וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

110 שנים ללאומי: הטייקונים חוגגים בלונדון

סיון איזסקו ושרון שפורר

29.2.2012 / 8:36

בנק לאומי בחר לערוך את חגיגות 110 השנים להיווסדו בבית העירייה הישן בלונדון. לאירוע הוזמנו טייקונים ישראלים ואנשי עסקים בריטיים ושוויצריים

"לו הייתי רוטשילד

יא בא דיבידיבידיבידם.

הייתי אז בונה לי בית מאבן,

בית נאה, עם גג אדום,

שלוש שורות מדרגות על יד הקיר.

ובאחת - רק עולים,

בשנייה - רק יורדים,

השלישית לא תוביל לשום מקום,

רק שידעו שזה ביתו של גביר!"

מי שהגיע שלשום לבית העירייה הישן בלונדון לחגיגת 110 שנים לבנק לאומי, בניצוחן של המנכ"לית היוצאת גליה מאור והמנכ"לית הנכנסת רקפת רוסק עמינח, נתקל במחזה לא שגרתי: כמה מהטייקונים הגדולים בישראל - כלומר כמה מהלווים הגדולים מהבנקים ומהציבור - זמזמו יחד עם המנחה חיים טופול את מילות השיר "לו הייתי רוטשילד", מהמחזמר "כנר על הגג".

רוטשילד היה ככל הנראה החיבור היחיד שבין האירוע הנוצץ של הבנק בלונדון לבין המחאה החברתית שפרחה בשדרות רוטשילד בתל אביב. בין הנוכחים הרבים, שהיו חנוטים בחליפות ושמלות ערב מפוארות, אפשר היה למצוא את אולגה ולב לבייב יחד עם בתם צביה; חיה ויצחק תשובה עם יד ימינו עידן וולס; אלפרד אקירוב, המחזיק בכ-3.5% ממניות הבנק באמצעות חברת אלרוב שבשליטתו; אלי פפושדו; עו"ד רם כספי; וגיורא עופר, לשעבר מנכ"ל הבנק המתחרה דיסקונט.

מלבד הטייקונים הישראלים, הזמין לאומי מאות אנשי עסקים בריטים, שווייצריים וישראלים לאירוע שהופק על ידי מוטי רייף וכלל הופעה של הזמרת מרינה מקסימיליאן בלומין וקייטרינג של מיקה שרון.

מאור מבקשת למחוא כפיים לרוסק עמינח

את פני האורחים קיבלו בכירי הבנק, ובהם היו"ר דוד ברודט; מאור ובעלה יהושע מאור; רוסק עמינח; מנהל מערך הבנייה והנדל"ן של הבנק, יואל מינץ, שהוא גם אחד המועמדים לתפקיד ראש החטיבה העסקית; ראש החטיבה הבנקאית ולשעבר מנכ"ל לאומי בריטניה, ברוך לדרמן; וכן מנהלים נוספים ובכירים בלאומי בריטניה ושווייץ.

ניכר היה כי האירוע מציין את מסע הפרידה ממאור ואת תחילת דרכה של רוסק עמינח בבנק. בין מנות מרק כופתאות ברווז, נתחי טונה צרובה, צלעות טלה ברוטב יין אדום ופטיפורים, יכלו האורחים - אף אחד מהם לא ממגזר משקי הבית בבנקים, הכולל את שני מיליון לקוחות החטיבות הקמעונאית - להאזין לדבריה של מאור.

המנכ"לית היוצאת השמיעה נאום שזכה לתשואות, ונפתח בסיפור על ההיסטוריה של בנק לאומי - שנוסד עקב החלטתו של בנימין זאב הרצל שהתנועה הציונית זקוקה למוסד פיננסי. "האירוע הזה הוא בעל משמעות היסטורית לאור תפקידו של הבנק בהקמת המדינה ופיתוח המסחר בישראל. אנו מחויבים ללקוחות שלנו ולהפוך אותנו לבנק המוביל", אמרה מאור. "זה אחד האירועים האחרונים שלי כמנכ"לית, ולכן היה חשוב לנו להיות כאן הערב. במשך 17 שנה היתה לי את הפריוויליגיה להיות מנכ"לית ולהוביל את החזון של הרצל. תחת ההנהגה של הדירקטוריון והמנכ"לית, הבנק הזה יצעד קדימה לשרת את הלקוחות כפי שעשה ב-110 השנים האחרונות. אנו שמחים שאתם איתנו הערב".

בהמשך סיפרה מאור על המשבר הכלכלי בארה"ב ובאירופה, טענה כי בארה"ב רואים ניצנים של יציאה ממנו - וקינחה בברכות חמות לרוסק עמינח, כשהיא לא שוכחת לבקש מהקהל למחוא כפיים ליורשת שלה - כך סיפר אחד המוזמנים של הבנק, שנכח באירוע.

"80% מהבנק בבעלות הציבור"

החגיגה זכתה לביקורת מצד חברי כנסת עוד לפני שהתקיימה. בין היתר לאור כך שהנהלת הבנק בחרה שלא לציין את יום הולדת הבנק באירוע שיוכל להתחבר ל-2 מיליון הלקוחות הפרטיים המפקידים אצלו את כספם. האירוע התקיים בשעה שהבנק מיישם תוכנית התייעלות - שתכלול קיצוץ של 800 משרות בדרך של פרישה טבעית.

ח"כ דניאל בן סימון אמר בנאום בכנסת השבוע כי "80% מהבעלות של הבנק בידי הציבור, ודווקא בימים אלה שאנחנו דנים בכנסת בנושאים של האדם הפשוט והאיש הקטן שנאנק כדי להחזיק שבוע-שבועיים, אתה אומר 'אלוהים אדירים איפה הרגישות, איפה הצניעות, איפה דרך ארץ'"

ח"כ נחמן שי כתב למפקח על הבנקים כי "מדובר בבנק בבעלות הציבור שהכנסותיו באות מן הציבור וחייב לעמוד באמות מידה של צניעות ושקיפות. מישהו בבנק לאומי התבלבל. אבקשך להורות להנהלת הבנק לבטל את האירוע המתוכנן".

המנחה טופול אמר אתמול ל-TheMarker כי "חשבתי רק על דבר אחד כשהנחיתי את האירוע - על כך שקיבלתי תרומה יפה מאוד מבנק לאומי לכפר נהר הירדן - כפר נופש לילדים שסובלים ממחלות קשות, שאני עומד בראש העמותה שמנהלת אותו. לאומי תורם לכפר מדי שנה".

כספי אמר אתמול: "זה היה אירוע צנוע סופר-נחמד ומכובד, והיה בו נאום מאוד מרגש של גליה מאור. בסוף הנאום עמדו כמה מאות אנשים על הרגליים ומחאו לה כפיים, לאחר 20 שנה כמעט שהיא בבנק. צריך לומר כל הכבוד ללאומי ולמי שארגן את זה. היו כמה מאות לקוחות אנגלים והיה צריך לראות איך הם קיבלו את מאור".

האם אין בעיה באירוע נוצץ מסוג זה בזמן שהאזרחים בישראל סובלים מיוקר המחיה ובזמן שהבנקים חוששים ממחנק אשראי קרב?

"זה היה אירוע ראוי לרגל 110 שנים להיווסדו של הבנק, ואלה אירועים שמקובלים בכל העולם. לא צריך להסתכל כל הזמן על השלילי. גם UBS עשה אירוע לפני שבוע במוזיאון תל אביב והטיס מאה אנשים לארץ - אז זה לא בסדר?"

פפושדו אמר אתמול כי "אני באתי רק לקבלת הפנים. אמרתי שלום לכולם והלכתי. אבל זה נראה שהיה אירוע יפה ומאוד מכובד. זה מקום של מפגש של אנשי עסקים אנגלים וישראלים ויש לזה חשיבות גדולה היום כי העולם הוא בינלאומי".

אירוע נוצץ בכזו תקופה?

"לא צריך להסתכל על כל דבר מחור המנעול. לאומי הוא בנק מספיק גדול וזה אירוע חשוב. אנחנו צריכים להיפתח לעולם, יש כאן פרספקטיבה רחבה יותר. אף אחד לא צריך בידור על חשבון לאומי, כולם אנשי עסקים מבוססים, אבל המפגש יכול להביא תועלת למשק הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully