וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד השיכון ישווק קרקע לבניית 3,844 דירות

נמרוד בוסו

29.2.2012 / 13:46

גל שיווקים נוסף של קרקעות לבנייה: 500 מיחידות הדיור ייבנו בתל אביב - רובן בשכונת המשתלה. שיווקים נוספים יבוצעו ברעננה, יבנה, מודיעין, בית שמש ונווה ים

משרד הבינוי והשיכון הודיע הבוקר על גל שיווקים נוסף של קרקעות בשכוונתו לבצע יחד עם מנהל מקרקעי ישראל, במטרה להוריד את מחירי הדיור. במסגרת זו ישווקו קרקעות המיועדות לבנייה של כ-3,844 יחידות דיור חדשות באזורים שונים, ובהם גם באזור המרכז.

במכרז הנוכחי תשווק קרקע ל-500 יחידות דיור בתל אביב- יפו מתוכן 452 בשכונת המשתלה בצפון תל אביב. ממשרד השיכון נמסר כי נדרשו מאמצים רבים על מנת להכשיר את הקרקע ולהוציא את התכנית אל הפועל, עקב קו מתח גבוה שנמצא באזור.

פסיקת בית משפט אפשרה את ביצוע העתקת קו המתח מהמקום, והמינהל אף שילם לחברת החשמל מקדמה לטובת ביצוע ההעתקה. בנוסף, ישווקו 15 יח"ד ברמת אביב ו-37 יח"ד במכרזים שונים ביפו.

עוד יוציא המינהל מכרז לבנייה רוויה ברעננה, במסגרת מסלול של דיור להשכרה ארוכת טווח. במסגרת זו תשווק קרקע ל-294 יח"ד, בבנייה להשכרה ארוכת טווח לפי המסלול החדש שמקדם שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס. במסלול זה מתחרים המציעים על מחיר השכירות הנמוך לזכאי משרד הבינוי והשיכון. כשערך הקרקע יעמוד על 30% משומת השמאי. הזוכה יהיה רשאי למכור 40% מהדירות בשוק החופשי בעוד ש-60% מהדירות ישמשו לשכירות, מתוכן 40% יושכרו במחיר שנקבע במכרז ו-20% יושכרו בשכירות חופשית. גם בכפר סבא הסמוכה תשווק קרקע ל-76 יחידות דיור, מתוכן 24 יחידות בבנייה להשכרה ארוכת טווח לפי המסלול האמור.

שווקי קרקע נוספים צפויים להתבצע ביבנה (120 יח"ד) מודיעין (120 יח"ד לדיור מוגן), בית שמש (778 יח"ד) ובקיבוץ נווה ים הסמוך לעתלית, שבו יוצעו 126 מגרשים, אשר 24 מתוכם מיועדים למשפחות מפונות גוש קטיף ובניהן.

בנוסף לכך תשווק קרקע לפרויקטים בערי הפריפריה, בהן יוכל מי שאין ולא היתה דירה בבעלותו - לרכוש דירה חדשה ולזכות להטבות בגובה של כ-100 אלף שקל. בין היישובים בהם תוצע ההטבה: נתיבות, דימונה, שדרות, נוג'ידאת, נצרת, נצרת עילית ומעלות-תרשיחא.

שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, אמר כי: "הגדלת היצע הקרקעות מנצחת את הביקושים ומורידה את מחירי הדירות בישראל. גם ב-2012 אנחנו ממשיכים את המדיניות שהתוויתי עם כניסתי לתפקיד - יותר שיווקי קרקעות, יותר אפשרויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully