וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר מבקש העברת מיליארד שקל למשרד הביטחון

צבי זרחיה

29.2.2012 / 8:14

ועדת הכספים תתבקשל לאשר העברת תקציבים של 3.7 מיליארד שקל בין משרדי הממשלה. הכסף שיועבר למערכת הביטחון ישמש לבניית הגדר והקמת מתקן הכליאה למסתננים

משרד האוצר ביקש מוועדת הכספים של הכנסת לאשר העברת תקציבים בהיקף של כ-3.7 מיליארד שקל בין משרדי הממשלה, וכן שינויים בהרשאה להתחייב - מעין מסגרת אשראי המאפשרת הוצאת כספים מהתקציב - בסך של 7.3 מיליארד שקל. הבקשה כלולה בחוברת בת 154 עמודים שהוגשה אתמול לחברי ועדת הכספים, וכוללת אלפי סעיפים.

חלק ניכר מהשינויים קשורים בתקציב הביטחון. מחד גיסא, מוצע לקצץ 280 מיליון שקל מתקציב משרד הביטחון במסגרת קיצוץ רוחבי בתקציביהם של משרדי הממשלה. מאידך גיסא, בניכוי הקיצוץ, מוצע להגדיל את תקציב הביטחון ב-2012 במיליארד שקל. במשרד האוצר הסבירו כי מהסכום יוקצו 500 מיליון שקל להקמת גדר גבול בין ישראל למצרים ו-250 מיליון שקל להקמת מתקן כליאה למסתננים.

עוד מוצע לאפשר למערכת הביטחון הרשאה להתחייב בסך 5.5 מיליארד שקל. במשרד האוצר הסבירו כי סכום זה נועד לממן את עיר הבה"דים שתוקם בידי יזמים פרטיים במסגרת התקשרות ל-25-30 שנה - גם ההרשאה להתחייב מתייחסת לפריסה למשך 30 שנה. באוצר הדגישו כי כל הסכומים הם לפי הסכמה בין שני המשרדים.

חלוקת התקציב. TheMarker
חלוקת התקציב/TheMarker

הגדלת תקציב הביטחון במיליארד שקל ב-2012 המוצעת כעת אינה צפויה להיות התוספת היחידה שתועבר השנה לתקציב הביטחון באמצעות העברה תקציבית שתוגש לאישור ועדת הכספים. במשרד האוצר מתכוונים להביא לאישור הוועדה בחודשים הקרובים בקשה להקצות עוד 4.2 מיליארד שקל לתקציב הביטחון, בהתאם להסכמות בין המשרדים. לאחר אישור כל התוספות האלה יגיע תקציב הביטחון ל-60.5 מיליארד שקל.

כמו כן מבקש משרד האוצר לתקצב את חוק חינוך חינם לבני 3-4, וכן לבצע שני קיצוצים רוחביים בתקציביהם של משרדי הממשלה.

"חוק הסדרים משודרג"

בוועדת הכספים, שתקיים ביום שני דיון בשינויים התקציביים האלה, מובעת ביקורת על היקף השינויים ועל הכללתם בחוברת אחת. ח"כים טענו כי "במקרים רבים קשה להבין לאן הולך הכסף". יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), אמר כי יקיים דיון ממצה בכל בקשות האוצר לשינויים תקציביים וידרוש הסברים בכל הסעיפים.

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, טענה כי "ההעברה המבוקשת היא עזות מצח של משרד האוצר ורמיסה של האינטרס הציבורי. נדמה שמבחינת הממשלה אין בכלל צורך בפיקוח ציבורי על התקציב, ואולי עדיף שתפסיק להעמיד פנים ותבקש לבטל את הכנסת".

לדברי גלאון, "מדובר בחוק הסדרים משודרג ובמהלך גרוע בהרבה ממה שהעזו ממשלות קודמות לעשות. במקום לקיים דיון מסודר בוועדת הכספים בכל אחד מסעיפי הענק המוצעים, החליטה הממשלה לבצע מחטף ולכרוך את כולם יחדיו לכדי הצבעה טכנית על מאות רבות של סעיפי תקציב. מדובר בשינויים בהיקפים שלא היו מביישים חוק תקציב שלם".

גלאון קראה לוועדה שלא לאשר את העברות הכספים הללו ולדרוש מהממשלה להביא לאישור את כל אחת מהתוכניות בנפרד, באופן שיאפשר קיום דיון מסודר ושקוף לציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully