וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציב שירות המדינה החדש מתכנן רפורמה בשירות

מוטי בסוק

29.2.2012 / 9:01

פורום שיכלול את משה דיין וסמנכ"לים למינהל ולמשאבי אנוש של כל משרדי הממשלה ויחידות הסמך יתכנס מדי כמה חודשים על מנת לגבש רפורמה כוללת בשירות

נציב שירות המדינה החדש, משה דיין, מתכנן רפורמה בשירות המדינה. הרפורמה שתבוצע תוך שנה אמורה להפוך את השירות לעדכני ואטרקטיבי, באמצעות פיתוח כלים לתמרוץ ותגמול עובדים, גמישות ניהולית והכשרת העובדים.

דיין גייס את בכירי השירות הציבורי לביצוע הרפורמה. פורום סמנכ"לים למינהל ולמשאבי אנוש של כל משרדי הממשלה ויחידות הסמך, הכולל גם את המנהלים האדמיניסטרטיביים של בתי החולים הממשלתיים, יתכנס מדי כמה חודשים לסיכום החלטות של צוותי משנה בשבעה נושאים שונים שיתכנסו מדי כמה שבועות.

בסוף השבוע שעבר התכנס הפורום לפגישה השנייה שלו, ובה סקר דיין את ראשי הפרקים של הרפורמה שהוא מתכוון לבצע. לדבריו, חשוב לו לשמוע את התובנות של הסמנכ"לים, והוא גם מתכוון להיעזר בהן, שכן הם נמצאים בשטח ועוסקים בנושאים של הון אנושי. דיין ציין כי בהכנת הרפורמה ייעזר בצוות של הג'וינט.

לטענת דיין, נציבות שירות המדינה מתנהלת בעקבות חוק משנות ה-50 ובעשרות השנים האחרונות התפתחה בגוף תרבות ארגונית מסוימת. בחלק מהנושאים והתחומים שירות המדינה קפא ויש לנצל את הקידמה, להקפצת שירות המדינה לעידן המודרני.

הסמנכ"לים בפורום חולקו לשבעה צוותי משנה. הצוותים יגבשו את ההצעות לרפורמה בשירות המדינה ויתכנסו אחת לשבועיים. הצוותים, שבכל אחד מהם 10-13 חברים, יגישו את המלצותיהם לפורום הכללי של הסמנכ"לים, שיתכנס אחת לשלושה חודשים.

צוות משנה אחד עוסק בפיתוח כלים לתמרוץ ותגמול עובדי השירות הציבורי. הצוות ידון בנושאים כמו תגמול אישי לעובדים מצטיינים, קידום עובדים ומתן מענקים כספיים. המטרה להניע ולשמור את ההון האנושי בשירות המדינה. צוות שני יעסוק בנושאים של גמישות ניהולית. למשל, רוטציה בתפקידים. צוות שלישי יתמודד עם העקרונות לקביעת דרישות ההשכלה בשירות המדינה. הכוונה היא להכשיר את שירות המדינה להתמודדות עם עולם התעסוקה של היום. תיבחן בצוות הדרישה לרישוי והסכמה, לידיעת שפות, ותיבחן האפשרות להמרת השכלה בשנות ניסיון של עובדים.

הצוות הרביעי יתמודד עם שאלת ביזור הסמכויות מהנציבות למשרדי הממשלה. הצוות ידון איזה סמכויות כדאי לבזר, ואם דין המשרדים הגדולים כדין המשרדים הקטנים בנושא הביזור. צוות חמישי יעסקו בשאלת מסלולי הקריירה. האם לתכנן את הקריירה של עובדי המדינה מראש, לאפשר לאנשים לעבור בין משרדי הממשלה, ובאיזה משרות יש לקצוב את משך הכהונה. צוות שישי יבחן את תפקידי הסמנכ"לים למשאבי אנוש במשרדי הממשלה . הצוות השביעי יבדוק את תפקידי המנהלים האדמינסטרטיבים בבתי החולים הממשלתיים.

הערכה היא שבכל אחת משבע קבוצות העבודה יפעלו לקידום הנושא שעליו הקבוצה מופקדת, יקבעו לוחות זמנים לקבלת המסקנות, וייעזרו במומחים. כך למשל הקבוצה הראשונה, שתתמודד עם השאלה של תמרוץ העובדים, תבקש, ככל הנראה, להיפגשעם הממונה על השכר אילן לוין וראש אגף תקציבים באוצר גל הרשקוביץ, כדי לשמוע מהם מהן גבולות הגזרה של הוועדה. כלומר, מה היא יכולה להציע, ומה המדינה אינה יכולה לתת.

להקמת הצוותים יש מטרה נוספת, החלפת מידע חיוני והתייעצויות בין בכירים בשרות הציבורי. דיין אמר בשבוע שעבר לפורום הסמנכ"לים: "שירות המדינה יקר לכולנו. אין מי שייעשה את הרפורמה. אתם תעשו אותה".

בשירות המדינה כ-60 אלף עובדים, לא כולל כמאה אלף מורים עובדי מדינה. בשירות הציבורי עובדים עוד כ-320 אלף עובדים (לא כולל עובדי תאגידי הבריאות הציבוריים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully