונט.

"הבורסה בישראל יורדת ואילו הבורסות עולם עולות. נפתח פער משמעותי בין שתיהן. הסיבה לכך היא שגופים מוסדיים רבים, קרנות פנסיה ומנהלי קופות גמל, מוציאים חלק מההשקעות שלהם מהארץ לחו"ל. גם הזרים מעדיפים שלא להיכנס לשוק - הם רואים את המצב הגיאופוליטי והחששות מאיראן, ומעדיפים שלא להשקיע אצלנו. זה כמובן משפיע לרעה על הניירות בארץ", הוסיף.

פעיל נוסף בשוק ההון המקומי העריך בתחילת השבוע כי המסחר ימשיך להתנהל בדשדוש בתקופה הקרובה ובנטייה לירידות שערים. "יש מגמה של תיעול כספים מהארץ לחו"ל. אנשים רואים שהבורסות בעולם עלו ב-15%-30% בחודשים האחרונים, בעוד שהבורסה כאן רשמה עליות של 8%. הם זורקים מניות וקונים שם", אמר הפעיל.

גם היום המשקיעים המשיכו לעקוב בדריכות אחר ההתפתחויות בנוגע למשבר החוב באירופה. סוכנות דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) הודיעה הבוקר כי הורידה את דירוגה של יוון ל"חדלות פירעון סלקטיבית" בעקבות הסדר הנושים אליו הגיעה יוון עם נושיה הפרטיים. המהלך היה צפוי, ו-S&P מסרה כי לאחר השלמת עסקת המרת האג"ח, שנועדה להקל את נטל החוב של יוון, היא ככל הנראה תחזיר את דירוג האשראי של יוון לרמת "זבל" של CCC. המהלך הגיע לאחר שבשבוע שעבר ביצעה סוכנות דירוג האשראי פיץ' מהלך דומה.

יוון החלה בהחלפת האג"ח ביום שישי האחרון. במסגרת הסדר הנושים, מחזיקי אג"ח ממשלתיות של יוון יספגו "תספורת" של 53.5% על שווי האג"ח, כאשר בעקבות גלגול החובות, מדובר יהיה בסופו של דבר בהפסד של כ-74%.

שוק האג"ח

מדדי איגרות החוב הקונצרניות - תל בונד 20,40,60 ותל בונד שקלי נסחרו בעליות של עד 0.26%. לאחר כמה ימים של ירידות שערים חדות, איגרות החוב של אי.די.בי התאוששו מעט. אי.די.בי פיתוח סדרה ט' עלתה ב-1.5% לתשואה של 10%; אידיבי סדרה ז' עלתה ב-0.8% לתשואה של 13.27%.

איגרות החוב הממשלתיות רשמו עליות שערים קלות. אג"ח ממשלתית מסוג שחר (שאינה צמודה למדד ובריבית קבועה) בעלת מח"מ של 10 שנים עלתה ב-0.15% והתשואה ירדה ל-5%. אג"ח מסוג גליל (צמודה בריבית קבועה) במח"מ זהה עלתה בשיעור דומה, והתשואה ירדה לרמה של 2.23%.

בנק ישראל הודיע אתמול כי ריבית הבסיס תישאר ברמה של 2.5% גם בחודש מארס. ההחלטה התקבלה בהתאם לציפיות הכלכלנים. בין הגורמים שעמדו בבסיס ההחלטה ציינו בבנק ישראל את העלייה בציפיות האינפלציה לטווחים של שנה ומעלה, ההאטה בקצב הגידול בפעילות הריאלית וההתפתחויות החיוביות בשווקים הפיננסיים ברחבי העולם.

כמו כן, ציינו בבנק את רמות הריבית הנמוכות במשקים המובילים ואת העובדה שהשווקים לא מתמחרים העלאת ריבית בשנה זאת באף אחד מהבנקים המרכזיים של המדינות המפותחות הגדולות. "כזכור, לפי הכרזת הבנק הפדרלי, הריבית בארה"ב צפויה להישאר ברמתה האפסית לכל הפחות עד לאמצע 2014; הבנק המרכזי של אנגליה והבנק המרכזי האירופי ממשיכים את פעולותיהם להגברת הנזילות", ציינו שם.

מניות במרכז

הכשרה אנרגיה , שבשליטת עופר נמרודי נערכת להנפקה לציבור של מניות ואופציות בהיקף כולל של כ-33 מיליון שקל. המכרז מתוכנן להיערך במהלך השבוע הבא. הכשרה מחזיקה רשיונות חיפוש הגז "שרה ו"מירה, הממוקמים כ-80 ק"מ ערבית לחופי ישראל. הכשרה מחזיקה כ-46.5% מהשותפות, מודיעין - 29.2%, אי.די.בי - 5.6%, icp - ב-13.6% ו-ggr כ-5%.

מניית אי.די.בי אחזקות מתאוששת מעט הבוקר לאחר שאתמול רשמה יום נוסף של ירידות. איגרת חוב מסדרה ד' של אי.די.בי אחזקות חצתה שוב אף רף 16% תשואה. בשבוע האחרון איבדה הסדרה 6.7%.

לאחר שפירסמה אתמול את דו"חותיה הכספיים, הכוללים את תוצאות תנובה לשנת 2011, הודיעה הבורסה כי מניית מבטח שמיר תחזור למסחר מחר. מבטח שמיר נשלטת על ידי מאיר שמיר.

חברת בבילון, מפתחת תוכנות התרגום הישראלית של נעם לניר, דיווחה הבוקר על תוצאותיה הכספיות לשנת 2011 ומציגה גידול ענק של 89% בהכנסותיה ל-223 מיליון שקל. בשורה התחתונה המשיכה החברה בשיעורי הצמיחה הגבוהים והציגה גידול של 60% ברווח הנקי ל-28 מיליון שקל. מניית החברה, שהציגה את התשואה הגבוהה ביותר מבין המניות בת"א בשנת 2011 (105%), מגיבה כעת בעליות שערים של 4% במסחר ומשלימה עליית שערים של 50% מתחילת שנת 2012.

האחים יצחק ועידו חג'ג', בעלי השליטה בחברת הנדל"ן קבוצת חג'ג' , חתמו על ערבות אישית ושיעבדו כ-85% מהון המניות של מלון רג'נסי ירושלים תמורת מסגרת אשראי של 15 מיליןן שקל. מסגרת האשראי תועמד לחברה למשך כשנה. 12 מיליון שקל מתוכה ישמשו את החברה למיזמים שונים, ו-3 מיליון שקל יועמדו לטובת רכישת אג"ח סדרה ג' של החברה, כאשר הבנק יהיה זכאי לקבל כ-25% מההפרש בין הערך המתואם של אג"ח לבין מחיר רכישתן.

חברות הביטוח השונות דיווחו הבוקר כי הן בוחנות את השפעת החלטת משרד האוצר להוריד את דמי הניהול בקופות הגמל מרמה של 1.99% ביום, ל-1.05% ב-2014. "בעקבות האישור בוועדת הכספים להפחתת דמי הניהול המירביים בביטוחי המנהלים, בקופות הגמל ובקרנות הפנסיה, צפויה השפעה על התוצאות הכספיות שלה, והיא בוחנת את אותה השפעה", דיווחה כלל ביטוח . גם חברות הביטוח האחרות הוציאו דיווחים ברוח דומה - ובהם:מנורה, מגדל, אקסלנס, פניקס והראל .

חברת הדסית ביו הודיעה כי היום הבחרה הבת טרומבוטק (24%) קיבלה אישור מטעם מנהלת המזון והתרופות האמריקאית ((FDA, לביצוע ניסוי קליני בארה"ב, לטיפול להמסת קרישי דם בחולי שבץ מוחי במוצר המוביל שלה THR-18. חברת טרומבוטק מבוססת על מחקריו של פרופ' עבד אל-ראוף חיג'אזי מביה"ח הדסה עין-כרם ומנוהלת על ידי ד"ר רות בן יקר. המניה רושמת עליות חדות בתגובה.

נייר חדרה מקבוצת אי.די.בי פירסמה אתמול דו"ח חלש שבו עברה להפסד של 116.5 מיליון שקל ב-2011 לעומת רווח של 100.7 מיליון שקל בשנת 2010. בעקבות הדו"ח הוריד האנליסט נעם פינקו מפסגות את מחיר היעד מ-204 שקל ל-175 שקל. "המלצתנו נשארת החזק הואיל וחלק משמעותי מהסיכונים כבר מתומחר בנייר", נכתב.

סרגון דיווחה כי רשמה רווח תפעולי של 2.3 מיליון דולר (על בסיס Non-GAAP) ברבעון הרביעי. את שנת 2011 סיימה סרגון ברווח נקי Non-GAAPשל 400 אלף דולר, או 1 סנט למניה. "התחזית שלנו ל-2012 היא צמיחה של 10%-12%, ושיפור הדרגתי בתוצאות העסקיות. היעד שלנו לסוף שנת 2012 הוא רווח גולמי של כ-35% ורווחיות תפעולית של כ-8-9%", אמר עירא פלטי, נשיא ומנכ"ל סרגון.

האישור שהעניק משרד האנרגיה לקבוצת דלק לשעבד את מאגר הגז הטבעי לוויתן לטובת נטילת הלוואה מבנק HSBC גורר ביקורת ציבורית ראשונה. התנועה לאיכות השלטון פנתה אתמול אל שר האנרגיה עוזי לנדאו ואל חברי מועצת הנפט שבמשרדו בבקשה לקבל הבהרות בנוגע לאישור. זאת, לאחר שמועצת הנפט דחתה לפני חמישה שבועות בלבד את הבקשה הראשונה שהגישה דלק לאישור השעבוד - ובשבוע שעבר הפכה במפתיע את החלטתה.

קבוצת המשביר לצרכן בניהולו של רמי שביט דיווחה אתמול על אקזיט מרשים לחברה הבת הקטנה סיבוס ארוחות עסקיות (81%). המשביר חתמה על הסכם עם קבוצת SODEXO הצרפתית למכירת החברה תמורת 105 מיליון שקל, המשקפת למשביר תשואה חלומית של כ-1,000% על הרכישה שביצעה ב-2008. בעקבות העסקה, תחלק המשביר דיווידנד של 7 מיליון שקל. מניות ואיגרות החוב של המשביר עולות כעת בכ-2% במהלך המסחר.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully